MuZZeR in Is 200

MuZZeR

Nieuw hier
22 jun 2009
18
0
0
Hi folks, na een lange Toyota periode ben ik overgeschakeld naar Lexus Is 200. Mijn eerste tweedehands wagen ooit.
Heb een blauwe Ececutive Sport (automatic) op de kop getikt van een familielid tevens eerste eigenaar, reed amper 5000km per jaar!.
Moest wel dringend de voorbanden vervangen. Aangezien de auto standaard met Dunlop was uitgerust (eerste montage) heb ik gekozen voor de Dunlop Sportmax. Iemand ervaring daarmee?
Handige wagen op de koffer na, mijn Avensis had een zee aan ruimte incl. neerklapbare achterbank en dat mis in hier wel.
Ben wel op zoek naar een trekhaak. Tips?
Ik post binnenkort wel een foto.

Greetz

MuZZeR 8)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Muzzer:

Welkom en ik wens je nog velen jaren rijplezier in een lexus, want wat je vaak hoort is: eenmaal een lexus altijd een lexus :)

De is200 werd standaard voorzien van:

Bridgestone RE40
Dunlop Sp9000
Yokohama en toyo zie je weer in iets mindere mate.

Voor een goed compromis tussen sportiviteit, comfort en tractie op nat en droog, zit je met de Dunlop Sport maxx heel goed.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi en Welkom!

Inderdaad, Lexus groeit een beetje op je. Ik kom ook van toyota af en ben daarna Lexus gaan rijden. Geen spijt van, alleen na een beurt misschien een beetje (prijs :) ).

Ik heb een keer Michelins onder mijn vorige IS200 gehad. Deze hielden het 25.000km vol. In vergelijking tot mijn Dunlops, waar ik 65.000 op reed. daarna zijn de Dunlops weer snel onder de auto gekomen. Het is een goede band, alleen in sneeuw situaties wil je echt winterbanden hebben, want de achterkant breekt erg snel uit.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik heb momenteel de Dunlop sportmaxx onder de is250, deze hebben al 65.000km gelopen en ik heb volgens het rapport van lexus nog voor rond de 4mm over :) dus ze zullen waarschijnlijk pas bij 90.000km apk afkeur zijn, maar ik zal ze waarschijnlijk binnen 5000km vervangen aangezien uit diverse onderzoeken ook is gebleken dat 3mm een veiligere vervang profieldiepte is voor sportbanden.

De volgende banden worden gewoon Dunlop sport maxx :) als ik voor meer performance zou gaan dan zou ik misschien voor de sportmaxx tt of gt gaan :)

Mocht het je eerste RWD voertuig zijn dan zou ik wel oppassen in de winter (ook met winterbanden) :)

Alan
 

gusmano

Hoort erbij
18 jul 2008
69
0
0
Welkom Muzzer,
Veel plezier hier op het forum ,en met je nieuwe aanwinst.

gusmano ls 400 8)
 

MuZZeR

Nieuw hier
22 jun 2009
18
0
0
Thanks folks!

'k moet zeggen dat ik reeds na een week een Lexusvirus heb opgelopen :p
Zelfs de automaat valt reuze mee, alleen komt ie wat tam over. 't Is te zeggen tot ik het Sport knopje op de middentunnel vond. Maar dan haat ik de verbruiksmeter :evil: :evil: .
Tot eens op de weg h? :!:

een paar haastige pics:
lexus%201%20%5B640x480%5D.JPG


P1010006%20%5B640x480%5D.JPG
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Nice :) ik vind die blauwe kleur nog steeds erg mooi :D

Na goed het rijdt wel lekker comfi zo een automaatje! :D
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
:) Inderdaad, het blijft een mooie kleur!

Zowiezo is de IS200 een van de beste auto's die Lexus ooit gemaakt heeft, deze zijn bijna niet kapot te krijgen.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Klopt het is200 motorblok wordt in azie gebruikt in Taxi's die zo paar ton mee rijden..... :)
 

MuZZeR

Nieuw hier
22 jun 2009
18
0
0
Misschien of topic maar wordt er ooit een treffen georganiseerd :?:
Ben wat te lui vandaag om het in dit forum op te zoeken :oops:
Nou ja, lui, ben aan't werk eigenlijk :wink:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Sorry, maar wat is een treffen? is dat een soort van meeting? :oops:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Russisch roulette met de Lexus ;)

Er is wel eens een opzet hiertoe gedaan, maar het forum is klein en de gebruikers niet erg groot. Dus het is eigenlijk nooit doorgezet.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Er zijn idd weinig members actief hier op deze forum.... jammer..
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Men komt en gaat, Lexus is nu eenmaal een auto met weinig problemen.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hube@

Gelijk heb je hoor :) in mijn is200 heb ik bijna 140.000km probleemloos gereden, maar ik moet er wel bij zeggen dat de 2 mazda's die ik daarvoor heb gereden ook geen problemen had, misschien zelfs nog kleine dingen.

Daarnaast heb ik wel een stuk meer probs gehad met een MB C klasse.

Mushangi@
Hahaha kan je daar niet verandering in brengen :) door wat meer van je te laten horen? :D
 

1Deleted

Actief
23 aug 2008
132
0
0
zal het proberen alan, veel weet ik nooit te posten, een reden daarvoor kan zijn dat ik het haat :wink: als een lexus getuned wordt, terwijl ik ook van mening ben dat een ieder daarin vrij moet zijn om het wel te doen.......snap je wat ik bedoel ???? en aangezien het op het forum wel veel over het tunen/ombouwen van m'n geliefde merk gaat lijkt het me dan wijzer om niet te reageren :lol: :lol: :lol:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hahaha oooops.... :) maar er is een vershil tussen goed en slecht tunen toch? :) en er zijn ook onderwerpen waar men niet over tuning/ombouw praat :), maar verder snap ik natuurlijk wel wat je bedoel :)

OF misschien zelf een topic aanmaken waarin je wat anders kwijt kan :)