navigatie

Dimocash

Hoort erbij
17 okt 2010
57
0
0
ik las op de prijslijst dat je ook tomtom kan kiezen.
wat moet ik me hierbij voorstellen?
tomtom net zoals je in de winkel kan kopen die je aan je raam plakt of ingebouwde tomtom?

ik twijfel namelijk als ik wel de navigatie van 2200 wil bestellen als een ingebouwde navi goedkoper kan....
 

Remcootje

Nieuw hier
15 mrt 2011
18
0
0
Heet iemand een idee hoe het updaten van de navigatie gaat? is dat gratis, wordt dat bij een onderhoudsbeurt gedaan? moet je nieuwe kaarten kopen?

gr.
Remco
 

Suxel

Hoort erbij
22 jan 2011
80
0
0
@Remco

Ik heb van de dealer begrepen dat daar kosten aan verbonden zijn (ongeveer 175 euro). Ik weet niet om de hoeveel tijd er een nieuwe update uitgebracht wordt. De dealer adviseerde me om de update eens in de twee jaar uit te voeren.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Al die updates zijn een hoop geld. Ik heb een Garmin en dat kost een hoop elk jaar voor updates voor nieuwe vinexwijken. Makkelijker is: elk jaar de meest simpele TomTom kopen bij Halfords en dan in de bak gooien en een nieuwe ophalen. Ik heb laatst een Garmin erbij gekocht voor 89 euro Europa wijd. Ingebouwde navi's zijn mij veel te duur en in een volkswagen ben je je dashboard in een week kwijt richting Polen. :D
 

Frudle

Hoort erbij
10 mei 2011
42
0
0
Sorry dat ik een oud topic weer leven inroep, maar ik vroeg me af of iemand al een mooi plekje heeft gevonden in zijn CT om een tomtom/garmin/mio/etc. te plaatsen.

Ik heb geen ingebouwde navigatie en zal toch geregeld met nav gaan rijden. Ik ben dus op zoek naar een mooi plekje waar ik het apparaat lekker kan laten zitten inclusief stroom waarbij het kabeltje mooi weggewerkt kan worden. Het liefst niet tegen het raam geplakt, op ventilatie roosters of voor knoppen.

Mijn CT heb ik nog niet binnen dus ik kan geen voorzetje geven. Ik ben benieuwd of iemand hier al iets moois heeft gefixt.
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Weet iemand wat die rode bolletjes zijn welke die op een route kunt terugzien? Ik rijd bijvoorbeeld op een nieuw stuk weg, welke nog niet op de kaarten staat. Wat ik wel zie is een aaneenschakeling van 'rode bolletjes' die wel het stuk weg beschrijven. Diezelfde bolletjes zie ik vaak ook om mijn route heen.

Iemand een idee? Kon het zo snel niet in de handleiding vinden.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Mijn interpretatie van die bolletjes is dat je al bent geweest op die weg. I could be wrong, want soms zie ik ze niet meer en dan weer wel.
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Maistah zei:
Mijn interpretatie van die bolletjes is dat je al bent geweest op die weg. I could be wrong, want soms zie ik ze niet meer en dan weer wel.

Ik zie ze soms ook naast mijn route. Daar ben ik dan nog niet eerder geweest. Ik dacht al dat het iets van TMC-Info was net zoals TomTom die aanbiedt. Op basis van GSM signalen zie je de plekken waar recent veel verkeer is geweest om zo files te kunnen bepalen.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Nou, dat betwijfel ik. Ik was 2 weken terug op Alpe d'Huez. De mooie mochtige weg die er naartoe lijdt stond bij de tweede keer eroverheen rijden bedekt met stipjes, 3e keer meer stipjes en 4e keer zo een beetje vol met stipjes.
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Maistah zei:
Nou, dat betwijfel ik. Ik was 2 weken terug op Alpe d'Huez. De mooie mochtige weg die er naartoe lijdt stond bij de tweede keer eroverheen rijden bedekt met stipjes, 3e keer meer stipjes en 4e keer zo een beetje vol met stipjes.


Ok, dan zal ik die stipjes naast mijn route eens uitzoeken en mijn vriendin aan een verhoor onderwerpen :mrgreen:
 

Rover

Hoort erbij
22 apr 2011
37
0
0
Het tonen van de stipjes heeft te maken de instelling route.
Als deze aan staat onthoud hij max de laatse 200km en toont deze op de kaart.
zie pagina 113 handleiding navigatie sysyteem
 

Frudle

Hoort erbij
10 mei 2011
42
0
0
Vanochtend heb ik mijn CT mogen ophalen en ik kreeg het volgende verhaal te horen wat betreft 'aftermarket' navigatie...

Lexus is bezig met het maken/uitbrengen van een montage unit die rechtsboven het stuur zou komen op het dashboard. De unit zou dezelfde naden en bekleding krijgen als waar hij naast gemonteerd zal worden. Net boven de powerknop zeg maar. Op deze manier lijkt het alsof de dashboard unit achter het stuur een stukje verlengd wordt naar het midden.

Deze unit zou in september uitkomen en exclusief montage rond de 160 euro gaan kosten. Let op, hier zit dus nog geen navigatie bij. De dealer zou de unit voor je kunnen monteren en hierbij de powerkabel via het ventilatie roostertje mooi kunnen wegwerken.

Ik ben benieuwd naar de eerste foto's! Klinkt goed in ieder geval.
 

Mo1

Actief
25 apr 2011
108
0
0
Frudle zei:
Lexus is bezig met het maken/uitbrengen van een montage unit die rechtsboven het stuur zou komen op het dashboard. De unit zou dezelfde naden en bekleding krijgen als waar hij naast gemonteerd zal worden. Net boven de powerknop zeg maar. Op deze manier lijkt het alsof de dashboard unit achter het stuur een stukje verlengd wordt naar het midden.

Deze unit zou in september uitkomen en exclusief montage rond de 160 euro gaan kosten. Let op, hier zit dus nog geen navigatie bij. De dealer zou de unit voor je kunnen monteren en hierbij de powerkabel via het ventilatie roostertje mooi kunnen wegwerken.

Ik ben benieuwd naar de eerste foto's! Klinkt goed in ieder geval.

Klinkt goed. 'K ben zeer ge?nteresseerd in deze oplossing.
@Frudie, weet je of de unit geschikt is voor elk apparaat of moet je nog apart een houder kopen? En krijg jij een seintje van je dealer als de unit er is?
Kan deze week mijn CT200h ophalen. Hopelijk is mijn dealer op de hoogte van de ontwikkeling van de unit.
 

Frudle

Hoort erbij
10 mei 2011
42
0
0
Mo1 zei:
Klinkt goed. 'K ben zeer ge?nteresseerd in deze oplossing.
@Frudie, weet je of de unit geschikt is voor elk apparaat of moet je nog apart een houder kopen? En krijg jij een seintje van je dealer als de unit er is?
Kan deze week mijn CT200h ophalen. Hopelijk is mijn dealer op de hoogte van de ontwikkeling van de unit.

Ik zat naderhand ook te denken van ja... Moet het dan een 4,3 inch nav zijn? Of is de unit voor een 5 inch? Dus daar zou je even naar moeten vragen, ik heb geen idee namelijk. Meer info dan dat ik in voorgaande post heb geschreven heb ik helaas niet. Ik ga er niet vanuit dat er nog een houder voor gekocht moet worden eigenlijk, naast de unit die Lexus uit gaat brengen.

Ik ben ook erg nieuwsgierig hoe dit er uiteindelijk uit komt te zien. De unit van Lexus was zonder navigatiesysteem dus je zou zeggen dat ze iets moois hebben bedacht om hier zowel tomtoms als garmins etc. op een goede manier te monteren.
 

thijsr

Hoort erbij
29 aug 2011
34
0
0
Hierbij de prijzen en overige details van deze ingebouwde houder net boven de powerknop voor portable tomtom navigatiesystemen Start, Via en Go. In totaal komt dit incl. montage en btw op Euro 165,- incl, actieve houder. In vergelijking met de Brodit proclip en houder is dit een prima prijs vind ik zelf.
Thijs
 

Bijlagen

  • image001.jpg
    image001.jpg
    96,3 KB · Weergaven: 44