navigatie

Dimocash

Hoort erbij
17 okt 2010
57
0
0
ik las op de prijslijst dat je ook tomtom kan kiezen.
wat moet ik me hierbij voorstellen?
tomtom net zoals je in de winkel kan kopen die je aan je raam plakt of ingebouwde tomtom?

ik twijfel namelijk als ik wel de navigatie van 2200 wil bestellen als een ingebouwde navi goedkoper kan....
 

thijsr

Hoort erbij
29 aug 2011
34
0
0
Zijn er inmiddels meer mensen die deze "unit" hebben laten inbouwen?

Ik heb hem nu besteld, moet nog een passende tomtom bestellen en overweeg de go live 1005 5 inch maar ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips..?
 

Archie

Nieuw hier
16 jan 2012
2
0
0
Weet iemand of het mogelijk is om de maximale snelheid van de weg waarop je zit aan te laten geven?

De navigatie weet het wel (anders kan hij de aankomsttijd niet bepalen) maar ik krijg het niet op het scherm.
(scheelt toch boetes want soms weet ik het niet)
 

ctlexus

Hoort erbij
28 sep 2011
56
0
0
Archie zei:
Weet iemand of het mogelijk is om de maximale snelheid van de weg waarop je zit aan te laten geven?

De navigatie weet het wel (anders kan hij de aankomsttijd niet bepalen) maar ik krijg het niet op het scherm.
(scheelt toch boetes want soms weet ik het niet)

De navigatie kent het type weg (lokaal, autoweg, snelweg etc.). Je kunt zelf aangeven bij de instellingen met welke gemiddelde snelheid de navigatie moet rekenen.
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Nu gebruik ik de navigatie niet zoveel, maar had hem donderdag toch nodig. In Utrecht van de Maliebaan naar de Ikea. Mijn dochter zat in haar auto en moest dezelfde weg afleggen met een oude Tom Tom. Ik raakte haar al in het begin kwijt, omdat ik een heel andere kant op werd gestuurd. Nu kan dan natuurlijk, maar ik werd steeds maar hetzelfde rondje gestuurd. De navigatie wist echt niet meer hoe ik naar de eindbestemming moest komen en mijn dochter was allang bij de Ikea, toen ik er uiteindelijk toch ben gekomen.
Aan de andere kant wist de navigatie al wel de nieuwe weg van Utrecht naar Amsterdam te volgen. Heel vreemd.
Hebben jullie ook wel eens dat het navigatiesysteem het laat afweten???

Robbert-Jan
 

danidude

Hoort erbij
26 mrt 2011
39
0
0
Hoi Robbert,

afgelopen zomer heb ik wat gepost over het navigatiesysteem, zie dit topic:
http://www.lexusforum.nl/forum/viewtopic.php?f=41&t=1986&p=33513#p33513

Ik wordt alle kanten behalve de goede opgestuurd als ik naar huis wil in Den Haag, gelukkig weet ik wat de beste route is en heb ik de navigatie meestal alleen maar aanstaan om de estimated time of arrival te checken. Daarnaast afgelopen zomer in Sloveni? een behoorlijk avontuurlijke route opgestuurd door de navigatie terwijl er een doorgaande weg naar mijn bestemming was. Resultaat: twee uur langer onderweg maar wel onwijs mooi over kleine alpen(land)weggetjes gescheurd.
:D
 

Bacchus

Nieuw hier
19 feb 2012
24
0
0
Die laatste die ken ik: Standaard staat het volgen van tolwegen uit en technisch gezien moet je, middels het vignet, voor de Oostenrijkse snelwegen tol betalen. Daardoor probeerde mijn navigatie me bij elke afrit in de buurt van Oostenrijk de snelweg af te sturen. Uiteindelijk heb ik daar een tiental kilometers te vroeg aan toegegeven. Sinds dat vinkje om was gezet, heb ik weinig te klagen.
:)
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Ik heb versie 2011/2012.
Vandeweek moest in naar Grootebroek in Noord Holland. Blijkt het navigatiesysteem Grootebroek helemaal niet te kennen. Dat is toch het toppunt van slecht. En dat voor een Lexus. Een eenvoudige TomTom weet al waar Grootebroek ligt. Gelukkig wist ik dat het de gemeente Stede Broec was en daar was de straatnaam bekend en ben ik er toch gekomen. Maar ik vind het een slechte zaak dat het navigatiesysteem blijkbaar sommige plaatsen helemaal niet in het bestand heeft!!

Zijn er meer dergelijke ervaringen?

Robbert-Jan
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Vandeweek moest in naar Grootebroek in Noord Holland. Blijkt het navigatiesysteem Grootebroek helemaal niet te kennen. Dat is toch het toppunt van slecht. En dat voor een Lexus.
Tis vervelend, maar wel enigszins overdreven, het toppunt van slecht? Je rekent Lexus nu min of meer af op de kaart(on)nauwkeurigheid van een externe kaartfabrikant als Navteq..? :roll:

Btw, als jij kaartfabrikanten (of autofabrikanten) kent die een 100% garantie op dekking geven, dan hou ik mij aanbevolen, gezien mijn tomtom (niet simpel model + meest recente kaart) er met tijden ook volstrekt naast zit.
 

testuser

Hoort erbij
13 aug 2010
57
0
0
Ja, mijn Tomtom zit er ook vaak naast. Er is wel een groot prijsverschil tussen tomtom en het CT navigatiesysteem dus dan kan ik mij ook wel weer voorstellen dat de verwachtingen groter zijn.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dat begrijp ik, ik zou ook teleurgesteld zijn...net als dat mijn gs300 inbouw nav niet meer ge-update kan worden.. Maar goed, NAV is slechts een onderdeel van het gehele systeem en functionaliteit.

Dit is misschien de oplossing:
Als u wilt dat het uiterlijk van een incar autonavigatie mooi is, maar toch het gemak van een draagbare navigatie, dan zijn er systemen die deze twee vliegen in ??n klap doden. De Toyota Yaris bijvoorbeeld is onlangs uitgerust met een volledig ge?ntegreerde TomTom navigatiesysteem en die is ook draagbaar.
Bron: http://www.autonavigatieblog.nl/ingebouwde-navigatiesysteem-de-voor-en-nadelen/
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
704
142
43
GPS-10 zei:
Vandeweek moest in naar Grootebroek in Noord Holland. Blijkt het navigatiesysteem Grootebroek helemaal niet te kennen. Dat is toch het toppunt van slecht. En dat voor een Lexus.
Tis vervelend, maar wel enigszins overdreven, het toppunt van slecht? Je rekent Lexus nu min of meer af op de kaart(on)nauwkeurigheid van een externe kaartfabrikant als Navteq..? :roll:

Btw, als jij kaartfabrikanten (of autofabrikanten) kent die een 100% garantie op dekking geven, dan hou ik mij aanbevolen, gezien mijn tomtom (niet simpel model + meest recente kaart) er met tijden ook volstrekt naast zit.


Ja en? Je koopt dat navigatiesysteem toch bij Lexus of niet? Hoe zij op de achtergrond dat regelen, maakt voor jou als klant eigenlijk helemaal niet uit. Dat ding hoort gewoon te doen waar het voor gemaakt is. En als je er meer dan duizend euro voor neer moet tellen, dan mag je ook wel wat verwachten.

Overigens zit mijn telefoon (Sygic navigatie) er helemaal niet vaak naast, nieuwe wegen staan er ook heel snel op. Daarnaast heeft het een erg prettige user interface, dat mis ik bij ingebouwde navigatiesystemen ook wel eens.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
En als je er meer dan duizend euro voor neer moet tellen, dan mag je ook wel wat verwachten.
Niet bepaald. Het lijkt mij nogal na?ef te denken dat de prijs een 100% nauwkeurig systeem oplevert (of dat je dat kunt verwachten).

In de meeste gevallen worden twee kaartleveranciers gebruikt; Teleatlas en Navteq. Daar ben je als fabrikant afhankelijk van. Fouten kun je melden naar dealer of kaartfabrikant en ingeval er genoeg negatieve meldingen zijn zal een autofabrikant wellicht switchen naar een andere kaartleverancier. Tenzij je alle locaties vooraf kunt verifi?ren, zul je in tijd pas e.e.a. kunnen 'meten' of corrigeren via updates.

Overigens zit mijn telefoon (Sygic navigatie) er helemaal niet vaak naast, nieuwe wegen staan er ook heel snel op. Daarnaast heeft het een erg prettige user interface, dat mis ik bij ingebouwde navigatiesystemen ook wel eens.
Ja en? Als de interface niet bevalt, dan neem je het niet, genoeg alternatieven. Daarbij geef je zelf al aan dat ook de Sygic Nav App er soms naast zit, of maakt het dan niet uit aangezien de telefoon Nav App een appel en een ei kost?

Sygic en Tomtom gebruiken beiden Teleatlas.
 

ctlexus

Hoort erbij
28 sep 2011
56
0
0
Bacchus zei:
Die laatste die ken ik: Standaard staat het volgen van tolwegen uit en technisch gezien moet je, middels het vignet, voor de Oostenrijkse snelwegen tol betalen. Daardoor probeerde mijn navigatie me bij elke afrit in de buurt van Oostenrijk de snelweg af te sturen. Uiteindelijk heb ik daar een tiental kilometers te vroeg aan toegegeven. Sinds dat vinkje om was gezet, heb ik weinig te klagen.
:)

Ah, nu ik dit lees begrijp ik ook opeens waarom ik tijdens de wintersport direct de snelweg afmoest :)
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Ik wordt trouwens door de stem vaak naar links gestuurd, terwijl de route op het scherm rechts aangeeft, vice versa. Vindt ik toch wel erg lastig, want je moet toch altijd het scherm in de gaten houden, want die heeft over het algemeen gelijk en niet altijd de gesproken instructie. Dat kom ik bij Tom Tom toch niet tegen (die gebruik ik in de tweede auto).


Robbert-Jan
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Hola dat is niet handig. Ik weet dat er vroeger ook veel van die fouten waren maar dat dat nu nog is. Pffffff...... je hebt gelijk Tomtom is wat dat betreft nummer 1, Neerlands trots. Helaas heeft Lexus niet voor Tomtom gekozen.

Maar ik bedenk me dat ik dat links/rechts nog niet heb gehad. Maar ik weet al waarom...... juist ik heb het geluid van de navigatie altijd uit staan. Ik vond het zo storend tijdens het rijden.