navigatie

Dimocash

Hoort erbij
17 okt 2010
57
0
0
ik las op de prijslijst dat je ook tomtom kan kiezen.
wat moet ik me hierbij voorstellen?
tomtom net zoals je in de winkel kan kopen die je aan je raam plakt of ingebouwde tomtom?

ik twijfel namelijk als ik wel de navigatie van 2200 wil bestellen als een ingebouwde navi goedkoper kan....
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ja, dat is niet tof..

Als je op site van Navteq kijkt (kaarten en verkeer), is Hoogebroek weer wel te vinden en keurig naast Lutjebroek.. ;) http://www.navteq.com/
Je zou kunnen stellen dat sommige updates door Navteq niet bijster snel verwerkt worden, conform ook diverse geluiden binnen GPS NAV forums.

Als je verdiept in diverse autofabrikanten met ge?ntegreerde Navteq systemen, loop je veelal tegen dezelfde problematiek aan. Met name de verwerking van specifieke updates kan soms wel 2-3 jaar vertraging oplopen. Wellicht scheelt het ook nog op welk continent je een bepaalde kaartleverancier inzet. Navteq was destijds beter gedetailleerd qua US markt en Teleatlas Europees gezien. Daar is inmiddels wel e.e.a. in veranderd.

Als je een kaart aanschaft, bijvoorbeeld 2011/12, is deze hoogstwaarschijnlijk minimaal al een half jaar of meer oud. Tel daarbij op (of af) de genoemde verwerking van bepaalde updates of ontbrekende locaties...

Misschien is e.e.a. volgend jaar opgelost, maar dit lijkt toch wel een nadeel van ge?ntegreerde systemen die slechts jaarlijks 'ververst' kunnen worden. Daar lijkt Teleatlas beter in te scoren.
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Toch erg fijn te horen dat ook Lexus eindelijk heeft besloten met Tomtom in zee te gaan en in ieder geval de CT hiermee uit te kunnen rusten.... als optie. Inclusief HD traffic.

Als ik dan nog een puntje mag hebben om te zeiken. Jammer dat dit dan alleen maar kan op het basis audio systeem met 6 speakers van Lexus. Mis je toch dat extra/betere geluid. Verder mis je nog de achteruitrijcamera, maar die kun je wel weer als optie bestellen das prima. Hoe het dan nog zit met de dimmende binnenspiegel weet ik niet voorheen zat deze in het HD navigatiepakket.

En natuurlijk jammer dat ik allang mijn CT heb. Dus deze optie zal moeten wachten tot de volgende CT. Maar dan moet ik nog even doorrijden. :D
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Lexus4all zei:
Verder mis je nog de achteruitrijcamera, maar die kun je wel weer als optie bestellen das prima. Hoe het dan nog zit met de dimmende binnenspiegel weet ik niet voorheen zat deze in het HD navigatiepakket.
Bij CT's zonder navigatie zit het beeldscherm van de achteruitrijcamera (in elk geval vanaf de Business Line standaard) in de binnenspiegel. En die spiegel dimt dan ook nog automagisch.