Nieuwe wetgeving sluit modificaties uit?

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Oef alle modificatie staan op het proces verbaal van de import (USA)bij de technische keuring, uitlaatjes en vermogen inclusief.
IMG_1939.jpg
 

TLRS

Hoort erbij
15 sep 2010
33
0
0
Misschien is het wat waard bij de APK. Als je die graag wilt natuurlijk? Volgens mij gaat dit hele gebeuren een beetje te gemakkelijk voorbij aan iedereen. Maar als ze het straf genoeg maken is het klaar met spacers, uitlaatjes, tinten, open filters, schroefsets.. verzin het maar?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Er valt wat voor te zeggen wanneer je gaat lassen om bijvoorbeeld een chasis te verlengen. De fabrikant staat er niet meer voor in en er is geen kwaliteitscontrole op de naden. Maar dan mogen ze auto's die een (zwaar) ongeluk hebben gehad ook checken.
 

TLRS

Hoort erbij
15 sep 2010
33
0
0
Het gaat niet alleen over streched limo's.. al onze auto's liggen ook onder vuur h??

"We have unfortunately now been proved correct with a single item before the EC parliament that will prevent any modifying and will, currently, render already modified cars illegal."

We zijn helaas correct bewezen over ??n item voor het Euro Commissie (?) parlement dat elke modificatie voorkomt en zal, in deze vorm, alle gemodificeerde auto's illegaal bevinden.

"The Commission proposes to introduce a definition for a roadworthiness test that components of the vehicle must comply with characteristics at the time of first registration. This may prevent most modifications to vehicles without further approval of the vehicle. (this will apply to many components and to all types of vehicle)"

De commissie stelt voor een definitie te introduceren voor een rijwaardigheids test waarbij de eigenschappen van alle onderdelen van het voertuig overeen moeten stemmen met de datum van eerste toelating.

Dus praktijken zoals MOT (Engeland) T?v (Duitsland) en zoals bij onze zuiderburen. In het ergste geval moet dus elk afzonderlijke modificatie bestaan uit een onderdeel dat een type goedkeuring kent?!
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Dat weet ik ;)

Volgens mij komt het er op neer dat na een modificatie de auto herkeurd moet gaan worden. Praktisch is dit bijna niet uitvoerbaar. Stel je eens voor, met zijn allen naar RDW, eventjes samen een vrachtwagen huren om de kosten te minimaliseren. De auto laten herkeuren, nieuw kenteken? Even een paar honderd euro neer tikken.

Hoeveel extra ambtenaren moet een overheid dan aannemen? De keuringsstations moeten uitgebreid worden. In deze tijd zit men daar niet op te wachten. Daarnaast zullen de nodige tuning bedrijven over de kop gaan. De accessoire lijnen van F-sport, M, S-line etc moeten voor de keuring erop en zijn dus niet meer aftermarket beschikbaar.

Daar komt nog eens bovenop dat van een dergelijke stelling gehakt wordt gemaakt. Want de "eigenschappen" van een auto worden al veranderd na bijvoorbeeld een set winterbanden.

Ik denk dat opname van een dergelijke definitie in de EU richtlijnen voor de nodige rotzooi gaat zorgen en dat uiteindelijk de soep minder heet wordt gegeten als dat hij opgediend wordt.

Maar absoluut, gelijk collectief iets laten horen, wanneer dit soort berichten in de media komen.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
in andere delen van de wereld passen ze dit ook al toe toch? Belgie bijv? Australie? Als je daar wat wilt modificeren dan moet het een attest ofzo hebben dacht ik? en dat kost veel geld heb ik begrepen...
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
704
142
43
mlcoolj zei:
in andere delen van de wereld passen ze dit ook al toe toch? Belgie bijv? Australie? Als je daar wat wilt modificeren dan moet het een attest ofzo hebben dacht ik? en dat kost veel geld heb ik begrepen...

Ja, of in Duitsland, bij elk onderdeel dat je op je auto monteert moet een afzonderlijk T?v keuringsrapport zitten. Zit dat er niet bij, staat er ook 500x op de verpakking dat het niet geschikt is voor gebruik op de openbare weg.

Zo wilden ze me een keer op een beurs in Duitsland bijna geen bumperlip verkopen omdat ze geen keuringsrapporten meer hadden, maar toen ze hoorden dat ik uit Nederland kwam, was het geen probleem.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Van Belgie weet ik het zeker.

Zou me toch niets verbazen. Alleen onderdelen installeren die gecertificeerd zijn, eigen toepassingen worden verboden.



Kom op dan, iedereen snel aan de slag!
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Mi. kunnen ze beter een systeem invoeren waarbij modificaties maken wel mag, maar dat je daarna een keuring (nieuwe APK ofzo) moet doen.

Er rijdt een hoop gebeunde "tjoening" troep rond en dat mag van mij best van de weg af blijven.
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Een auto komt uit de fabriek en officieel mag je er dan niets meer aan veranderen zonder een herkeuring.
Een witte nieuwe LS400 mag niet zwart worden gespoten want op kenteken staat kleur: wit.

Je mag je auto niet wassen op straat
Je mag geen peuk roken in je kroeg

Nederland Gestapo Land = NGL
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Laten we niet dat soort beladen termen gebruiken aub. Ook geen doodswensen aub.



Dank u.


Lexter zei:
Een auto komt uit de fabriek en officieel mag je er dan niets meer aan veranderen zonder een herkeuring.
Een witte nieuwe LS400 mag niet zwart worden gespoten want op kenteken staat kleur: wit.

Je mag je auto niet wassen op straat
Je mag geen peuk roken in je kroeg

Nederland Gestapo Land = NGL


nnjong zei:
afschieten die hap, stel bureaucraten
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Dat zei ik omdat ik zelf over 2 weken ga emigreren, niet als aanval ofzo, vandaar ook -> :p

EDIT: oh, ging niet over mij :mrgreen:
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Yo car pimpers, speedfreaks, drifters and wegpiraten,

Dus je komt straks met een supercharger niet door de APK ?
Mits je de auto laat nu nog laat herkeuren en laat herwegen dan komt het nieuwe vermogen toch op kenteken ?

Groet

Lexter
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
blue-eyes zei:
Van Belgie weet ik het zeker.

Zou me toch niets verbazen. Alleen onderdelen installeren die gecertificeerd zijn, eigen toepassingen worden verboden.



Kom op dan, iedereen snel aan de slag!

Ik beun die Eaton M90 charger er idd nog even snel op voor het te laat is ......
Moet ook meer open pijp op dan meer flow .... = meer go.

:worship: