Nieuwe wetgeving sluit modificaties uit?

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Als je vermogen fors toeneemt moet je sowieso een herkeuring..... Je hebt ongeveer een marge van + en - 20%.
Ga je daarboven, opnieuw keuren.
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
blue-eyes zei:
Als je vermogen fors toeneemt moet je sowieso een herkeuring..... Je hebt ongeveer een marge van + en - 20%.
Ga je daarboven, opnieuw keuren.


uhmmmm als ik de lextreme tabellen doorneem die tellen voor een non intercooler root supercharger setup met een standaard input van 220 bhp kw dan kom ik uit op :
Lets plug in some numbers and make it real. Now we will be using our first generation 1UZFE. A car is rated at 220 bhp dus 1% = 2,2x 20 = 44bhpbhp and our desired bhp will be 300. Lets use these formulas and see how it will affect the outcome between intercooling and non-intercooling. The below table show amount of boost require to achieve 300 bhp

What the above table saying is that for a 220 bhp to make 300 bhp. It would take a 10.1 psi in a non-intercooled root style supercharger system to make 300 bhp


Maar weer terug naar de APK als ik dus meer dan 20% vermogen krijg zou ik moeten herkeuren op kenteken maar dat is toch geen probleem of betekent het feit dat er meer pk's komen op papier dat ik ook nog meer wegenbelasting moet betalen ?
Niemand die in de gaten heeft dat er ?berhaupt een supercharger onder de kap zit met de standaard uitlaat.
Het is ook geen sport auto maar een slome duffe LS400 met saaie velgen en standaard uitlaatje.

Dat APK wordt dus probleem is een probleem voor de daily drive.
Ik vraag me af of de LS400 dan gratis op de dynobank wordt geplaatst voor een full run at 10,9 PSI
Ze moeten toch bepalen hoeveel kw de motor levert.

:worship: