Notificatie aanpassing gebruikersrechten

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Marv als ex-mod wordt je ff gepiepeld. Revenge of the nerds so to say:)
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Naar mijn weten wordt er niet met 2 maten gemeten. Er zit meen ik wel een maximum aan comments aan. Ik meen 3. Waar wilde je posten?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Naar mijn weten wordt er niet met 2 maten gemeten. Er zit meen ik wel een maximum aan comments aan. Ik meen 3. Waar wilde je posten?
Wat dacht je van elk topic?

Laat ik het zo benoemen. In mijn beperkte geest en logica concludeer ik het volgende qua gebruikersgroepen. De 'normale' forumleden met standaard rechten en admin groepen met uitgebreide rechten, etc, etc. Waarschijnlijk staan wij (o.a. ik en mlcoolj) in een selectief (ab)normaal gebruikersgroepje, waarvan de rechten verder beperkt zijn, OF er is selectief iets uitgevinkt qua mogelijkheden comments (gebeurd namelijk niet automatisch).

Dus mijn vraag blijft hard en fier overeind staan, waarom is dat?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Tja Willem... Ik wil gewoon gebruik maken van die functie, maakt het uit waar ik dat wil doen? @GWS, lijkt erop ja...
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Marv, het werkt per gebruikersgroep en per (sub)forum dus als zodanig ja zal dit uitmaken waar ke wilt commenten. Stel jij zit in de groep "ex-mod" (no pun intended) en ik in "normaal" dan kan het zo zijn dat jij niet kan commenten alhier en ik wel en vice versa in een ander forum jij wel en ik weer niet.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Well GWS, ik kan je vertellen dat ik nergens comments kan leveren... Ik wil geen probleem van maken mods, jullie kunnen me gerust via pm hierover verder berichten...
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
839
1
450
63
Om de vraag van mlcoolj en GPS-10 te beantwoorden: het beheer van de rechten op het forum is met vBulletin niet eenvoudig. Er zit heel veel handmatig werk in. Het is een enorme lijst die je niet anders kunt behandelen dan alles onder elkaar te doorlopen. Het zijn er veel. Het helpt ook niet dat wanneer je een wijziging doorvoert, dat je in die enorme lijst moet zoeken naar waar je gebleven bent. Het is goed mogelijk dat er in dit stukje monnikenwerk ergens iets is overgeslagen, of juist weer is weggehaald wat er wel had moeten staan.

Kortom, hier zullen we in moeten duiken... Ik zal binnenkort berichten die niet echt iets toevoegen aan dit topic opruimen, zodat het zuiver blijft. Ik zal dan ook een melding hiervan opnemen in dit topic.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Fijn dat je ernaar kijkt, vind het vervelend dat ik soms comments wil leveren (ook op andere comments zodat dit mooi bij elkaar blijft) en het kan niet... Wanneer kan ik verwachten dat het je gaat lukken?
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
839
1
450
63
Dat durf ik niet te zeggen mlcoolj... Het is zoeken en graven in een enorme lijst, hopelijk verbeterd dit stukje beheer in een update van vBulletin. Zo hebben we meer op de agenda staan. Ik neem dit op in het topic voor bugs zodat we het in elk geval niet vergeten.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Leuk klinkt veelbelovend... prima... tip van flip, kijk ook of ik per ongeluk deel uitmaak van een bepaald groep... ik hou het in de gaten en meld me wel over een week weer in dat andere topic... :rulez:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
het beheer van de rechten op het forum is met vBulletin niet eenvoudig. Er zit heel veel handmatig werk in. Het is een enorme lijst die je niet anders kunt behandelen dan alles onder elkaar te doorlopen. Het zijn er veel. Het helpt ook niet dat wanneer je een wijziging doorvoert, dat je in die enorme lijst moet zoeken naar waar je gebleven bent. Het is goed mogelijk dat er in dit stukje monnikenwerk ergens iets is overgeslagen, of juist weer is weggehaald wat er wel had moeten staan.
Kortom, hier zullen we in moeten duiken...
Met diep respect voor je 'uitleg'.. We mogen dus aannemen dat er in deze 'enorme lijst' slechts 2 forumleden 'plotseling' hun rechten kwijt zijn qua mogelijkheden comments.

Dat betekent, in mijn simpele optiek, met name dat 'iemand' met monnikengeduld die enorme lijst heeft doorlopen om deze permissies zeer bewust uit te schakelen. Binnen Vbulletin bestaat er overigens een systeem qua specifieke toewijzing gebruikersrechten van leden en groepen (misschien handig om te weten): https://www.vbulletin.com/docs/html/..._cp_usergroups (dat lijkt niet bepaald overeen te komen met wat je aangeeft).

Wat ik al eerder aangaf, we lijken in een speciale subgroep te staan waar de comment rechten zijn uitgeschakeld. Op zich vormt dat niet zo'n punt, maar wees dan oprecht en geef aan waarom dat zo is. Als er iets buiten de forumregels valt dan wens ik daar, conform diezelfde regels. op gewezen te worden. Ik ga er vanuit dat we hier niet op een forum in Noord Korea zitten toch?

En als je dat hier niet wilt vermelden, doe het dan via PM.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
ik ga mij hier verder niet mee bemoeien, heb hier de ballen verstand niet van, maar wil toch wel even kwijt dat ik het betreur dat er onenigheid tussen verschillende forum-leden is, ik zou zeggen los dit op, het kan allemaal de moeite niet waard zijn
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.728
467
83
Helaas is het niet zo simpel als uit de vbulletin documentatie lijkt. Er zijn 3x zoveel groepen dan ze daar noemen en dan zijn gebruikers ook nog eens lid van meerdere groepen.

Ik heb de rechten net nog eens nagelopen. De comment mogelijkheid zou nu bij iedereen weg moeten zijn.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dank voor je antwoord en actie Roel. Het dynamisch verschil lijkt hiermee opgelost.