Nuerburgring Nordschleife

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Is misschien nog het goedkoopste!

Dan moeten er nog wel F-sport stabilisator stangen onder want hij rolt nu nog wat teveel in de bochten.
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Op het EGOotje na, zo te zien net niet....


K blijf dat ook een lastige bocht vinden, ben nu al een paar keer flink hard recht door gegaan.





In GT5

:mrgreen:
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Ik had hem in NFS Shift ook al tig keer gereden maar de hoogteverschillen voel / ervaar je niet goed in de spellen. Die zijn indrukwekkend als je in het echt over het circuit rijd!
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
japeape zei:
Is misschien nog het goedkoopste!

Dan moeten er nog wel F-sport stabilisator stangen onder want hij rolt nu nog wat teveel in de bochten.

Die stangen heb je nog niet pers? nodig, als ie wat gaat rollen dan ga je vanzelf minder hard rijden.
Je kunt beter eerst op een rustig tempo de ideale lijn leren rijden, liefst met een ervaren Ringer naast je die instructie kan geven.
W?l iemand die echt de juiste lijn kent en niet iemand die zelf alleen maar roekeloos over de Ring knalt.
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
@LexusAlphen: Je rijdt daar op de verkeerde plek van de baan dus niet op de ideale lijn. Tevens is dat de langzaamste bocht van de Ring, als je er dan bovendien te hard induikt en moet bijremmen dan gaat het mis.
Bij die bocht heb je als je hem goed neemt 2 keer de kans om in rechte lijn te remmen, ik heb er ook lang mee geklooid maar sinds ik les heb gekregen van een ervaren Ringer die ook trainingen heeft gevolgd gaat die bocht net als vele andere stukken een heel stuk lekkerder.
Ondanks dat blijft het gevaar altijd om de hoek, er kan ook onverwachts olie of koelvloeistof liggen of je gaat net te vroeg op het gas in een bocht o.i.d.

Ik hoop dat je de onderkant van je Lexus niet beschadigd hebt op de curbstones?!
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
oei dat was krap aan! maar hoe lang doe je er nou over om echt de ideale lijn te leren rijden? en ligt het aan ervaring of gewoon weten?
 

LexusAlphen

Hoort erbij
18 jul 2011
34
0
0
tjaah helaas wel het gras was nat en gleed nog net tegen de vangrail maar de schade viel mee alleen linker voorcherm deukje in ...

hahaa in GT5 maakt het niet zoveel uit :p
 

LexusAlphen

Hoort erbij
18 jul 2011
34
0
0
ja ik snee hem inderdaadverkeert aan en ik had alles eruit gehaald kwa bank en audio enzo en was vergeten bandendruk omlaag te brengen dus ging die een stuk makkelijker glijden
me dorpel ging er heel lichtjes erover maar geen schade eraan.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
@jeroen,

Op youtube staan heel veel onboard filmpjes van testritten over de nurburgring (Skyline GT-R, Ferrari 599, diverse porsches etc.). Daarin kan je goed de lijn zien die ze volgen.

De enige andere oplossing is dat er iemand met ervaring met je meerijd.

In September ga ik daar een dag naartoe waarbij je 4 rondjes met een instructeur naast je over het circuit kan. Daarna hoop ik te weten wat de ideale lijn nou echt is :)!
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
LexusAlphen zei:
tjaah helaas wel het gras was nat en gleed nog net tegen de vangrail maar de schade viel mee alleen linker voorcherm deukje in ...

hahaa in GT5 maakt het niet zoveel uit :p

Dat maakt het nog net wat minder... op de foto's leek het net of je alles gemist had.
Maar ja, het is nog steeds beter dan de auto vol in de vangrail te zetten.

@Japeape... ik heb zoiets niet zelf gedaan, maar ik heb er wel het een en ander over gelezen.
En wat ik uit het meerendeel van de mensen heb begrepen, is dat je er niet al te veel van moet voorstellen, dan valt het niet tegen. (slechte organisatie en hopelijk is er genoeg tijd om alle auto's te rijden.)
Ik hoop wel dat je een fotografisch geheugen hebt om in 4 rondjes de ideale lijnen al te kennen. :worship:
 

LexusAlphen

Hoort erbij
18 jul 2011
34
0
0
japeape zei:
@jeroen,

Op youtube staan heel veel onboard filmpjes van testritten over de nurburgring (Skyline GT-R, Ferrari 599, diverse porsches etc.). Daarin kan je goed de lijn zien die ze volgen.

De enige andere oplossing is dat er iemand met ervaring met je meerijd.

In September ga ik daar een dag naartoe waarbij je 4 rondjes met een instructeur naast je over het circuit kan. Daarna hoop ik te weten wat de ideale lijn nou echt is :)!

mag ik vragen wat dat kost..? maar inderdaad aan filmpjes heb je ene hoop en bij gt5 leer je de baan opzich wel goed kennen.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Ik blijf bij de mening van James May: de Nordschleife komt mij een beetje de keel uit. Zo apart is het allemaal ook weer niet. En al dat getest voor elke auto? Alsof dat het enigste stukje weg is wat leuk is. Ik ken stukken in Wales en Schotland waar dit rondje in Dld niet aan tippen kan. Maar dat is mijn mening, de meesten die erop rijden rijden gewoon schade. En dat zijn nu de leukste video's op YouTube. :D
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
als ik zo die filmpjes kijk dan is het gewoon oefening baart kunst met een beetje les van een instructeur erbij!


de meesten die erop rijden rijden gewoon schade. En dat zijn nu de leukste video's op YouTube.

+1 al is het af en toe wel zonde
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Mensen snel autorijden is geen op zich staande kunstvorm hoor. Neem een rijvaardigheidscursus, een paar dagen cursus op Zandvoort en echt je komt een heel eind. Je moet wel durven natuurlijk. :D
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Jaaaaah, we weten nou wel dat je geen fan bent :)!

Van anderen heb ik ook gehoord dat http://www.hammer-events.com er soms een potje van maakt. Maar via Onedayfly koste het 150 euro i.p.v. 500 en toen moest ik toch meedoen.

4 September is het dus ik laat wel weten wat het is geworden als het zover is.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Ik heb benzine in het bloed dat wil je niet weten maar ik ben gewoon klaar met dat overdreven rondje rijden in dat Duitse bos. Geloof me zoek lekker routes in de Elzas of Schotland. Prachtig uitzicht en weer eens wat anders. Ik lul James May niet na maar de ring is nu wel een beetje passe. En zo bijzonder is het allemaal niet. Betaal Sabine 55 euro en knal een rondje. Leuk om te doen en dan klaar. :D
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Het verschil is, dat jij het gedaan hebt ;)

Maar goed, binnenkort ff een een cursusje volgen :)