Nuerburgring Nordschleife

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
LexusAlphen zei:
japeape zei:
@jeroen,

Op youtube staan heel veel onboard filmpjes van testritten over de nurburgring (Skyline GT-R, Ferrari 599, diverse porsches etc.). Daarin kan je goed de lijn zien die ze volgen.

De enige andere oplossing is dat er iemand met ervaring met je meerijd.

In September ga ik daar een dag naartoe waarbij je 4 rondjes met een instructeur naast je over het circuit kan. Daarna hoop ik te weten wat de ideale lijn nou echt is :)!

mag ik vragen wat dat kost..? maar inderdaad aan filmpjes heb je ene hoop en bij gt5 leer je de baan opzich wel goed kennen.

Not even close.. Je kunt een spel niet vergelijken met de real thing! Je voelt de krachten niet die op de auto en jou worden uitgeoefend.
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Joep zei:
Not even close.. Je kunt een spel niet vergelijken met de real thing! Je voelt de krachten niet die op de auto en jou worden uitgeoefend.

Ik ben het eens met je dat je door het spel te spelen, gelijk snel op de baan kan gaan. Juist vanwege hetgeen je aanhaalt, maar...

ik denk wel dat het je een voorsprong geeft in de baan HER- en VERkenning. Door veelvuldig de baan te rijden in het spel (zolang deze de baan ook waarheidsgetrouw heeft overgenomen) leer je wel de bochten kennen en herkennen en dat geeft je natuurlijk wel weer een "kleine" voorsprong, zeker omdat er nog al wat bochten op de Nordschleife zijn welke niet echt overzichtelijk zijn.
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
japeape zei:
Jaaaaah, we weten nou wel dat je geen fan bent :)!

Van anderen heb ik ook gehoord dat http://www.hammer-events.com er soms een potje van maakt. Maar via Onedayfly koste het 150 euro i.p.v. 500 en toen moest ik toch meedoen.

4 September is het dus ik laat wel weten wat het is geworden als het zover is.

En hoe was het in september?

Trouwens na 4 rondjes met een instructeur naast je ken je de Ring nog lang niet. Als je denkt de Ring te kennen dan wordt het pas gevaarlijk.

@Coordinator: Op zich heb je wel wat gelijk, er zijn heel veel mooie wegen buiten de Ring en daar geniet ik ook van maar daar heb ik met veel meer verschillende verkeersdeelnemers te maken en heb ik de kans mijn rijbewijs kwijt te raken als ik flink door rijd.
Voor mij is de Ring het totaalplaatje van sfeer, lekker rijden en gelijkgestemden ontmoeten en ik heb daar al veel nieuwe vrienden gemaakt en gelukkig nog geen verloren door een ongeval.
Bovendien is het relatief dichtbij(bijna 300km) waardoor ik zelfs als ik maar 1 dag ga ervan kan genieten.

James May zegt nu misschien dat de Ring overroepen is maar met Top Gear hebben ze de Ring zelf die massale bekendheid gegeven bij het grote publiek en helaas zitten daar veel nieuwelingen tussen die denken dat ze de Ring kennen na 1000 Playstation rondjes maar op de Echte Ring bestaat er geen resetknop.

Verder is de Ring natuurlijk een commercieel bedrijf wat geld wil verdienen, helaas lukt dit momenteel niet echt door wanbeleid van het vorige management. De N?rburgring is destijds aangelegd om werk te verschaffen en dat doet ie nog steeds.
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
NIEKIS200 zei:
japeape zei:
Trouwens na 4 rondjes met een instructeur naast je ken je de Ring nog lang niet. Als je denkt de Ring te kennen dan wordt het pas gevaarlijk.

Na 4 rondjes weet je dat er asfalt ligt, voor de rest niks... :p

Ik heb inmiddels ongeveer 150 rondjes gedaan en nog steeds zijn er stukken waar in niet echt een lekkere lijn kan vinden (Eschbach, Fuchsrohre, Miss-hit-miss). Het is en blijft gewoon een ontzettend ingewikkeld ding, maar daardoor ook een mega uitdaging...

Er zijn gewoon zoveel factoren waardoor ieder rondje anders is. Asfalt is geen 2 rondjes hetzelfde. Ieder rondje kun je onverwachts een natte plek, zand of een legpuzzel van een M3 op de baan tegenkomen.

Beste manier om de ring te leren kennen: begin met 200 rondjes op de playstation en ga er dan NIET van uit dat je de ring ook maar een heel klein beetje kent. Na die 200 computer rondjes weet je waar je links en rechts moet, that's it.
Vervolgens ga je erheen en begint te rijden. Nu kun je gaan onthouden waar hobbels liggen, waar je curbstones kunt aaien en waar zeker niet, welke kant het asfalt uit helt etc. Dit kost je minimaal 50 rondjes.
Dan kun je langzaam beginnen lijnen te rijden en vooral een lijn zoeken die voor jou goed voelt. Redelijk hulpmiddel hierbij is dit:
http://www.m5board.com/vbulletin/at...chleife-line-bmw-m3-csl-bmwm_nordschleife.pdf

Ondertussen niet vergeten te letten op overstekende herten ('s ochtends vroeg), passerende GT3's en crashende motors en ander spul.

En verder vooral niet vergeten er enorm van te genieten! het is in mijn ogen het mooiste stuk asfalt ter wereld...

p.s. Stickertje plakken pas nadat je minimaal 1 rondje hebt gedaan, anders brengt het ongeluk...
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Hoi Niek,

In September werd het weer afgelast, dus heb nog steeds niet in een sportwagen over de ring gereden (zit op de Computer al wel op 6:25 minuten in een Zonda R :)).

De Firma Hammer-events raad ik daarom tot op heden af, maar hopelijk komt het er dit jaar alsnog van.
 

YviE

Actief
27 dec 2011
290
1
0
Ik ga regelmatig daar de N?rburgring. 't Is en blijft een gevaarlijk circuit. 2 jaar geleden met 10 auto's vertrokken, en maar met 8 teruggekomen... o.a. een E30 M3 kwam er niet heelhuids vanaf....

:(
 

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
In september ben ik 1 rondje gaan rijden en die hoogteverschillen zijn enorm,rollercoaster is vergelijkbaar gevoel
Dit jaar ga ik zeker nog terug
 

Bijlagen

  • IMG_5798.jpg
    IMG_5798.jpg
    136 KB · Weergaven: 41
  • IMG_5799.jpg
    IMG_5799.jpg
    142,7 KB · Weergaven: 36