Phaebo IS200 Supercharged

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Nehh de Tezz stond er ook niet, ben met de focus geweest... Zag je ook nog wtrijden maar omdat het een beetje druk was met lopende mensen hier en daar heb ik je aandacht niet getrokken... Die sc klinkt wel goed! Later gingen wat honda drivers wat burnouts doen enzo.. Maar verder wel gezellig!
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
zo weer een aantal updates..

als eerste had ik gemerkt dat wanneer ik lange stukken reed of hard had gereden dat de bypass-valve van de kompressor ( de omleiding van de kompressor van de lucht druk wanneer de gasklep gesloten is) erg heet werd.
nou was dit ook een erg kort traject wat de lucht om de kompressor heen leidde. Hier heb ik een omleiding voor gemaakt dat wanneer ik gas los laat of stationair draai dat de lucht eerst via de intercooler gaat en dan pas terug naar de compressor. Hierdoor word de lucht dus altijd gekoeld, zowel wanneer ik gas geef en gas los laat.
Zoals te zien is was dit allemaal erg krap maar alles past net.
Ik heb 1 aansluiting van de inlaat buis afgedopt met een blanking plug en net na de intercooler heb ik een 38mm gat geboord in de inlaat buis en een t-stuk erover heen geschoven en vanaf daar aansluitingen gemaakt naar de originele aansluiting.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Daarnaast heb ik nog 2 mooie goodies voor onder de motorkap namelijk een Radiator cooling plate en een nieuwe blingbling accubeugel.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Ook rijd ik nu ongeveer al een jaartje rond zo met de kompressor en de boel houdt zich allemaal goed dus nu vind ik het wel tijd om de boel een beetje op te schroeven.
Ik heb toch weer opnieuw een grotere intercooler gekocht. Dezelfde maat als diegene die ik eerst had maar dan eentje met minimaal drukverlies, van showoff importen.
Ook heb ik een grotere aandrijf pulley van de kompressor besteld via een kerel van het duitse lexus forum. Daarmee ga ik van een 130mm pulley naar een 145mm pulley. dat wil zeggen dat ik van 0,34 bar kompressor druk naar 0,48 bar kompressor druk ga.
Omdat de injectoren met de huidige setup al aardig aan hun maximale capaciteit zitten heb ik ook wat grotere injectoren gekocht, namelijk die van een toyota celica 1zz-fe motor. Deze injectoren zouden 1 op 1 moeten passen en zijn 250cc in plaats van 155cc originele injectors.

Met deze setup zou ik ongeveer op 230-240 pk uit moeten komen en volgens de gasten op het duitse forum zou ik hier mee kunnen rijden zonder dat ik de computer software aan hoef te passen.
Als ik de pulley binnen heb kan ik de boel gaan monteren en zullen we zien hoe het rijdt.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Succes ermee kerel ga je nog eens naar de rollerbank? Zie je wel de 20e!
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
als ik met alle upgrades klaar ben wil ik eerst even kijken hoe de boel rijd dan als alles goed blijft wil ik weer een meting gaan doen.

Heb afgelopen weekend de injectoren gemonteerd ( ben nog aan het wachten op de pulley ) maar met de grotere injectoren alleen al merk ik een heel verschil. De wagen trekt nu vooral onderin een stuk beter op omdat die nu meer brandstof krijgt.
Verder vind ik dat de originele ecu het allemaal nog goed afregelt. Hij loopt nu nog beter dan met de originele injectors.
Nou ben ik echt benieuwd hoe die straks gaat rijden met de nieuwe pulley. Volgens mij is dat straks echt een groot verschil.
Als het goed is krijg ik die deze week binnen. hopelijk nog voor japans auto festival. dan is er een mooie lange rit om te testen.
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
haha die accu beugels komen wel vaker voorbij op ebay, zou je daar eens moeten kijken heb ik hem ook vandaan.
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
het is al weer een poosje stil geweest in mijn project. nu toch weer een paar updatejes.

een poosje geleden ben ik bezig geweest met een upgrade. Namelijk heb ik grotere injectoren van een toyota celica besteld. Deze zijn 250cc in plaats van de originele 150 cc injectoren.
Ook heb ik een grotere Aandrijf poelie voor de kompressor besteld. De originele pulley is 130 mm en de nieuwe is 145 mm. Dat wil zeggen met de originele pulley draai ik op 0,38 bar druk en met de nieuwe pulley draait ie nu tegen de 0,5 bar aan bij max toerental.
Het verschil met de originele setup is zeer goed merkbaar. Trekt zeer goed door in alle toeren gebieden.
Omdat ik nu steeds meer vermogen vraag van de motor en ook me injectoren en druk verhoogt heb leek het mij niet onverstandig om ook maar een extra meter aan te schaffen namelijk een AEM failsafe gauge.
Dit is een meter met wideband lambda sonde die de lucht brandstof verhouding in de uitlaat meet samen met een turbodruk meter in 1. Met deze meter kan ik straks dus zien of mijn motor te arm of te rijk loopt en kan ik de boel in de gaten houden of alles wel safe blijft.
Ook kan ik deze aansluiten aan de laptop en kan ik alles mooi aflezen in een grafiek en weet ik dus precies of dat mijn huidige setup safe is. Dat wil zeggen dat als de motor te arm loopt dat ik nog grotere injectoren nodig heb of dat de injectoren al goed zijn momenteel.
In het beste geval loopt die met een luchtbrandstof verhouding van 11 lucht op 1 deeltje brandstof. Dit is iets aan de rijke kant maar dat zorgt tegelijk ook weer voor extra koeling aan het blok en is voor een motor met kompressor een goede lucht brandstof verhouding.
Ook heb ik nog wat extra blingbling onder de kap. een andere radiator dop en 2 rvs afdekplaten voor over de veerschotels.

De injectoren
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

De nieuwe grotere poelie
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Dit is de nieuwe meter en de meterhouder voor om op de a-style te monteren.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

hier alvast waar ik de lambda sensor gemonteerd heb. Direct na dat de 2 uitlaatpijpen bij elkaar komen.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


en nog een leuke foto op Automaxx summer edition :p
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
:rulez: Jammer dat je nu de goudkleurige veerpootplaten vd BRC-set niet meer ziet.
Voor de rest, zeer vette update!
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
klein updateje

aangezien het weer tijd word voor de winterwielen had ik toch maar besloten eens wat te gaan doen aan de ernstig verweerde originele lexus wielen.
Dus maar een mooi kleurtje uitgezocht en gaan schuren en spuiten. Ben er nog mee bezig maar hier alvast een paar fototjes.

eerst een paar spuitbusjes gekocht
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

hier in de grondverf
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

en zo worden ze alle 4
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

coolbergen13

Actief
22 jun 2012
177
4
0
Lekker opvallend dat oranje :) leuk!
Moet mijn orginele velgen ook een keer goed aanpakken maar denk dat dat weer zomer werk gaat worden

Benieuwd naar het eindresultaat!
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Zo...het zonnetje in de winterse schemering? :p
Erg sportief, maar ook wel weer apart. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Haha jah dat dacht ik dus ook. Bijna iedereen rijd maar met zwarte wielen of stalen velgen met doppen, dus ik dacht laat ik eens wat anders dan anders doen om de winter wat fleuriger te maken:p
Ben bijna klaar ik verwacht dat ze aan het eind van deze week eronder gaan.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
BAM! dat is letterlijk knallen hahaha.. wel even wennen, maar wel tof vind ik...