Phaebo IS200 Supercharged

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Het L logo blijft wel maar de mistlampen alleen gaan weg deze vind ik gewoon niet zo mooi
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
No Title

Ik dacht al een Lexus IS 200 coupe :grin:
Het idee is gaaf
 

Bijlagen

  • photo1683.jpg
    photo1683.jpg
    148 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:

remcois200

Actief
22 dec 2012
105
2
0
Indd een ingewikkelde schakeling maar wel een tof idee! Alhoewel de mistlampen kenmerkend zijn denk ik dat het toch wel strak word zonder! :) ben benieuwd als het af is! :D:thumbsup:
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Hey Jah dat zijn de lampeb die ik heb. Het lichtbeeld en alles is goed en ook zeker goed voor Apk Het probleem alleen is dat je een hoop moet aanpassen om de lampen passend te krijgen. De bevestigings punten komen niet goed overeen. Je moet wat inkorten en weghalen, als je een beetje handig bent krijg je dat wel voor mekaar.
 

Mr.Ruben

Actief
30 mrt 2013
217
6
18
oke, dat wou ik even weten...als het lichtbeeld maar goed is...van extra kabels van hb4 naar d2r wist ik...en dat je stuk uit de bumper moest zagen en middelste schotje bij de koplampen?

als ik het goed heb.
Ik had liever zonder led gehad, maar die kan ik helemaal niet vinden...mischien dat ik ze vervang indien mogelijk door oranje led en dan aan te sluiten op het knipperlicht oid.
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Je hebt Led lampjes dat zijn er 3 onderin en je hebt angel eyes. Maar je kan zelf kiezen of je ze aansluit of niet. Zowel de led lampjes als de angel eyes ringen zijn goed voor apk en het lichtbeeld isbheel helder hele stakke lijn. Het enige is dat de ringen en de led lampjes niet tegelijk mogen branden omdat er maar 4 stadslichten maximaal tegelijk mogen branden.
 

Mr.Ruben

Actief
30 mrt 2013
217
6
18
Ok, dan ga ik ze ook bestellen....kan namelijk geen anderen vinden.bedankt voor je info;)
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Hier ook weer een paar updatejes.
Allereerst maar weer de zomerwielen gemonteerd, wat wel weer tijd werd.
Verder was ik al vanaf november bezig om een grotere aandijfpoelie te krijgen voor mijn kompressor maar heb de hoop bij die persoon maar opgegeven en het bij een ander geprobeerd.
Dit is een lid van het europese lexusforum en hier had ik al eerder een poelie laten maken. Bij hem is de kwaliteit zeer goed en hij komt zijn afspraken wel na.
Ook heb ik grotere injectoren gekocht van een celica t-sport. Deze zijn 310 cc dus dat is ruim 2 keer zo groot als de originele 150 cc injectoren.
Nadat alles gemonteerd was en de accupool er een tijdje af was om te resetten, was het tijd om te starten. In het begin liep die een beetje hoog maar na een paar minuten netjes 700rpm stationair.
Toen ging ik rijden en wat een verschil kunnen deze relatief kleine aanpassingen maken. Het geluid van de kompressor is iets luider geworden. Maar wat een duw in de rug als je gas geeft. Als je bijvoorbeeld in zijn 3 rijd en je geeft gas schiet je vooruit. Zelfs op de snelweg als je 120 rijd en gas geeft schiet je nog vooruit.
Alleen hoog in de toeren loopt de motor nu iets te rijk maar alsnog heb ik liever dat de motor iets te rijk loopt dan te arm. De kompressor draait nu gemiddeld op 0,5 bar en vlak voor de toerenbegrenzer 0,6 bar druk. best veel als je nagaat dat deze origineel 0,34 bar draait.
Toch vind ik het ook dat de originele ecu het verbazend goed kan afregelen allemaal. als je nagaat dat die origineel geen druk gewend is en nu ruim 2 keer zo grote injectoren heeft.
Het beste is eigenlijk als ik nog een keer een apparte piggyback ecu erin doe om alles te kunnen fijn afstellen. maar dat is voor de toekomst.
Helaas na een week gereden te hebben heb ik gemerkt dat als ik vermogen vraag dat de koppeling begint te slippen.
nu dus maar een sterkere koppeling erin. namelijk een 6 paddle clutch van techniclutch.
Helaas heb ik in de haast te snel deze koppeling besteld waarna ik overal op het internet slechte recenties las van techniclutch. Tot nu toe nog niks van gemerkt. erg vriendelijk en geven snel antwoord op mailtjes.
Het spul is snel opgestuurd en verwacht dat alles maandag binnen is.
Ik houd alleen me hart vast of het een goede koppeling is. Maar we gaan het meemaken.

hier de fotos.
876F2667-FB8C-4B1B-941C-F02F1671665C_1.jpg

IMG_1964.jpg

IMG_1966.jpg

IMG_1914.jpg

0CE59CD5-C691-42F1-9EF5-69FBFE4FA7DE.jpg


de poelies ter vergelijking. de vorige 145mm en de nieuwe 155mm
699ABC5A-5EE2-4859-8EC1-C3A078550EB0_1.jpg

B9AA3E9A-B59F-41AC-8A45-3C02EEB49F02_1.jpg

C6F397F5-8889-4ABC-85FE-A8178672049B.jpg

Hier een foto van de bestelde koppeling.
6B827A3C-E565-486E-82E8-3A8ED6B81732.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Rowi

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Super die auto van je... en het blijft maar beter en beter worden, hoe doe je dat tog:thumbsup::grin: Maare we gaan geen wedstrijdje meer doen eey:relieved: word ik zoek gereden;)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
nice! Die wielen! maar idd slechte recenties van techniclutch.. Ik ben benieuwd hoe de clutch je gaat bevallen! Keep us posted!
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
okej eff een snelle update.
techniclutch moet je niet doen! er staan vele slechte recenties op internet.
Ook ik heb het nu ervaren.
de spullen waren er erg snel, dat was top alleen heb ik de verkeerde spullen gekregen.

de zogenaamde uprade drukgroep bleek een gemodifiveerde toyota drukgroep te zijn. de koppeling kwam niet overeen met de drukgroep en paste ook niet om elkaar.
De drukgroep was 225mm en de koppeling 210mm.
ook het druk lager leek los in zijn huis te zitten.
Al met al beweren ze dat ze bewust een kleinere koppeling erbij hebben gedaan omdat anders de koppeling te sterk is. Wat onzin is want de koppeling raakt maar voor de helft het oppervlak. Dit hoort gewoon niet.
De spullen gaan morgen terug en hopelijk krijg ik snel mijn geld terug.

hierna ga ik voor een Helix organic clutch met performance helix drukgroep. en origineel totoyta druklager.
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Oww, das jammer.. Hopen dat je idd je geld terug krijgt. Wel jammer dat het niet past/kan. Wat zijn verder je plannen? Dyno? Iig succes. :D
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
verder voorlopig even niks. Wil eerst de koppeling goed hebben en dan zien we wel weer verder.
Misschien in de toekomst weer een keertje op de Dyno.
 

HermanB

Hoort erbij
1 jan 2014
71
1
0
Gaaf project. Vind je het niet risicovol om te rijden met zo'n setup zonder een remap gedaan te hebben? Je weet nooit of je nu schade toebrengt aan de motor op lange termijn door alle aanpassingen. Zou zonde zijn.
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Gaaf project. Vind je het niet risicovol om te rijden met zo'n setup zonder een remap gedaan te hebben? Je weet nooit of je nu schade toebrengt aan de motor op lange termijn door alle aanpassingen. Zou zonde zijn.


Jah opzich is het wel een risico wat je loopt wanneer je zoveel extra vermogen op je motor hebt. En inderdaad zou het beter zijn als ik hem laat mappen. Helaas valt het bij een is200 niet mee om hem te mappen. Er zijn verschillende piggybags of management systemen te krijgen maar die raken vaak in conflict met de originele ecu aangezien de originele ecu een intelligent ecu is. Dus zelf lerend. Deze past continu de gegevens aan aan de hand van je rijstijl etc zodat deze altijd afregeld naar een bepaalde waarde. Wanneer je hem dan mapt met een piggybag ofzoiets dan wilt de ecu de waardes weer zelf aanpassen naar de standaard waardes. Dit ben ik dus nog aan het uitzoeken en wil ik ooit nog wel gaan doen om dan ook een mooie vermogens lijn te krijgen.
Maar voor nu heb ik in ieder geval een meter in mijn auto die de uitlaat gassen meet en dus de lucht brandstof verhouding kan meten. Hiermee kan ik in de gaten houden of de motor niet te arm of te rijk loopt. Liever iets te rijk dan te arm. Te arm zorgt ervoor dat de motor erg heet wordt en kan lijden tot ernstige schade. Te rijk is ook niet goed maar een beetje rijk is niet erg.
Op dit moment loopt de auto prima. Bij normaal rijden regeld de auto perfect af. Dezelfde waardes als origineel.
Wanneer ik volgas door de versnellingen heen ga dan loopt de auto tot 4500 toeren op een luchtbrandstof verhouding van 12. Dit is goed. Dit zou ook mijn richt lijn zijn.
Boven de 4500 toeren loopt de auto iets rijker namelijk 11.0 tot 10.5. Dit is eigenlijk iets te rijk maar dit is opzich niet gevaarlijk. De auto kan maar beter wat extra koeling hebben door de extra brandstof dan te weinig.
Kijk voor maximaal vermogen valt er nog wel wat te verbeteren maar kwa veiligheid en risico is het nog best wel safe. Ik heb ook mensen gezien op andere forums die nog verder zijn gegaan dan mij en bij hun is de motor ook nog niet opgeblazen. Daarnaast als je niet continu volgas rijdt en de auto netjes warm rijdt voor je gaat planken en na stevig gereden te hebben ook eventjes rustig af laat koelen dan moet het allemaal wel goed gaan.
Het is altijd een risico maar als je een beetje bewust er mee bezig bent dan gaat het allemaal wel.


@ Benjamin

De auto staat niet op kenteken met kompressor. Dit heb ik aan iemand gevraagt van het RDW of dit nodig was. Omdat ik nog de originele motor heb zou het niet hoeven. Ik heb wel een hoop meer vermogen maar omdat ze dat niet kunnen meten en ik er ook niet echt documentatie van heb kunnen ze er niks mee bij het RDW.
Daarnaast denk ik aan de toekomst en hoewel ik de auto voorlopig niet wegdoe, denk ik dat als ik de auto ooit wil verkopen ik er meer voor krijg als ik de kompressor kit los van de auto verkoop. En als er dan kompressor of vermogen op het kenteken staat en er zit geen kompressor meer op staat niet netjes bij de verkoop.
 

Mr.Ruben

Actief
30 mrt 2013
217
6
18
Als je hem ooit weg doet!!!! Mag je me mailen faxen bellen sms'en whatsappen postduif noem maar op.