Project LANA

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
RoelVB zei:
Ik heb zeker aan een FPGA zitten denken, maar dan een combinatie tussen een FPGA en microcontroller. Alles op enkel een FPGA is niet handig. Dan kun je beter het OS draaien op een microcontroller en low-level communicatie via een FPGA.

Ik heb btw al een OBD naar bluetooth adapter, werkt prima.

Je hebt ze ook al met een FPGA core en een ARM7 core in 1 chip.
Maar als je al een BT adapter hebt dan scheelt dat idd. al een hoop gedoe.

Voor beeldverwerking enzo is een FPGA nog steeds wel beter, heb wel eens projectjes gemaakt op fs (10^-15 seconde) basis, dus retesnel!
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.728
467
83
RaspPi is voorzien van een GPU h?! Dat is niet echt een probleem dus.

Heb ook ooit eens een grafische controller gemaakt van een FPGA. Eigen VGA-poort gemaakt en koppeling met microcontroller via SPI.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
598
50
28
Een erg interessant project!

Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt. Ik ben af en toe ook wat aan het kijken om m'n IS wat interactiever te maken. Ik begint maar met het bestellen van de Navi monitor om vanuit daar uit verder te gaan.

Ik ga jou project in ieder geval op de voet volgen.

Succes!
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.728
467
83
Hube zei:
http://www.engadget.com/2012/09/20/raspberry-pi-turbo-mode-overclock-overvolt/
Was ik al van op de hoogte, zie deze post. :)
Heb zelfs ondertussen al heatsinks om op de CPU te plakken, blijft ie lekker koel.

E?n van mijn RPi's draait nu op 850Mhz (kan zonder overvolt).
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Zag hem op engadget verschijnen en moest aan dit project denken ;) Maar klasse!
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.728
467
83
Hube zei:
Zag hem op engadget verschijnen en moest aan dit project denken ;) Maar klasse!
Blijf vooral dit soort dingen roepen, er zit vast een keer iets tussen dat ik nog niet wist ;)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
RoelVB zei:
blue-eyes zei:
Op het Volvo forum zit ook zo iemand, regelt de hele wagen, zaken die regulier niet te regelen zijn.
Ik zal de link eens opzoeken.

Leuke dingen kon je daarmee doen, bijv. spiegels inklappen bij locken wagen (kan niet standaard, en niet in te regelen door Volvo dealer, bepaalde types). Etc.


Ik ben benieuwd!
Klinkt interessant.

Ik was daar al jaren niet meer geweest, maar ik denk dat onderstaand link het uiteindelijk resultaat is geworden. Hij heeft het zelfs commercieel gemaakt!

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... sc&start=0
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Interessant project. Kan wel wat volgen, maar niet de hardcore info, hahaha. Zag op YouT een gast die een Samsung pad heeft ingebouwd in zijn Lex, maar dan alleen audio, internet, etc. Niet de besturing van de MPX, ecu e.d.

@ ML, wij hebben OBD-1 (wel een OBD-2 stekker, maar met minder pinnen). Kan wel info uitgehaald worden.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.728
467
83
Tijd voor een update.

Ten eerste. Ik heb een aantal weken geleden wat zitten brainstormen met aan aantal elektrotechniekers. Ik zat ermee dat als ik de RPi altijd aan laat staan deze de accu kan leegtrekken. Het schijnt niet al te moeilijk te zijn op een schakeling te maken die (aan de spanningsval) detecteert of de accu bijna leeg is en dus bijtijds de RPi uitschakelen.
Mocht de RPi de accu te snel leegtrekken kan er natuurlijk altijd nog een tweede accu ingebouwd worden.

Als tweede. De RPi wordt sinds maandag geleverd met 512MB RAM ipv 256MB, waardoor Android stukken soepeler gaat lopen. Dat betekend helaas dat ik met een 256MB model blijf zitten. Maargoed... ik heb niks meer gehoord over Android voor de RPi...

Derde. Ik kan weinig informatie vinden over de CAN-bus (in de IS200). Kan iemand mij hierin helpen?
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Ik moest er even voor gaan zitten maar het is idd allemaal zeer spannend, en je hebt gelijk iedereen tweaked en doet maar aan de body en het vermogen maar aan de elektra heel weinig.
Ik zou wel willen weten wat mijn motor allemaal te vertellen heeft als ik rijd ... alles op een display zou heel fijn zijn.



:rulez:
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.728
467
83
Ik heb even wat zitten knutselen voor wat betreft de dashboardverlichting.
Het lijkt mij namelijk leuk om verschillende kleuren te kunnen krijgen in mijn dashboard.
Hierbij ga ik er vanuit dat de rode kleur is wanneer bijvoorbeeld de motor uit is en deze fade naar blauw als de motor is gestart.

Misschien dat ik het uiteindelijk zo ga maken dat de kleur veranderd adhv mijn snelheid. Of bepaalde secties van het dashboard van kleur laten veranderen. Bijvoorbeeld dat de verlichting om de brandstofmeter veranderd adhv het brandstofpijl.
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Het ziet er wel te gek uit. Als je dit bijv aan de toerenteller ofzo zou koppelen dmv de pulsdraad ofzo dan kun je daar een leuk handeltje in beginnen. Ik ben iniedergeval een koper,haha.
Sucses
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Nice nice! Idd, zoals Nick Zegt, toerenteller net als de is250 dat heeft...
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.728
467
83
Heeft iemand toevallig documentatie/schema's van de tellers unit?
Of kan iemand mij in ieder geval vertellen hoe de toerenteller wordt aangestuurd?
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.728
467
83
Bedankt!
Ik heb nu bijna alle info die ik nodig heb.

Vraag me af wat het voltage van de toerenteller pulse is.