Ik kan mij ook zo voorstellen dat de algehele 'service-belofte' en beleving hiervan mede een belangrijke overweging kan vormen bij aanschaf van een auto. Kort door de bocht, daar is Lexus mede groot door geworden.
In kader van afstand dealer en tijd, zou ik het ook niet op prijs stellen om de auto te brengen, vervolgens twee uur te wachten, terwijl een haal- en brengservice nadrukkelijk als RCT wordt geadverteerd bij onderhoud > anderhalf uur. Dat lijkt mij qua klantenbinding enigszins onverkoopbaar.
Overigens heb ik zelf goede ervaringen met de service bij onderhoud. De monteur was duidelijk 'betrokken' bij de auto en heeft tijdens het onderhoud ook wat zaken aangepakt die niet gespecificeerd waren. Er werd ook nadrukkelijk gekeken of onderdelen gereviseerd of gerepareerd konden worden, zonder klakkeloos een nieuw onderdeel aan te smeren. Auto is destijds ook niet gewassen, maar wel een excuus daarvoor en aanbieding van een wasstraattegoedbon, inclusief en kosteloos wat reservelampjes, welke ik wilde aanschaffen. Het zal allemaal de kop niet kosten, maar het gebaar was keurig en je komt zodoende 'graag' nog eens terug.
Wat ik wel vreemd vond was dat men een andere keer mijn remolie niet wilde flushen, buiten een reguliere onderhoudsbeurt om. Misschien ligt het eraan met wie je daar contact hebt. Dat heb ik dan ook laten uitvoeren door een universele garage.