Sneeuw.......

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Zo na twee uur rijden eindelijk thuis!!!!!!!

Het weggedrag om mij heen heeft mij vandaag weer goed verbaasd. Autojes op zomerbandjes die op de snelweg amper vooruitkomen en al helemaal niet een bocht door. Anderen op winterbanden die denken dat je op een wit stuk best wel 120 kan rijden. Het is wel lachen dan als hun achterkant ineens uitbreekt en ze daarna met 40 in de rechterbaan gaan rijden :) Nog anderen die op 10cm van hun voorganger rijden en continu de rem intrappen.

Welk gedrag hebben jullie gemerkt, of je aan ge?rriteerd? ;) ;)
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Haha ja leuk he.. winter banden schilt wel maar ik zou tog zeker geen 120 rijden, 1 glijder en je kan je auto afschrijven. vind het soms gevaarlijker als ze super langzaam rijden op de linker baan.. denk bij mezxelf als je niet durfd heb je nix links te zoeken
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Mijn vrouw had de IS 300 mee omdat die op winterbanden staat, moest de IS 200 uit de garage halen omdat ik mijn bedrijfsbus had uitgeleend. De IS 200 staat nog op zomerbanden en was toch heel moeilijk op de weg te houden, Moest continu corrigeren; mind you het was een ijsbaan. Later op de dag nog met de bus en de 300 gereden en op winterbanden gaat het toch een stuk beter. Irritaties? Een debiel met vrouw en 2 kindertjes achterin die mij en nog een paar anderen op linkerbaan passeerde met ca 90/uur, We reden rechts ca 50 en de linkerbaan was onbereden en onbestrooid!
 
11 dec 2012
256
0
0
Gewoon lekker met 130 over de snelweg heen knallen met 4x4 en winterbanden, en dan die losers in hun Espace uitlachen... :)
 
11 dec 2012
256
0
0
Irritaties? Mensen die denken dat de wereld vergaat en dan met 30 voor je gaan rijden op een perfect gestrooide weg...
Nog een irritatie, het gebrek aan gestrooide wegen in Vlaanderen. Van de week moest ik in Gent zijn, en ik vond het echt bizar...
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
Harrie Beekmans zei:
Irritaties? Mensen die denken dat de wereld vergaat en dan met 30 voor je gaan rijden op een perfect gestrooide weg...
Nog een irritatie, het gebrek aan gestrooide wegen in Vlaanderen. Van de week moest ik in Gent zijn, en ik vond het echt bizar...
Ik ben dagelijks in Gent, het viel heel goed mee vond ik . . .
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Alor zei:
Een paar daagjes sneeuw en iedereen is hysterisch of is van paniek aan de diarree.

We kunnen nog steeds kiezen: 1- de vrouwen in de keuken laten zodat het op de weg wat rustiger wordt.
2- relaxt blijven over andere die nu voorzichtig proberen te doen.
Iedereen wil heel thuis komen.

Hoofdje erbij en... Stay zennnn, neem je tijd ... Het duurt vaak max 5 minuten langer.

ondanks dat ik de andere begrijp, maar groot gelijk heb je alor!
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Irritaties:
- roekeloos rijgedrag van anderen die rijden alsof er geen sneeuw ligt/gladheid is
- "30 rijden op een perfect gestrooide weg..."
- a-relaxte bestuurders die overstekende mensen niet de kans geven aan de overkant te komen.

Vanavond toch even buiten eten gaan halen met de Tezza op all-seasons; doet het op zich goed
In de verse of aangestampte sneeuw kom ik makkelijk op gang, geen troubles.
Maar kom toch wat moeilijk weg bij het verkeerslicht vanwege de dikke smurrie/slush die zich daar ophoopt.
Kwam eerst niet van mn plek (ja, zelfs met de delicate voet). Iets meer gas, traction control sloeg erin en ontkoppelde het gas, dus uiteindelijk gaf ik meer gas maar toch geen gas, hahaha. Tractioncontrol uitgezet en toen ging het een stuk beter, maar toch moeilijk weg, ook de brug op. Verderop de hoofdweg waar de slurrie een beetje is uitgesmeerd kon ik wel weer rijden.
 
11 dec 2012
256
0
0
JDB zei:
Harrie Beekmans zei:
Irritaties? Mensen die denken dat de wereld vergaat en dan met 30 voor je gaan rijden op een perfect gestrooide weg...
Nog een irritatie, het gebrek aan gestrooide wegen in Vlaanderen. Van de week moest ik in Gent zijn, en ik vond het echt bizar...
Ik ben dagelijks in Gent, het viel heel goed mee vond ik . . .
Ik was er donderdag, Gent zelf viel mee maar de weg ernaar toe was een ramp voor mij...
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
709
149
43
Harrie Beekmans zei:
Irritaties? Mensen die denken dat de wereld vergaat en dan met 30 voor je gaan rijden op een perfect gestrooide weg...

Dat dus, op een perfect vrije A73, rijden mensen nog maar 70 op de linkerbaan... Ze hebben op het nieuws gehoord dat het glad is, dus zal het wel glad zijn (volgens hen). Enig zelfinzicht is ver te zoeken tegenwoordig. Je hebt toch zelf wel in de gaten of het glad is of niet? Maar ja, door het voorkauwen van de overheid van vanalles en nog wat kunnen mensen tegenwoordig zelf niet meer nadenken blijkbaar.
 
11 dec 2012
256
0
0
Metalfreak zei:
Harrie Beekmans zei:
Irritaties? Mensen die denken dat de wereld vergaat en dan met 30 voor je gaan rijden op een perfect gestrooide weg...

Dat dus, op een perfect vrije A73, rijden mensen nog maar 70 op de linkerbaan... Ze hebben op het nieuws gehoord dat het glad is, dus zal het wel glad zijn (volgens hen). Enig zelfinzicht is ver te zoeken tegenwoordig. Je hebt toch zelf wel in de gaten of het glad is of niet? Maar ja, door het voorkauwen van de overheid van vanalles en nog wat kunnen mensen tegenwoordig zelf niet meer nadenken blijkbaar.
Inderdaad verschrikkelijk... Vanmorgen heb ik een forse aanrijding gehad met onze Volvo, iemand die voor mij ineens vol in de ijzers ging, en als je zelf ongeveer 35 rijdt stop je dus niet op tijd. De Agila van de bejaarde voor mij had een kapotte bumper, maar onze Volvo heeft heel zijn front aan gort... Gelukkig geen airbags er uit, maar toch heb ik niet meer gereden. Gelukkig had ik de Lexus niet bij, wat eigenlijk puur toeval was omdat de Volvo klaar stond voor de garage waar mijn Lexus in staat... Anders had ik me nog beroerder gevoeld... Waarschijnlijk niet total loss, gelukkig, want ik wil best een andere auto maar daar wil ik de tijd voor hebben. En eerlijk gezegd is mijn spaarpot een beetje leeg na de RX... :D
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Gelukkig dat alles goed met je gaat. Wel jammer, maar tja, dit gebeurt.Waarom ging de voorganger in de ankers?
 

B-J

Hoort erbij
19 jan 2013
32
0
0
En weer me versnellingshendel in stand "d", er naast staan een drukkertje geven, erin springen en gaan met de IS250 op zomerbandjes!! :D
 
11 dec 2012
256
0
0
Hube zei:
Gelukkig dat alles goed met je gaat. Wel jammer, maar tja, dit gebeurt.Waarom ging de voorganger in de ankers?
"Ach gut meneer, wat zonde van die wagenvan oewes... Ik dacht dat er hierre wat over stak!"

Achter in de 70, Opel Agila en hele dikke brillenglazen. Eerlijk gezegd een gevaar op de weg dat hij in eens remde, maar wel zielig hoor...
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ach ja, het gebeurt. Gelukkig niets met jou aan de hand en alleen wat blikschade.
 

Lexus-dzjino

Actief
23 okt 2011
353
0
0
Ik zou net zoals in duitsland en wat andere landen winterbanden verplicht stellen vanaf oktober tot eind februari, ik denk dat goed zou zijn voor de nederlandse economie!

EN ja ik ben ook gewoon zoon mafketel die 120 over de linker rijd.. :D:D
ik erger me dood aan de mensen die erg voorzichtig rijden, en voor elk iets vollop de rem stampen... bahbah ik heb liever dat ze thuis blijven! en zo wel goed rijdend nederland gewoon kunnen laten rijden!
 
11 dec 2012
256
0
0
Mafketel? Een normaal mens bedoel je. Je bent een mafketel als je 60 gaat rijden op de snelweg. En inderdaad, gewoon verplicht stellen die winterbanden. Altijd gehad, en het bevalt prima.

Wel grappig, in Duitsland zag ik een keer een LS430 met stalen velgen en doppen, echt geen gezicht... :D