Toyota zomer/winterbanden video

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Meer grip? Tja misschien, maar het gaat mij niet om de extremen. We hebben het over een veilige situatie. Bij droog warm weer hoef je bij normaal rijgedrag je bijna geen zorgen te maken dat iemand met winterbanden gezellig naar binnen komt schuiven.

De grip is inderdaad wat slechter, maar dan moet je extremen gaan opzoeken. Bij koud weer of bij sneeuw en ijs situaties moet ik mij wel druk maken om mensen op zomerbandjes die bij normaal rijgedrag bij mij naar binnen komen schuiven. Ik zie veels te veel ongelukken op de snelweg omdat iemand weer iets te hard op zomerbandjes door een sneeuwbui reed. De schade die deze personen doen aan anderen is onvoorstelbaar.

Ik weet dat ik in warme droge condities marginaal minder grip heb met mijn winterbanden, en ik zoek het ook niet op.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Voor de duidelijkheid, ik heb het niet over extremen. Daarover geen discussie, dan is het sowieso winterbanden. En ook wel in situaties minder dan extreem.


Ik bedoel situatie als vandaag, de week voor de sneeuwval, morgen, overmorgen......
Ik glibber met normaal weggedrag meer met de winterbanden dan met de zomerbanden.
Met de zomerbanden dus veiliger.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Eens met Blue-Eyes. Vorig jaar ging het goed met mijn banden op mijn 1e RWD in de winter.
Heb voorlopig nog geen reden om over te stappen.