tweaks

Xander

Nieuw hier
12 mei 2011
19
0
0
Zijn er hier ook al mensen bezig met het 'tweaken' van hun auto?

1e wat ik concreet zou willen aanpakken is een extra 12-V aansluiting in de middenconsole, zodat ik mijn telefoon op kan laden zonder dat de laadkabel zichtbaar is. Daarnaast wil ik een aansluiting vanuit de accu in de kofferbak maken zodat daar bv een koelbox o.i.d. kan staan.

Ben ook wel erg benieuwd of het op termijn mogelijk wordt om het audio/navigatiesysteem te tweaken. Zou toch theoretisch mogelijk moeten zijn om met de standaard installatie in de businesline videobestanden af te spelen die op een usb-stick staan? Je zou root-toegang tot het systeem moeten krijgen o.i.d. (net zoals je op die manier bij mobiele telefoons ook extra functionaliteiten kunt verkrijgen)
 

Hjalmar

Actief
15 okt 2010
167
0
0
Wellicht vragen aan die kerel die hier de beveiliging er af haalt om onder het rijden DVD's te kunnen kijken? Maar ik ben het met je eens, dat zou mogelijk moeten zijn ja. Wellicht voegen ze enkel alleen een plugin toe als je de duurste ct200h besteld zodat je DVD's kunt kijken...
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Er moet iemand zijn die het kijken van MP4's enz erin programmeert. Is het zo dat alleen de Luxury Line een DVD speler heeft en de rest niet? Dat zou wel raar zijn.

Van de 12 volt uitgangen, dat moet zeker mogelijk zijn. Dat is een kwestie van kabels trekken en goed weg-/af- werken.
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
Maistah zei:
Er moet iemand zijn die het kijken van MP4's enz erin programmeert. Is het zo dat alleen de Luxury Line een DVD speler heeft en de rest niet? Dat zou wel raar zijn.

Van de 12 volt uitgangen, dat moet zeker mogelijk zijn. Dat is een kwestie van kabels trekken en goed weg-/af- werken.
Het verschil zit 'm volgens mij inderdaad in de Luxury Line. De LL heeft standaard het Mark Levinson systeem en ik ga er van uit dat men daar standaard gekozen heeft voor een DVD wisselaar.

De overige modellen kunnen het navigatiesyteem als optie erbij nemen, en dat is een CD wisselaar (mijn idee; niet getoetst bij de importeur en puur op logisch denken gebaseerd)

Neemt niet weg dat, mocht iemand het lukken om MP4 af te spelen, dat in alle modellen mogelijk zou kunnen zijn. Immers een MP4 bestand kan zowel op een CD als op een DVD geplaatst worden...

Edit: En ik ben het met de TS eens dat er in de CT wel erg weinig 12V aansluitingen zijn, zeker voor een auto die over een groot accupakket beschikt :) Ik heb overwogen om in de middenconsole een extra aansluiting te laten maken, om de iPad van spanning te voorzien tijdens het rijden. Uiteindelijk toch niet gedaan als besparing op het leasetarief, maar ook omdat de iPad makkelijk 8 uur voeding kan leveren voor het kijken van films. En langer dan 8 uur achter elkaar zitten wij (voorlopig) niet in de auto. Geen 12V aansluiting in de kofferbak is sowieso een gemiste kans, naar mijn idee...
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
Maistah zei:
Er moet iemand zijn die het kijken van MP4's enz erin programmeert. Is het zo dat alleen de Luxury Line een DVD speler heeft en de rest niet? Dat zou wel raar zijn.

Zo is het wel, LL heeft ML met DVD speler. De rest alleen CD.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
postbuz zei:
Maistah zei:
Er moet iemand zijn die het kijken van MP4's enz erin programmeert. Is het zo dat alleen de Luxury Line een DVD speler heeft en de rest niet? Dat zou wel raar zijn.

Zo is het wel, LL heeft ML met DVD speler. De rest alleen CD.
Dat maakt me best happy eigenlijk. Niet om arrogant te klinken, maar omdat ik dat niet wist en het een meevaller is voor die grote extraprijs.
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
Maistah zei:
postbuz zei:
Maistah zei:
Er moet iemand zijn die het kijken van MP4's enz erin programmeert. Is het zo dat alleen de Luxury Line een DVD speler heeft en de rest niet? Dat zou wel raar zijn.

Zo is het wel, LL heeft ML met DVD speler. De rest alleen CD.
Dat maakt me best happy eigenlijk. Niet om arrogant te klinken, maar omdat ik dat niet wist en het een meevaller is voor die grote extraprijs.

Ik begin te wijfelen aan mijn eigen post, zo had ik het wel begrepen. Maar als de navigatiesystemen van alle CT's upgradeable zijn met DVD's dan zou het ook zo kunnen zijn dat alleen de LL een videodecoder heeft (net zoals deze de enige is die op de HDD kan opnemen, Gracenote heeft) en de rest niet. Wie het weet mag het zeggen.
 

Xander

Nieuw hier
12 mei 2011
19
0
0
postbuz zei:
Ik begin te wijfelen aan mijn eigen post, zo had ik het wel begrepen. Maar als de navigatiesystemen van alle CT's upgradeable zijn met DVD's dan zou het ook zo kunnen zijn dat alleen de LL een videodecoder heeft (net zoals deze de enige is die op de HDD kan opnemen, Gracenote heeft) en de rest niet. Wie het weet mag het zeggen.

Daar heb je misschien wel een punt. Is de LL met DVD speler ook met harddisknavigatie uitgerust? Er zit dan behalve de DVD misschien ook in de intelligentie van de afspeelmogelijkheden hele andere hardware/software. Dan zou het niet zo simpel te tweaken zijn.
Ik denk dat we een uitspraak van een kenner nodig hebben :)
 

Xander

Nieuw hier
12 mei 2011
19
0
0
Jay_Kay zei:
Edit: En ik ben het met de TS eens dat er in de CT wel erg weinig 12V aansluitingen zijn, zeker voor een auto die over een groot accupakket beschikt :) Ik heb overwogen om in de middenconsole een extra aansluiting te laten maken, om de iPad van spanning te voorzien tijdens het rijden. Uiteindelijk toch niet gedaan als besparing op het leasetarief, maar ook omdat de iPad makkelijk 8 uur voeding kan leveren voor het kijken van films. En langer dan 8 uur achter elkaar zitten wij (voorlopig) niet in de auto. Geen 12V aansluiting in de kofferbak is sowieso een gemiste kans, naar mijn idee...

Die van mij is ook lease, maar ik wilde idd ook niet gaan betalen voor een extra aansluiting. Die is toch wel simpel zelf te realiseren. Vooral die in de kofferbak, aangezien de accu toch achterin ligt :)
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
Xander zei:
Is de LL met DVD speler ook met harddisknavigatie uitgerust? Er zit dan behalve de DVD misschien ook in de intelligentie van de afspeelmogelijkheden hele andere hardware/software. Dan zou het niet zo simpel te tweaken zijn.
Ik denk dat we een uitspraak van een kenner nodig hebben :)

LL heeft DVD (en HDD navigatie/speler). Daarvoor heeft Lexus licentie-fees moeten betalen aan het DVD consortium, Dolby, MPL en wie weet nog meer. Als je door tweaks deze functionaliteit op een niet ML systeem zou kunnen krijgen, begeeft Lexus zich in een juridisch, potentieel kostbaar, mijnenveld. Dus alleen daarom al zullen de benodigde decoders alleen in de LL/ML zitten.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Een beetje offtopic, maar waarom gaat juist lexus zich in die mijnenveld begeven als de eigenaar van de auto het systeem gaat omzeilen?? Dan wordt het toch de eigenaar zijn probleem? Ik weet niet zo goed hoe het hiermee zit hoor dus correct me if I'm wrong... Ik denk gewoon even logisch...
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Theoretisch nog on topic mlcoolj ;)

Maar ik geef je eigenlijk best groot gelijk. Het verkopen van het systeem heeft Lexus al gedaan, met alle licenties en artikelen. Vergelijk het eens met het verkopen van een computer met legitieme Windows. Als je dan als eigenaar allemaal illegale software op gooit en ook nog een gekraakte Windows op gooit, is het niet meer de zorg van de leverancier/producent.

Zelfde voor de tweaks. Lexus heeft jou al het legale verkocht. Als jij het illegaal wilt maken, jouw keus.
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
De benodigde functionaliteit om DVD beelden te kunnen spelen is niet in firmware ge?mplementeerd, maar zit gebakken op een of meerdere chips. Concreet denk ik dat je op geen enkele manier een niet-LL/ML speler DVD beelden kan laten afspelen omdat er in die aparaten niet de benodigde chips zitten.

(Als die functionaliteit/chips er wel in zaten en je zou ze aan de praat kunnen krijgen, dan zou dat toch echt een Liability issue voor Lexus zijn. Daar ging mijn gefilisofeer over.)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Intersting indeed... ik weet niet of het hetzelfde is, maar weet bijv. wel van iemand die de nieuwste passaat heeft, en hij heeft er digitenne erin gebouwd, terwijl dat zogenaamd niet kon... (wel met een tussenstuk natuurlijk, was niet plug en play...)
 

becca

Hoort erbij
1 mei 2011
70
0
0
Het is te omzeilen om de DVD tijdens het rijden te bekijken. Dit gaat volgende week bij Maistah gebeuren via mijn Lexus Monteur.

Greetz,
Rebecca
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
becca zei:
Het is te omzeilen om de DVD tijdens het rijden te bekijken.

Dat is goed om te weten en ook mijn garage monteur zegt dat hij dat in z'n vrije tijd voor elkaar kan krijgen. Maar we hadden het hier eigenlijk over iets anders. :D
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
postbuz zei:
becca zei:
Het is te omzeilen om de DVD tijdens het rijden te bekijken.

Dat is goed om te weten en ook mijn garage monteur zegt dat hij dat in z'n vrije tijd voor elkaar kan krijgen. Maar we hadden het hier eigenlijk over iets anders. :D
Dvd beveiliging is ook een kwestie van tweaken en niet eens illegaal in nederland.

Maar anyway, toch maar weer back on topic en becca is mijn twentse heldin :rulez:
 

Xander

Nieuw hier
12 mei 2011
19
0
0
Ik heb nog twee andere tweak-vragen. Misschien kan Becca of haar monteur dat beantwoorden :D (Of als iemand ander het weet, graag natuurlijk)

Ik vind het jammer dat tijdens het rijden de RDS-info niet in beeld is (bij het navigatiescherm). Zou dit aangepast kunnen worden, waarbij het bovenste zwarte kader van het scherm permanent in zicht blijft met de informatie van de radiozender?

Kun je ook functies aan knoppen toewijzen waarmee het betreffende menu-deel wordt opgeroepen? Voorbeeld: het telefoon-menu is snel op te roepen door op de 'haak' te drukken. Maar op die manier is nu bv het radio-menu niet snel op te roepen, of (en daar gaat het me met name om) een knop waarmee het verbruiksmenu in 1x op te roepen.