Verlagen IS250

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
11
18
Ik vind eigenlijk dat mijn IS250 een beetje lager kan.
Zo ziet het er nu uit:

998779_10201727754461399_1050359308_n.jpg


1555286_10204056049587322_5931531536025881338_n.jpg


Nu is mijn vraag waarmee ik de auto het beste een beetje kan verlagen.
Het gaat mij niet om een mega stance look ofzo, gewoon dat de wielen mooi in de wielkast passen.

Een schroefset is natuurlijk ideaal, maar ook redelijk aan de prijs vind ik... :xx:

Oh, achter heb ik redelijk brede spoorverbreders, ik geloof iets van 20mm.
 
Laatst bewerkt:
ArnoM,

Als ik jou zo hoor dan kan je de auto beter niet verlagen.... want waarschijnlijk heb je al problemen met een standaard onderstel.
 
Ik weet niet of er veel verschil is in bodemvrijheid tussen een IS250 met verlagingsveren en een IS300.

Ik denk IS300 iets meer? Nu 1,5 cm verlaagd en behalve bij korte en hoge drempels kan ik overal zo overheen. Bijna geen verschil, dus best veel marge. En is met de originele veren.
 
Nu met de originele setting heb ik nergens last van en het idee dat ik nog wat over heb.
Met de 2 cm verlaging voor en achter door verlagingsveren hoop ik overal nog aardig weg te kunnen komen.
Vandaar dat ik de ervaringen van meerdere IS250 rijders hiermee zou willen weten.

Ik vind de verlaging bij de auto horen. Het staat zo veel mooier en een beter wegligging is ook welkom. :blush:
Echter het moet wel kunnen en niet in de problemen komen. Wat extra uitkijken is natuurlijk niet erg.
 
Het ligt inderdaad aan het gebruik van de auto, als je alleen snelweg rijdt dan heb je weinig problemen. Dus ik zou zeggen test het maar uit en bewaar je oude veren :)
 
Ik wil het wel testen maar heb eerst nog wat grote uitgaven voor mijn huis te gaan.
1e prio aan de IS zijn de schijven en blokken voor.
De verlaging staat in ieder geval wel op mijn wensenlijst.
Mocht iemand nog een verlagingsetje hebben liggen voor een mooie prijs wil ik het natuurlijk wel eerder gaan testen. Haha.
 
Ik heb nu de Eibach Pro eronder zitten sinds donderdag.
Het rijdt echt anders, niet qua comfort eigenlijk, maar hij rolt veel minder in de bochten en sturen gaat ook directer.

Ik moet de auto nog laten uitlijnen, maar tot nu toe ben ik tevreden.
 
No Title

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum echter al wel meer dan 9 jaar de trotse eigenaar van een donkerblauwe Lexus IS250 (zie foto).

Ik wil ook gaan verlagen echter twijfel tussen de Europese of Amerikaanse Eibach Pro kit.

De Amerikaanse Eibach Pro kit valt erg mooi om de wielen. Hoe zit dit bij de Europese Eibach Pro kit? Deze is nl voor en achter gelijk (3 cm).

Op dit forum zijn mensen die verlaagd hebben met de Eibach Pro kit. Zouden jullie fotos kunnen delen zodat ik kan zien hoe het er uit ziet?

Alvast dank!

Rene
 

Bijlagen

  • photo3585.jpg
    photo3585.jpg
    86,1 KB · Weergaven: 71
  • photo3587.jpg
    photo3587.jpg
    68,6 KB · Weergaven: 71
waarom kies je niet voor coilovers ? dan kun je zelf de gewenste hoogte te bepalen en hardheid van je dempers instellen , iets duurder maar installatie kosten zouden iets lager moeten zijn omdat de de veer al om de schokbreker zit
full25213236.jpg

zo kun je comfort behouden met een lagere stance
ik heb zelf geen IS maar ik heb ze op mijn SC ,
er zijn leden hier met de BC set onder hun IS
 
Mocht je voor een breedteset (willen) gaan dan zijn coilovers echt de weg om te gaan. Blijf je op OEM velgen dan kan het goed met veren. Alor heeft verlaagd middels veren, ik weet alleen niet van welk merk deze zijn.
 
Ik heb ook Tein.....eibach is F-sport. iets stugger en uit amerika voor een hele mooie prijs te halen. Misschien Duitsland ook wel nu Sewell parts er niet meer is:cry:
 
Afhankelijk van hoeveel km's je schokdempers al heeft moeten werken zou ik inderdaad in veel gevallen een schroefsetje overwegen. Want als je toch al bezig bent, dan kan je beter nu gelijk doen ipv dat je over een jaar met versleten schokdempers weer arbeid en materiaal kwijt bent.
 
Alor, nee. Ik ben sinds een paar dagen pas lid geworden. Zag dit item en heb maar gereageerd.

Ik heb in iets meer dan 9 jaar, 150.000km gereden, hoofdzakelijk snelweg. Weet niet of de schokbrekers dan aan vervanging toe zijn... Maar het is wel een optie om naar te kijken naar schroefvere.