Wassen en Poetsen van een Lexus

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Mijn auto heeft een Pyjama aan, en staat in de garage.... niet verwarmd jammer genoeg :lol:
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Mijn GS zal wel terug volledig gespoten worden, maar de lak ziet er zeer dof uit door de swirls, oxidatie, krassen,...
Maandag zal ik wel eens een teststuk om de motorkap doen om het verschil aan te tonen wat er mogelijk is.

Eigenlijk moet je aannemen dat bijna alles mogelijk is zolang je geen lakschade hebt die door de vernislaag zit, of nog oudere types die nog in een solosysteem gespoten zijn zonder vernislaag.
Vogelshit ea verwijder je best meteen, want tast je lak verschrikkelijk aan, zelfs na een herspuiting heb je kans de de aftekening er terug door komt!!

In het geval van krassen door de vernis kan je dit nog wel verder afvlakken zodat de kras minder zichtbaar is of zal worden, in dit geval is wetsanding de enige oplossing.

Hier enkele voorbeelden van 2 wagens die ik gedaan heb, dit is enkel na het polijsten, dus zonder de 2 lagen wax erop;


Deze motorkap van een oude Twingo is 50/50 behandeld





Deze 2 volgende foto's zijn dezelfde, de ene is 'voor' de andere is 'na' behandeling



 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Alan zei:
mooie kleur om te behandelen :D

Zal wel zijn ;)
Opzich is elke kleur een uitdaging, heb een paar zilveren tot in de puntjes moeten doen en het resultaat was ook 8O 8O .

Ik durf gerust stellen dat een gepolierde wagen beter buitenkomt dan bij de offici?le dealer, want ik heb al ogen getrokken bij nieuwe wagens zenne 8O
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Klopt gelijk heb je!

Ik ga hier maar even verder met het posten, maar zelfs een nieuwe auto af fabriek kan gewoon nog beter uit zien dan dat die is. Het nadeel is dat de dealers gewoon goedkoop spul gebruiken die 1 week wow is, maar daarna is het afgespoeld :)

Ik heb de auto van mijn ouders ook 1 week nadat de auto is gekocht behandeld.. nou het verschil was groot :)

PArelmoer wit is dat ook een uitdaging? :D
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Alan zei:
Klopt gelijk heb je!

Ik ga hier maar even verder met het posten, maar zelfs een nieuwe auto af fabriek kan gewoon nog beter uit zien dan dat die is. Het nadeel is dat de dealers gewoon goedkoop spul gebruiken die 1 week wow is, maar daarna is het afgespoeld :)

Ik heb de auto van mijn ouders ook 1 week nadat de auto is gekocht behandeld.. nou het verschil was groot :)

PArelmoer wit is dat ook een uitdaging? :D

De meeste dealers kennen dit ook niet, wassen met een spons en polieren met iets wat ze niet kennen....
Ik wil dealers ook niet tegen de schenen schoppen natuurlijk, maar sommige :eek:

Had overlaast een 3 week oude Civic (zwart natuurlijk :p ) en de dealer had hem nog gepolierd voor levering.
Resultaat, vol swirls en de plastiek delen zaten onder de polisch..... :sad:

Parelmoer............zalig ;)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Tja dat is weer goedkope wax, die laten van die witte aanslag achter.

Maar ik vind donkere kleuren en parelmoer zalig om te poetsen :D

Gelukkig heb ik deze 2 soorten kleuren tot mijn beschikking :D
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Het is er nog steeds niet van gekomen maar binnenkort zal ik toch maar eens de betere was- en poetsproducten aanschaffen om de IS en de S eens te vertroetelen.
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
NIEKIS200 zei:
Het is er nog steeds niet van gekomen maar binnenkort zal ik toch maar eens de betere was- en poetsproducten aanschaffen om de IS en de S eens te vertroetelen.


Schandalig vind ik dat............. :biggrin: :biggrin: :biggrin:
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Esteban zei:
NIEKIS200 zei:
Het is er nog steeds niet van gekomen maar binnenkort zal ik toch maar eens de betere was- en poetsproducten aanschaffen om de IS en de S eens te vertroetelen.


Schandalig vind ik dat............. :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Via het S2000-forum ben ik in contact gekomen met een paar fanatieke poetsers en als ik dan het resultaat zie dan word ik toch wel nieuwsgierig hoe mijn auto's eruit kunnen zien na een poetsbeurt.

Ik weet niet of er aan een grijs metallic(naam van de kleur weet ik niet, waren er in 1999/2000 verschillende tinten?)
IS200 veel eer te behalen is. Het mooiste effect is op een donkere metallic kleur denk ik.

De poetsbeurt zal nog even moeten wachten want ik heb geen verwarmde garage maar in het voorjaar zal ik eens tekeer gaan. :biggrin:
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Uit elke kleur haal je resultaat, wat jij bedoeld zijn de reflectie die je krijgt en
daar heb je gelijk in dat donkere kleuren meer reflecties geven dan lichte wagens.

Ik heb al verschillende zilveren of lichte wagens behandeld met telkens de :surprised: reacties van de eigenaars......

Ben er zeker van dat je na de behandeling ook deze :surprised: reactie hebt :winke:
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Ik hoop inderdaad op een verrassing. Er zit een beige tint in het grijs lijkt het dus dat komt er na goed poetsen waarschijnlijk mooier uit.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Uit elke kleur kan je idd een goed resultaat halen, maar je moet gewoon de juiste producten gebruiken :)

Je zou bv de Wolfgang deep gloss paint sealant kunnen gebruiken, want deze geeft naast een goede reflectie ook nog eens een redelijk warme (weet het juiste woord even niet) Look. MAar natuurlijk zit 90% van je glans in je voorbereiding, dus ik zou zeggen succes! en have fun!

En mocht je zover zijn, dan moet je ons wel pics posten he!!

Ps ik had diezelfde kleur voor mijn is200 :p
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Nou ik heb me net een Sinterklaaskado gegeven: het hele botoxpakket van Swissvax. Even doorbijten wat prijs betreft maar na jaren van uitproberen is dit me toch het beste gebleken. Gezien bij een kennis van mij dus nu alles maar besteld. Shieldpolish, cleaner, car-bath shampoo, leer-cleaner en conditioner, Rain-X voor de ruiten, ruitenpoets en de nodige sponsjes en doeken. Plus het beroemde hoe poets ik een auto gids. Dit alles samen voor jawel 291 euro. Bak geld maar je kunt bijna 20 keer je auto poetsen met de 200 ml canubawax dus met 2 x per jaar kan ik 10 jaar vooruit. Ik zal binnenkort de LS behandelen maar wel bij mijn maat in de warme werkplaats. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat op de rode LS.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
MOOI! :) Ik heb thuis ook van alles liggen, maar ik blijf nog steeds bij swissvax :) echt top spul is het!
Voordat je de swissvax cleaner gebruik, zou ik ook even kleien en licht polijsten/swirl removen :)
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Dan moet ik dat nog bestellen maar de meneer die het verkoopt zei dat dat met de toestand waar de LS zijn in bevindt niet nodig was. Maar ik kan het altijd uit voorzorg doen. Er is nu ook speciale Lexus wax maar de mijne staat altijd buiten vandaar de shieldwax. We gaan het beleven.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
De shield biedt inderdaad een betere bescherming :)

Maar inderdaad afhankelijk van of je swirls hebt en of je het erg vindt dat ze aanwezig zijn :)

Ik heb zelf ook lichte krasjes, maar die komen gewoon vanzelf een beetje bij beejte bij, dus 2x per jaar poetsen is al voldoende om die kleine krasjes in de meeste gevallen te verwijderen :)
 

Wannes

Hoort erbij
27 dec 2010
25
0
0
Ik was mijn auto's al jaren af met een badschampo bus van 5l gemengd met een busje van 0,5l bodylotion dat ik ergens koop bij het Kruidvat deze twee goed schudden voor gebruik en goed spoelen achteraf. Als je de auto voledig met een zeemvel hebt gedaan ga ik er met een produkt op een microvezel over en dan schitterd hij zoals een nieuwe auto dit produkt wordt zelfs op autosalons gebruikt en de plastiek onderdelen zoals bumpers en spiegels schitteren zoals nieuwe dit produkt is verkrijgbaar bij NOVATIO industrielaan 5c, B 2250 OLEN. De naam is Novacare Dry Clean je hoeft er maar enkele druppels op microvezel doen en lichtjes over de auto met vrijven. Voor de velgen ga ik bij HEIN GERICKE een vijfliterbus halen waar de motoren mee gereinigd worden dit is een groenachtige gel waar je ook bijna niets van nodig hebt. De velgen (koud) innevelen eventjes een drietal minuten laten weken daarna lichtjes met verfborstel overgaan afspoelen en klaar. Ik hoop je hiermee geholpen te hebben. Groeten
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Huh een Lexus wassen ??./.dat doet de dealer toch altijd?, de laatste tijd iets meer met die terugroepacties, dus zelf wassen hoeft toch niet? :D

Maar evengoed, als onze Lexus weer iets had rijden ze de auto *&&^^&%$^$#&^door een wasstraat met borstels ondanks dat ik constant zeg dit niet te doen :X

Welke dealer dan ook, ze zijn allemaal DOOF!!!!! :(