Zijn er hier personen waarbij de hybride accu vervangen is?

MichaelMek

Nieuw hier
29 aug 2023
2
2
3
Mijn Lexus heeft het bouwjaar 2014 en ik vraag mij af hoe lang de HV accu gemiddeld mee gaat.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
697
621
93
Deze info staat niet in mijn boekje van de LS 500h, en er staat mogelijk.
Zojuist met een ijskoude motor weggeweest en ik heb geprobeerd zover mogelijk in EV te komen, dat was ca. 100 meter met een accu met 4 streepjes. Daarna startte de motor pas.

Een van de redenen zou kunnen zijn dat de regeling bij de veel nieuwere LS 500H verfijnder is dan bij mijn 10 jaar oude GS. Ook de aanbevolen motorolieviscositeit is anders: bij mijn GS SAE 0W-20, bij de oorspronkelijke LS 500H SAE 0W-16 - en inmiddels zijn we al weer twee stappen verder omlaag....
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
697
621
93
Heel de middag wakker gelegen... Nu denk ik dat ik het weet!
Op het moment dat ik mijn reactie componeerde, had ik jouw laatste reactie nog niet gezien. Dank voor de uitleg. Het zou best kunnen dat de "sophisticated" aansturing van het verwarmings/koelsysteem invloed heeft op het tijdstip van het starten van de motor. Wat me niet duidelijk is waarom er ook een "smoke sensor" in zit. Is de LS nog voorzien van asbakken?
 

Bobusa

Actief
12 okt 2008
243
144
43
De LS500h heeft natuurlijk een moderner hybride systeem dan de 600h en een 8 jaar nieuwer accupakket. Mijn LS600h start met een koude motor altijd de ICE en ook de CT van mijn vriendin, ongeacht de buitentemperatuur. Tenzij snel na de startknop de EV knop wordt ingedrukt dan lukt het meest van tijd wel als de buitentemperatuur boven de ong. 5° is.
Volgens de handleiding zou de EV modus geforceerd worden door de EV knop tijdens het starten vast te houden, maar dat werkt niet helemaal betrouwbaar, dus doe ik dat liever niet.
Fijn dat er mensen zijn op dit forum die kennis hebben van de techniek van lexus hybrides!
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.123
4
834
113
Is de LS nog voorzien van asbakken?
Haha, nee, roken in de auto.... Nee dank je, ik heb lang geleden LSsen niet gekocht omdat ze zo stonken en bruin waren van binnen....

Maar nu weer ontopic:
@MichaelMek de accu kan uiteraard kapot zoals alles, maar het is zeldzaam.
Er is een trucje om de accu zelf te checken, het zegt niet alles maar toch, proberen kan geen kwaad:
Zorg voor een volle accu en warme motor en ga constant 40km/h rijden, de auto gaat nu naar EV-mode. Gemiddeld zal je per ca. 500 meter de accumeter een streepje moeten zien zakken.
E.e.a. is afhankelijk van de condities natuurlijk zoals temperatuur en AC aan of uit leeftijd van de accu etc.