Coming/leaving Home verlichting

Furfurt

Nieuw hier
12 apr 2011
18
0
0
Tijdens de aflevering van mijn LL CT, werd er ook gesproken over een 'coming/leaving home' functionaliteit.

Voor diegene die niet weten wat ik bedoel:
Als ik de portieren ontgrendel gaat de verlichting (binnnen+buiten) alvast aan zodat ik de auto zie staan en makkelijker in kan stappen in een donkere omgeving.
De verlichting (binnen+buiten) blijft ook nog een tijdje branden als ik de auto uitzet en weg loop van de auto en vergrendel.

Ik heb nu zo'n beetje alle lichtstanden geprobeerd, maar zoals hierboven beschreven is mij nog niet 1 keer voorgekomen.

Iemand hier ervaring mee, of de oplossing om deze functionaliteit te activeren?

Gr, Martijn
 

Frudle

Hoort erbij
10 mei 2011
42
0
0
Dag Martijn, ik heb helaas geen antwoord maar ik sluit me aan bij je vraag. Ik dacht dat dit standaard was maar als de verlichting op automatisch staat (op sensor), dan gaan ze direct uit als ik mijn portier open doe en uitstap. Met vertrekken heb ik geen ervaring omdat ik hem nooit van afstand open heb gemaakt in het donker maar enkel de keyless entry functie gebruik.
 

Mo1

Actief
25 apr 2011
108
0
0
Goede vraag!

Ik meende dat ik hiervoor instellingen had gezien, maar bij mij gaan de lichten ook uit als ik de deur open.
Ik dacht dat dit wellicht kwam door de automatische lichtsensor.
Zojuist even uitgeprobeerd, maar als ik de lichten handmatig aan doe en vervolgens het contact uitzet dan krijg ik een waarschuwing en een pieptoon te horen bij het openen van het portier. Vervolgens lampen uitgezet.
Volgens de instelling zouden de lichten pas doven 15 seconden (=standaardinstelling) na uitzetten contact of openen portier (dat weet ik niet). Dit is niet gebeurd.
Ik heb wel LED-lampen. Mogelijk dat het daar door komt.
En het is nu daglicht, maar het lijkt me dat die lampen ook overdag pas na 15 seconden doven.

Ik ben zeer benieuwd hoe dit werkt.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Ik denk dat jullie dit beter bij de dealer kunnen vragen, misschien moet het door de dealer worden aangezet...
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
mlcoolj zei:
Ik denk dat jullie dit beter bij de dealer kunnen vragen, misschien moet het door de dealer worden aangezet...

Inderdaad, ik meen me te herinneren dat het een dealer-only setting was. Maar ik kan mij vergissen.
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Volgens de menukaart is standaard 60 seconden dat de lampen aanblijven. Je kan dat (dealer only) laten veranderen. Er staat niets over Led verlichting. Maar het lijkt mij dat dat hetzelfde is.


Robbert-Jan
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Ik mis ook Follow me home verlichting op de Lexus, jammer dat ze het voor europe niet instellen.
tegenwoordig heeft iedereen het.
 

Rembrand20

Hoort erbij
26 sep 2011
85
0
0
Audiophile zei:
Ik heb dit reeds nagevraagd bij de dealer.

Maar dit kan niet worden ingesteld bij de modellen uit europa...alleen US.

Wat is het verschil dan met Europa en US? De auto is toch hetzelfde? Of stoppen ze andere software in een US auto?
 

Dnns

Hoort erbij
12 dec 2010
95
0
0
Bedoelen ze met Follow me home verlichting niet de lampjes aan de onderkant van de buitenspiegels?
Dat zit er namelijk wel standaard op.
 

Mr. Lexus

Hoort erbij
16 okt 2011
43
0
0
Follow me home is niet standaard op NL/Europese versies, de instelbare tijd via het menu in de auto hebben inderdaad betrekking op de tijdsinstelling die kan worden gewijzigd van binnenverlichting en de leds onderin de buitenspiegels, qua naloop. De koplampen/verlichting gaat direct uit (met de schakelaar op "auto") indien het portier van bestuurder geopend wordt.

Jammer voor diegene die hun voordeur maar moeilijk kunnen vinden :baseball: maar het zou soms wel eens handig kunnen zijn. Ik zie het voordeel niet helemaal van dit systeem maar dat heb ik ook met de bochtenverlichting, je weet wel, dat je denkt h?, weer zo'n Volkswagen, Seat, Mercedes, etc. met een defecte mistlamp, oh nee... :O

Niet te verwarren met adaptieve verlichting/ meedraaiende koplampen die op niet verlichte wegen wel prettig zijn.
 

Justus991

Nieuw hier
29 mei 2020
18
11
3
Deze reactie is wellicht 8 en een half jaar te laat maar ik ben sinds een paar maanden trotse eigenaar van een CT200h uit 2014. Deze auto beschikt over een Follow me home functie. Om deze functie te activeren moet je, nadat je de auto uit hebt gezet, een keer het grootlicht aantikken. De koplampen zullen dan aan gaan en vanzelf na een tijdje weer automatisch uitgaan. Je kan gewoon de auto afsluiten en weglopen.
Toevallig weet ik dat omdat het ook op deze manier werkte voor mijn vorige auto: Fiat Punto EVO (2010) en het bij de CT ook uitprobeerde.
Erg laat deze aanvullende informatie maar beter laat dan nooit dan maar?
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
961
499
63
Deze reactie is wellicht 8 en een half jaar te laat maar ik ben sinds een paar maanden trotse eigenaar van een CT200h uit 2014. Deze auto beschikt over een Follow me home functie. Om deze functie te activeren moet je, nadat je de auto uit hebt gezet, een keer het grootlicht aantikken. De koplampen zullen dan aan gaan en vanzelf na een tijdje weer automatisch uitgaan. Je kan gewoon de auto afsluiten en weglopen.
Toevallig weet ik dat omdat het ook op deze manier werkte voor mijn vorige auto: Fiat Punto EVO (2010) en het bij de CT ook uitprobeerde.
Erg laat deze aanvullende informatie maar beter laat dan nooit dan maar?

Can confirm, bij mijn 2015 Auris en 2017 GS werkt het ook zo. Ergens wel vervelend dat een extra handeling nodig is. Bij bijvoorbeeld VW-auto's blijft het licht gewoon een lange tijd aanstaan als je de auto uitzet. Veel makkelijker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Justus991

Justus991

Nieuw hier
29 mei 2020
18
11
3
Ik had dan ook van een luxe merk als Lexus wel verwacht dat de verlichting idd aan zou blijven staan bij het uitschakelen van de auto. Helaas moet dit op dezelfde manier zoals dit bij Fiat al bijna 20 jaar het geval is.
Wat ik ook mis is dat de koplampen aan gaan het moment dat ik de auto ontgrendel (ook bij bijv VW), alleen de dagrijverlichting en alle overige verlichtingen gaan aan.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
961
499
63
Ik baal dat de lichtsensor zo zwak is. Ik wil gewoon dat als er een wolkje voor de zon komt m'n vet gave led verlichting aan knalt. (Wederom deed m'n Skoda dat beter...)
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.120
4
831
113
Ik baal dat de lichtsensor zo zwak is. Ik wil gewoon dat als er een wolkje voor de zon komt m'n vet gave led verlichting aan knalt. (Wederom deed m'n Skoda dat beter...)

Kun je af (laten) stellen, mijn vet gave LED verlichting :oops: gaat al aan als het flink bewolkt is.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Oke, is dat een OBD2-setting dan? Want ik heb zowel in de Auris als in de GS de gevoeligheid op maximaal staan en dat vind ik nog te ongevoelig.

Ik heb die bij mij gewoon met Techstream ingesteld ja, maar juist op zijn minst gevoelig gevoelig gezet. Gaat nog steeds af en toe aan onder viaducten.