Vraagje: waar laat je de zonnebril?

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Normaal gesproken heeft een auto wel ?rgens een vakje waar je de zonnebril kan laten.
In de GS heb ik'm nog niet gevonden. In de armsteun zou kunnen, maar die is niet bijster ergonomisch verantwoord te openen tijdens het rijden.

Ik heb geen zin om een suf plastic bakje van Halfords in mijn lederen interieur te schroeven. Hoe hebben jullie dat opgelost?
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
957
498
63
Ik heb zelf geen zonnebril, maar een aantal suggesties:
1. in de lengte in de cassettebandsleuf (je kan je Iphone daar ook in doen)
2. Verticaal in de asbak
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
815
113
Als ik me goed herinner kun je de bekerhouder eruit halen, dan heb je ruimte voor een bril.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Dan moet hij een suf plastic bakje van de Halfords kopen voor z'n drankje.

:):) Ja dat was ook mijn conclusie. Heb wel even rondgereden met de zonnebril in de bekerhouder maar dat was geen succes. Rammelde ook als het laatste oordeel .....

-- edit-- Verticaal in de asbak is misschien een idee!
 

Knot

Actief
28 apr 2017
114
4
0
Gewoon in hoesje in dashbordkastje? Ik heb m daar zelf ook liggen maar zet m maar 3x per jaar op ofzo als het extreem zonnig is.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Stefan O Dat had ik in mijn vorige auto ook. Reuze handig, heb een polaroid zonnebril en die gebruik ik erg vaak, met name bij laagstaande zon en felle glinstering. Even klepje open - hup - en de bril op je gok. Maar in mijn GS zit op de plek van het zonnebrilvakje in het dak nu de sensor voor het alarmsysteem.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Kun je de pootjes van de bril niet langs je achteruitkijkspiegel steken?
Dus spiegel op z'n klop / rug en dan over de spiegel. Als er genoeg ruimte voor de pootjes is,
dan blijft ie met de neusbrug achter het stokje van de spiegel hangen.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Grappige bakjes idd! Leuke webshops ook. Ga er even rustig rondneuzen! :D

Ik zit te denken aan een hoesje op de plaats van de asbak.
Asbakje kan er uit, hoesje kan er dan rechtopstaand in.

Alleen kan het klepje dan weer niet dicht.... Afijn ik peins nog even door.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
700
140
43
Bij mijn IS zit er gewoon een vakje bij de dakraambediening aan het plafond. Bij de CT van mijn vriendin zit die ook op diezelfde plaats. Heeft zo'n GS dat niet dan?
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
De 2006 GS 430 van mijn broer (die heeft na de proefrit in mijn GS ook zo'n wagen gekocht) heeft daar aan het plafond inderdaad een bakje. In mijn 2008 GS 450h zit daar een vast paneel. Volgens de dealer zit daarachter de interieursensor van het alarm.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
957
498
63
De 2006 GS 430 van mijn broer (die heeft na de proefrit in mijn GS ook zo'n wagen gekocht) heeft daar aan het plafond inderdaad een bakje. In mijn 2008 GS 450h zit daar een vast paneel. Volgens de dealer zit daarachter de interieursensor van het alarm.

Frank, zou je een foto willen posten van het lampje dat in je deur zit?
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Ben ik toch wel blij dat mijn GS300 President gewoon een handig brillenvakje in plafond heeft. Btw, de ruimte in de portieren zijn ook redelijk ruim om wat in kwijt te kunnen. Op een flesje water en een doekje na, weinig anders wat je er in hoeft te proppen (geen Michelin kaartenmap/Bosatlas meer tegenwoordig)