Vraagje: waar laat je de zonnebril?

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Normaal gesproken heeft een auto wel ?rgens een vakje waar je de zonnebril kan laten.
In de GS heb ik'm nog niet gevonden. In de armsteun zou kunnen, maar die is niet bijster ergonomisch verantwoord te openen tijdens het rijden.

Ik heb geen zin om een suf plastic bakje van Halfords in mijn lederen interieur te schroeven. Hoe hebben jullie dat opgelost?
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Ben ik toch wel blij dat mijn GS300 President gewoon een handig brillenvakje in plafond heeft. Btw, de ruimte in de portieren zijn ook redelijk ruim om wat in kwijt te kunnen. Op een flesje water en een doekje na, weinig anders wat je er in hoeft te proppen (geen Michelin kaartenmap/Bosatlas meer tegenwoordig)

Ik denk er idd over om iets aan de binnenkant van dat portiervak te regelen.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
No Title

Zeker, maarrr: welk lampje? (puddle light in spiegel buitenkant, instaplicht in de onderzijde deur, gidslampje in handgreep, deurlampjes in plafond...)


Het lampje dat linksonder in je deur zit en waar je in principe een ghost light kan monteren. (Zie afbeelding)
Ik vraag het namelijk om dat ik een gekke vorm lampje heb, waardoor de ghost light niet past :(
 

Bijlagen

  • photo6370.JPG
    photo6370.JPG
    49,3 KB · Weergaven: 42

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Zonnebril met "smoke glass"? Maar het is toch te gek voor woorden dat zoiets simpels ontbreekt...

Jarno
 
Laatst bewerkt:

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Bij mij is het totaal anders... 'waar heb ik mijn zonnebril gelaten?' maar ik ben verwend, bij de rx400 zit er een heeeele grote bak tussen de stoelen waar je perfect alles in kwijt kunt(raken), het lijkt wel het zwarte gat.
 

edje

Hoort erbij
1 nov 2022
35
12
8
Ik had in het IS forum een zelfde bericht geplaatst, en werd op deze gewezen. In mijn vorige auto had ik op de plek van de handgreep in het plafond een brillenkoker gemonteerd. Werkt heel handig met een veer op het dekseltje. Was origineel Volvo accessoire. Heb iets dergelijks wel voor de GS gevonden, maar ben er niet zeker van of dat ook op de IS past:

Dit is wat mij betreft met afstand de beste oplossing. Zo'n klemding op je zonneklep wil je toch niet? Dat had je in de jaren 90 op je opel Kadet zitten.
 

edje

Hoort erbij
1 nov 2022
35
12
8
kleine update: inmiddels ontvangen. Ding zag er perfect uit, met de clips werkt goed. Alleen is de bevestiging te smal, de pootjes staan te dicht bij elkaar ondanks dat erbij stond dat het geschikt is voor de IS. Heb inmiddels een andere besteld, hopelijk is deze wel goed.
Wordt wederom vervolgd.
Overigens is de afstand tussen beide bevestigingsgaten ongeveer 18cm bij de IS. De koker die ik heb is 15cm. Ik weet niet wat de afstand is bij de GS?
 

edje

Hoort erbij
1 nov 2022
35
12
8
Ding is binnen. Deze past wel. Perfect op de originele plek met de juiste bevstigingsmiddelen erbij.
IMG_4273.JPG
 

Bijlagen

  • IMG_4272.JPG
    IMG_4272.JPG
    730,2 KB · Weergaven: 43