Aanschaf Lexus IS250

RobbertVer

Nieuw hier
2 aug 2019
4
1
0
Beste kenners & liefhebbers,

Ik ben al een geruime tijd opzoek naar een Lexus IS250, nu heb ik vandaag 2-8-2019 een test rit gemaakt in een zilver/grijze.
Alles deed het goed( het betreft een automaat aangezien ik hier meerdere malen gelezen heb dat de automaat vele malen beter is. )

Nu vroeg ik me ondanks dat hij gewoon 11 jaar oud is een aantal zaken af:

Na de testrit zag ik een vloeistof lekken onder de motor ruimte vandaan( helaas constateerde ik dit nadat de eigenaar bezig was dus kon het hem niet vragen) wat zou dit kunnen zijn?
wel heeft tijdens de testrit de airco redelijk staan werken, en een bekende vertelde me dat de aircos vaak condens vormen en dit via iets naar buiten lozen.

Tevens vroeg ik me een klein dingetje ivm verzekering af:

een IS250 met dakraam of zonder dakraam zijn hier verschillen in kwa verzekering? (Meer gewicht ofzo?)

Met vriendelijke groet,

HOPELIJK snel een nieuwe lexus eigenaar Robbert
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Hallo Robbert en welkom hier. :oops:

Je vermoeden lijkt me zeer aannemelijk;
gewoon condens dat van de koude warmtewisselaar van de A/C druppelt.

Een dakraam of schuif/kanteldak voegt al gauw ?n kilootje of 10~15 toe aan het totaalgewicht.
Dat zit bovendien op de maximale hoogte, wat nooit handig is.
Zo?n dak snoept ook nog eens enkele centimeters hoofdruimte op.
Al deze nadelen nemen heel veel autorijders voor lief om wat extra licht en lucht in de auto te kunnen krijgen.

Je merkt dat ik geen liefhebber ben van zo?n accessoire. :)
 

RobbertVer

Nieuw hier
2 aug 2019
4
1
0
Bedankt!, :D

Ja het is voor mij persoonlijk de eerste auto met al deze luxe en opties, men huidige auto heeft net aan ELEC. ramen. :p
Ik ben heel erg gecharmeerd van de wagen, zit momenteel wat rekensommetjes uit te rekenen om te kijken wat hij per maand doet.

PS: ik ben zelf niet zo heel groot, dus die "Hoofdruimte" die ik nu mis is voor mij niet het probleem.

Het ging mij meer om dat ik meerde malen gezien heb dat een Lexus MET schuif/kantel-dak, tegen de 1570KG zou zitten, waardoor je weer een trede hoger in het wegenbelasting segment komt te zitten TOV het model zonder schuifkantel dak.

Maar nog maals, de auto heeft heeeeeel veel + punten en een schitterend Zwart lederen interieur, MET scherm.

Dit verhaal word ZSM vervolgd.

MVG, een spoedige LEXUS IS250 owner :D
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
692
617
93
Na de testrit zag ik een vloeistof lekken onder de motor ruimte vandaan( helaas constateerde ik dit nadat de eigenaar bezig was dus kon het hem niet vragen) wat zou dit kunnen zijn?
wel heeft tijdens de testrit de airco redelijk staan werken, en een bekende vertelde me dat de aircos vaak condens vormen en dit via iets naar buiten lozen.

Wanneer de airco warme lucht aanzuigt en deze vervolgens koelt zal het vochtgehalte in de lucht toenemen tot boven de waarde die bij de lagere temperatuur mogelijk is. Het teveel slaat neer en wordt afgevoerd naar de omgeving buiten de auto. Bij het rijden zal je dat nooit opvallen, maar bij wegrijden na een zekere stilstand kan de auto even "druppelen" en bij parkeren kun je ook na verloop van tijd mogelijk een klein plasje vocht onder de auto zien. Het is gewoon water en kan geen kwaad, iedere auto met airco vertoont dit verschijnsel. Zorgen moet je je pas maken als er vloeistof onder de auto ligt met een duidelijke kleur. Dat zou kunnen wijzen op lekkage van olie uit motor of versnellingsbak of op koelvloeistof. Geen van die drie horen voor te komen, ze zijn een duidelijk tegen van lekkage en reparatiebehoefte.
 

RobbertVer

Nieuw hier
2 aug 2019
4
1
0
Nog even update over gister, toch besloten terug te keren en hem aan te schaffen! Bij aankomst bleek de auto verkocht te zijn ????! dat was even pech hebben. maar nu door kijken en wachten..
 
  • Leuk
Waarderingen: ron66

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Nog even update over gister, toch besloten terug te keren en hem aan te schaffen! Bij aankomst bleek de auto verkocht te zijn ????! dat was even pech hebben. maar nu door kijken en wachten..

Dat is inderdaad balen! :(
Maar... je hebt nu wel een helder beeld van wat je wil en waar je nu verder naar op zoek moet.
Er zijn nog zat ISsen over die er alleen maar wachten om geadopteerd te worden.
:oops:

Offff... toch een grotere Lexus zoals die van Arbitrator?
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

RobbertVer

Nieuw hier
2 aug 2019
4
1
0
Gelukkig kan ik inderdaad zeggen dat ik de IS250 zeer fijne auto vind. Ik heb ook naar het model dat Arbitrator heeft gekeken. maar ik vind persoonlijk de vormen minder dan die van de IS250. maar erg bedankt voor het aanbod Arbitrator. Ik moet zeggen dat ik hier zeer fijn en vriendelijk ontvangen ben. Ik kan niet wachten tot ik mij Officieel Lexus eigenaar kan noemen!
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
960
499
63
Gelukkig kan ik inderdaad zeggen dat ik de IS250 zeer fijne auto vind. Ik heb ook naar het model dat Arbitrator heeft gekeken. maar ik vind persoonlijk de vormen minder dan die van de IS250. maar erg bedankt voor het aanbod Arbitrator. Ik moet zeggen dat ik hier zeer fijn en vriendelijk ontvangen ben. Ik kan niet wachten tot ik mij Officieel Lexus eigenaar kan noemen!

Ik snap wat je zegt. (persoonlijk vind ik de IS250 ook mooier)
Ieder jaar is er een Lexusforum-meeting en het zou leuk zijn als je er bij kon zijn.

Wat betreft IS vs GS zijn het wel 2 totaal verschillende auto's. Wat het verschil extra groot maakt is dat ik een hybride GS heb.
Maar, mocht je je toch bedenken en een GS willen ervaren, dan mag je altijd bij me aanbellen voor een rondje om de stad.
 

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Wanneer de airco warme lucht aanzuigt en deze vervolgens koelt zal het vochtgehalte in de lucht toenemen tot boven de waarde die bij de lagere temperatuur mogelijk is. Het teveel slaat neer en wordt afgevoerd naar de omgeving buiten de auto. Bij het rijden zal je dat nooit opvallen, maar bij wegrijden na een zekere stilstand kan de auto even "druppelen" en bij parkeren kun je ook na verloop van tijd mogelijk een klein plasje vocht onder de auto zien. Het is gewoon water en kan geen kwaad, iedere auto met airco vertoont dit verschijnsel. Zorgen moet je je pas maken als er vloeistof onder de auto ligt met een duidelijke kleur. Dat zou kunnen wijzen op lekkage van olie uit motor of versnellingsbak of op koelvloeistof. Geen van die drie horen voor te komen, ze zijn een duidelijk tegen van lekkage en reparatiebehoefte.

Ik wil dat 'kleine plasje' even een beetje de andere kant op nuanceren, bij onze auto loopt er een flinke plas water uit .
Kijk voor de lol eens onder auto's op parkeerplaatsen langs de snelweg op warme dagen.
Dat kan een substanti?le plas water worden. Maar goed, het is maar condens.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
692
617
93
De hoeveelheid water hangt af van het verschil in ingestelde binnentemperatuur en de temperatuur en luchtvochtigheid van de aangezogen buitenlucht. BIj een groot temperatuurverschil en een hoge mate van luchtvochtigheid zal behoorlijk wat condens worden afgescheiden.
 

jeroenvz

Nieuw hier
3 okt 2019
3
0
0
Dag Allen,

Ik ben nieuw hier en zit met een wellicht wat stomme vraag (ook als deze niet bestaan:p)
Ik heb anderhalf jaar geleden een is 250 gekocht, vind het echt een pracht van een auto en iedereen om mij heen gelukkig ook.
In eerste instantie was ik opzoek naar een benzine auto met een mooie uitstraling en comfort, om hier lpg in te zetten en veel te rijden.
Hoewel de Lexus aan de eerste twee eisen ruimschoots voldoet bleek de motor niet geschikt voor lpg, misschien moet ik voortaan iets meer huiswerk doen haha maar was gelijk verkocht toen ik de auto tegenkwam.
Na anderhalf jaar merk ik alleen wel dat de auto voor mij wellicht te luxe is, ik ben er super zuinig op en durfde op vakantie dan ook nauwelijks op zandpadjes te rijden ivm steenslag etc.
Lang verhaal heel kort ben ik nu na anderhalf jaar opzoek naar wat anders en wilde hierom me auto weer te koop zetten, echter heb ik geeeen ideeeee welke versie ik heb. Dus vandaar dat ik hier uit kwam, mijn vraag is dan ook wat is het verschil tussen de luxury en de executieve? zoals ik zei wellicht in stomme vraag, maar ik heb geprobeerd op Autoweek site de autos te vergelijken met opties maar daar kom ik niet echt uit en verder lees ik op internet dat beide autos zoiezo veel opties hebben. ik heb iig niet de sport versie zo ver ben ik al haha.

Ik ben heel benieuwd naar het antwoord en alvast bedankt;)


Wat is het verschil tussen de executieve en de luxury,
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
De executive heeft alle opties die er zijn. Denk hierbij aan: stoelgeheugen, zelfdimmende binnenspiegel, navigatie, vaak OEM Xenon en houtinleg.

Heb je anders het kenteken van je auto ? dan kan ik het voor je opzoeken.
 

jeroenvz

Nieuw hier
3 okt 2019
3
0
0
Dag mr daniel, dank voor je snelle reactie, naar wat speuren hier kwam ik ook een bericht tegen van ene '' '' alen'' geloof ik die het ook redelijk kon opsommen. Mijn auto is ge?mporteerd dus kreeg met kenteken check alleen een aanname welke versie het was. Maar kenteken is NN 797 R, de auto heeft inderdaad zonscherm meesturende koplampen volgens ook mij xenon zijn iig blauw geheugen voor stoelen etc idd. dat is een positieve uitkomst voor mij! Heel erg bedankt voor de info. Daarnaast nog een klein vraagje met starten hoor ik heel soms een korte ratel nu heb ik dit even opgezocht en kwam erachter dat dit veel vaker voorkomt en zoals ik begrijp te maken heeft de hydraulische stoters oid. Is dit te verhelpen? Of komt jullie dit niet bekend voor, wederom alvast bedankt en goed weekend voor iedereen.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.724
466
83
Daarnaast nog een klein vraagje met starten hoor ik heel soms een korte ratel nu heb ik dit even opgezocht en kwam erachter dat dit veel vaker voorkomt en zoals ik begrijp te maken heeft de hydraulische stoters oid. Is dit te verhelpen? Of komt jullie dit niet bekend voor, wederom alvast bedankt en goed weekend voor iedereen.

Wat ik heb begrepen komt dat door de gebruikte olie. De dealer gooit er standaard 5w30 in ipv de aanbevolen (dikkere) 10w40. Door de dunnere olie is de distributieketting niet snel genoeg op spanning, met als resultaat een ratel bij het starten van een koude motor.
 

j0p3Y

Nieuw hier
7 okt 2019
1
0
0
Nieuw op dit forum, eerste post.
Ik ben momenteel aan het ori?nteren voor een is250. (al maanden bezig)
Heb eergisteren een testrit gemaakt.
Bij die rit viel op dat bij het door de bocht gaan een geluid geproduceerd werd alsof je een rubberen ballon aan het uitwringen was. Iemand bekend met dit fenomeen?

Daarnaast sta ik open voor aankooptips voor exemplaren met 100k, 150k en 200k op de teller.. Waar moet je ?cht op letten? (carbon buildup etc).

Alvast bedankt.

??????j0p3Y
PS: benieuwd naar de club, beetje actief in regio zuid?
 

jeroenvz

Nieuw hier
3 okt 2019
3
0
0
Nou ik heb me lexus zojuist grote beurt gegeven, aangezien ik hem te koop wil zetten, als je bij anwb lexus is250 opzoekt krijg je al wel tips wat de aandachtspunten zijn bij de apk. Zoals ik het lees en heb ervaren is het een vrij probleemloze auto, de achter remklauw kan vast komen te zitten dit is moeilijk te controleren zonder wiel er af te halen en blokken te vergelijken. Verder zit er soms een ratel in bij starten zoals ik hierboven schreef maar zoals ik overal kan vinden lijkt dit vrij onschuldig. Verder kunnen de lampen wat aanslag vertonen maat dat is makkelijk op te poetsen. Ander aandachtspunt is de e10 bezine niet elke lexus loopt hierop ik geloof dat dit vanaf de modellen vanaf augustus 2007 is verholpen maar moet je even uitzoeken voor de zekerheid. Gasveren van de kofferbak zijn soms op, maar ook dat is volgens mij geen afkeur punt, betekend alleen dat de kofferbak niet helemaal omhoog springt als deze ontgrendeld. Maar heb van andere lexus eigenaren begrepen zij dachten dat zo hoorde haha. Hoop dat je er wat aan hebt en wellicht dat andere nog aanvullingen aanpassingen of verbeterpunten hebben op mijn bericht. Dit is echter alles wat ik bij mijn lexus en op internet heb gevonden.