Aankondiging

Ineenstorting
Nog geen aankondiging.

Verbruik AWD / velgen/banden zonder verlaging

Ineenstorting
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Als je aan de pomp gemeten hebt (dat doe ik ook) vind ik je verbruik met een AWD naar verwachting. Ik vind mezelf een rustige rijder en kom niet aan de 1:11. Dan is dat met de normale, wekelijkse ritjes naar woon-/werkverkeer. Als ik een andere rit heb met veel snelwegkilometers (inclusief stukken 130km/h) dan ligt het verbruik al lager. De woonwijk ligt al vol met drempels, dan kom ik onderweg al de nodige rotondes tegen en moet ik een brug over die aan beide uiteinden een rotonde heeft liggen. Kortom: veel stukken waarbij ik moet remmen en weer optrekken. En dat laatste, da’s me toch een partij funest voor ‘t verbruik

Maar ja, de auto rijdt er niet minder om. Voor een zescilinder met een automaat vind ik het nog steeds binnen de perken. Hiervoor had ik een diesel, V6 met automaat en vierwielaandrijving. Dezelfde route reed ik toen ook en ik kwam niet gunstiger uit dan 1:13. Met een diesel...

Controleer wel voor de zekerheid je remmen

Commentaar

Ik rijdt met mijn is ongeveer 1 op 9.5
      ​​​​​​Dat zijn enkel 80 wegen en binnen de bebouwde kom met een vlotte rijstijl.
      Heb wel gemerkt dat de is het beste op zijn plek is op de snelweg. Gister met een gemiddelde snelheid van 131 vanuit Oostenrijk naar huis gereden dan is het verbruik 1 op 11,5. Erg knap verbruik voor een v6 van 1600kg en bagage

Commentaar

Werken ...
      X