Beste Lexus forum gebruikers,
Ik heb mijn Lexus is250 AWD automaat import uit Amerika nu ongeveer een maand.
Het valt me op dat het verbruik met zeer rustig rijden(ik gok een 10x per tank een keer gas geven en de rest rustig) niet boven de 1 op 9 uit komt.
Ik rij momenteel op 17 inch winterbanden met 225/40/17
Uiteraard heb ik hier al onderzoek verricht en iedereen meldt een verbruik tussen de 1 op 11,5 en 1 op 14(snelweg).
Er zijn volgens mij echter niet veel AWD rijders hier.
Zou het kunnen dat hierdoor het verbruik een stuk hoger is?
Ook viel het mij op dat er aan 1 achter zijde de remblokken bijna op zijn en aan de andere zijde niet. Wellicht dat de rem hier blijft hangen en dit een oorzaak is.
Ik ben aan het kijken voor een leuke set zomer wielen in 18 of 19 inch maar ben bang dat dan het verbruik nog erger word. Wat is hiermee jullie ervaring?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Mvg
Sander
Ik heb mijn Lexus is250 AWD automaat import uit Amerika nu ongeveer een maand.
Het valt me op dat het verbruik met zeer rustig rijden(ik gok een 10x per tank een keer gas geven en de rest rustig) niet boven de 1 op 9 uit komt.
Ik rij momenteel op 17 inch winterbanden met 225/40/17
Uiteraard heb ik hier al onderzoek verricht en iedereen meldt een verbruik tussen de 1 op 11,5 en 1 op 14(snelweg).
Er zijn volgens mij echter niet veel AWD rijders hier.
Zou het kunnen dat hierdoor het verbruik een stuk hoger is?
Ook viel het mij op dat er aan 1 achter zijde de remblokken bijna op zijn en aan de andere zijde niet. Wellicht dat de rem hier blijft hangen en dit een oorzaak is.
Ik ben aan het kijken voor een leuke set zomer wielen in 18 of 19 inch maar ben bang dat dan het verbruik nog erger word. Wat is hiermee jullie ervaring?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Mvg
Sander