Premium Sound/Navigatie defect !OPGELOST!

DrekeIS300H

Nieuw hier
12 jul 2018
12
2
0
Ik heb iets bijzonders met mijn Premium Sound/Navi systeem. Dinsdagavond functioneerde alles van het systeem zoals het hoort. Woensdagochtend auto gestart en toen geen geluid meer. Vanuit geen enkele bron en wat opvalt is dat waar normaal de muziek vanaf een usb verder gaat waar deze is gebleven, ik nu steeds opnieuw moet bladeren naar muziek en dit dan moet starten. Verder functioneert systeem wel normaal. Bij dealer geweest, maar konden niet direct het probleem vinden. Het zou mogelijk aan de versterker kunnen liggen. Aankomende week wordt deze getest en hopelijk is het alleen de versterker. Ik heb de auto in juli dit jaar als select occasion gekocht, dus ik ga er nog maar vanuit dat het onder garantie verholpen zal worden. Afwachten maar.
 

DrekeIS300H

Nieuw hier
12 jul 2018
12
2
0
Inmiddels heeft de dealer de versterker in de kofferbak willen vervangen, maar dat loste het problem niet op. Blijkt dat er ook nog een voorversterker in de radio unit zelf zit. Nu moet deze vervangen worden. Grootste problem is dat ik inmiddels bijna 6 weken verder ben en het problem nog niet is opgelost. Volgende poging staat voor volgende week ingepland. Hopelijk is de nieuwe radio de oplossing.
Minpuntje vanuit Lexus: ik moet zelf er regelmatig achteraan bellen wat de stand van zaken is. Er wordt geregeld vergeten om contact op te nemen of bv de bestelling van de radio in de gaten te houden. Enigzins slordig, had ik niet verwacht bij dit merk.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Hmmm een vervelende storing en gang van zaken. Uiteindelijk heb je natuurlijk met individuele dealers te maken. Wil je vertellen bij welke dealer je zit? Misschien herkennen anderen jouw verhaal. Is dit trouwens een garantiekwestie?
 

DrekeIS300H

Nieuw hier
12 jul 2018
12
2
0
Ter verduidelijking: ik word wel vriendelijk geholpen en ik heb de indruk dat de dealer(s) er wel alles aan doen om het op te lossen. Moet wel de zaak "warm" houden zodat het me niet te lang duurt. Hebt natuurlijk tussendoor wel te maken feestdagen, dus daar kan een dealer niets aan doen. Als ze echter zeggen dat je teruggebeld wordt en dat gebeurd dan niet, dan is dat slordig. Een bestelling vergeten, is ook niet handig.
Auto gekocht in Zwolle bij de dealer en voor verder onderhoud naar dealer in Sittard. Beide dealers hebben onderling contact gehad en dat gaat gelukkig prima. Ik baal alleen dat ik al 6 weken zonder geluid rond rijdt.

De auto is een Lexus Select Occasion, dus deze storing is gelukkig garantie.
 

DrekeIS300H

Nieuw hier
12 jul 2018
12
2
0
Bericht van dealer in Zwolle. Blijkt het dan toch niet de radio te zijn, maar (vermoedelijk) bekabeling i.c.m. canbus. Onderdelen bested en worden aankomende week geplaatst. Hopelijk dinsdag of woensdag auto weer retour.
 

Machine

Nieuw hier
13 feb 2019
1
0
0
Bericht van dealer in Zwolle. Blijkt het dan toch niet de radio te zijn, maar (vermoedelijk) bekabeling i.c.m. canbus. Onderdelen bested en worden aankomende week geplaatst. Hopelijk dinsdag of woensdag auto weer retour.

Dus als ik het goed begrijp deed alles van het systeem het alleen kreeg je geen geluid? Als je aan de volume knop draaide zag je dan ook niet dat het volume veranderde?
Want dit is dus wat ik nu uit het niets opeens aan de hand heb, enorm irritant gewoon geen geluid vanuit geen enkele input.
Wat was nu precies het probleem dan bij je?
 

DrekeIS300H

Nieuw hier
12 jul 2018
12
2
0
Idd vanuit het niets geen geuid meer. Alles functioneerde, maar nergens geluid. Kon radio bedienen, navi, telefoon, media....maar nergens geluid. Opvallend was ook dat bv bij afspelen muziek vanaf usb en je dan naar de radio gaat en vervolgens weer usb, dat hij dan niet verder gaat met liedje dat afspeelde. Je moet dan weer gaan bladeren door de lijst. Bij mij was het de bekabeling en nog een onderdeel, mos stekker meen ik. Als je hetzelfde problem hebt kun je je dealer het beste met Lexus Zwolle laten bellen en vragen naar Bart. Die Bart is van after sales en weet alles van het problem. Heeft het goed opgelost. Nu werkt alles weer zoals het moet.
 

Stoffelaar

Hoort erbij
26 feb 2014
79
7
8
En is dat dan een soort spontane kortsluiting? Of gebeurt dat omdat de vorige eigenaar misschien aan het rommelen is geweest met stekkers om bijvoorbeeld de rijdbeveiliging eraf te halen?
 

DrekeIS300H

Nieuw hier
12 jul 2018
12
2
0
zoals ik het begreep was er een soort van kabelbreuk. Met oude kabel aan de radio en dan daarmee bewegen functioneerde het af en toe wel. Nu met nieuwe kabel alles dus goed. Waardoor die breuk is ontstaan weet ik niet.