Terugroepactie

wortelknager

Hoort erbij
28 sep 2013
65
34
18
Heeft iemand al brief gehad voor onderstaande terugroepactie?
Deze staat sinds donderdag op de rdw site.

Overzicht terugroepactie

Referentiecode producent XGG71 / 22SMD-114
Meldende producent/distributeur Louwman & Parqui B.V.
Referentiecode RDW MGP220466
Publicatiedatum RDW 15-12-2022
Merk/Type
- LEXUS GS
- LEXUS IS
- LEXUS RC
Categorie defect Motorrijtuigen - motor inclusief brandstof-, smeer- en koelsysteem
Omschrijving defect De bevestiging van de ontluchtingsslang van de brandstoftank kan mogelijk scheuren.
Materiële gevolgen Mogelijke brandstoflekkage kan het risico op voertuigbrand vergroten.
Mogelijk gevaar - Brand met letselschade
- Het belasten van het milieu
Beschrijving van het herstel De voertuigeigenaar wordt verzocht contact op te nemen met de merkdealer. Deze zullen de ontluchtingsslang van
de brandstoftank vervangen.
Wijze waarop u wordt geïnformeerd Een brief
Meer informatie op internet www.lexus.nl/klantenservice
Meer informatie via telefoonnummer 0800-0315
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
403
144
43
Nee, nog niet. Mocht het zo zijn bij mijn auto zal ik wellicht wel brief ontvangen. Ff afwachten dus en kijken of mijn bouwjaar van de auto ook vermeld staat.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Even in de gaten houden. Hoewel Merk/Type wel erg algemeen is. Bouwjaar en motorisering lijkt me ook wel relevant.

Edit: mijn rdw geeft ook deze terugroepactie.
 

willemSeles

Actief
10 nov 2020
109
56
28
Bedankt voor de melding. Heb even op de RDW-app mijn kenteken ingevoerd en ja hoor, mijnes ook. Net een maand geleden een grote beurt gehad. Heb een IS300h van 8-2016 . Nog geen brief/mail gehad.

mvg,
 

willemSeles

Actief
10 nov 2020
109
56
28
Wel irritant is ,dat op Lexus.nl zowel via de pc en mob de VIN-checker het icm CAPTCHA de 'Check nu' niet reageert.
Zie lexus rijders/onderhoud/terugroepacties/Vin checken.

Maarja, ze zullen eerst een stel klemmen en slangetjes inslaan en dan pas de brieven versturen.

mvg,
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
790
113
Vul hier bij de RDW je kenteken in...
1671290774469.png
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Vd week mijn “nieuwe” IS ontvangen. Staat ook een terugroepactie voor open. Hij moet toch nog naar de dealer (navigatie moet nog ge-update worden), kunnen ze dit gelijk meenemen.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
Dat de terugroepactie door de importeur bij de RDW is gemeld, betekent waarschijnlijk dat zich ergens ter wereld een euvel heeft voorgedaan dat lokaal de noodzaak tot een terugroepactie vormde. Toyota heeft die mededeling vervolgens wereldwijd via importeurs verspreid - wat geenszins wil zeggen dat alle geleverde uitvoeringen ook potentieel hetzelfde euvel zouden kunnen vertonen. Waarschijnlijk betreft het een beperkt aantal uitvoeringen, waarbij de betreffende onderdelen bijvoorbeeld afkomstig kunnen zijn van een bepaalde toeleverancier geleverd binnen een beperkt tijdsbestek aan een aantal verschillende fabrieken. In een dergelijk geval zal het enige tijd vergen om per land precies vast te stellen welke auto's het betreft waarna dan een brief aan de eigenaars kan volgen.

Met andere woorden: ik zou me er niet te druk over maken. Er zou mogelijk iets kunnen gebeuren en dat verdient uiteraard ook aandacht. Maar het valt niet in de categoerie van "zet de auto onmiddellijk stil en laat voor verder gebruik eerst de auto controleren". In dat geval zou de RDW andere bewoordingen hebben gebruikt.
 

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
157
134
43
Heb het idee dat ze bij dit bij Toyota wel goed geregeld hebben.
Zelfs onze Starlet, toen 22 jaar oud, is voor een terugroepactie enkele jaren geleden nog naar de dealer geweest.

Hij moet toch nog naar de dealer (navigatie moet nog ge-update worden), kunnen ze dit gelijk meenemen.
Daar zit ik vanaf juli al op te wachten op kosten dealer...
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
403
144
43
Die van mij ook, net ff gecheckt bij "mijn rdw". Wel bijzonder, afgelopen week nog voor beurt bij dealer geweest, zal nog eens navraag doen.
 

GeraldH

Nieuw hier
20 sep 2022
10
8
3
Mijn RC staat ook op het lijstje. Misschien verklaart dat ook de benzinelucht die ik de afgelopen week meende waar te nemen bij het ontdooien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Lexus

Nieuw hier
10 nov 2021
19
19
3
Geen brief gehad, wel een terugroepactie als ik check via rdw.nl. IS300h 9/2013
 

R3D

Actief
7 sep 2020
115
59
28
Je zou verwachten dat een importeur het zo snel mogelijk meldt aan de RDW en dan pas aan de slag gaat met het versturen van brieven (op basis van de gegevens die de RDW verstrekt want niet iedereen is bekend bij de importeur / Lexus dealer). Met een publicatiedatum van 15 December zouden de RDW, importeur (en PostNL) welhaast op lichtsnelheid moeten werken zouden mensen nu al brieven gehad hebben ;-)

Ik zie het wel bij de volgende APK over een paar maanden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sam_IS300h

willemSeles

Actief
10 nov 2020
109
56
28
Vandaag de brief van Lexus mogen ontvangen. Werkplaatsafspraak inplannen. Het vervangen van die ontluchtingsslang duurt +/_ 2 uur en je moet de wagen met max. een kwart tankvol benz. brengen. Kosteloos verder. Vrees dat je enkel voor dat geen leenwagen meekrijgt. Mijnes heeft 2 maanden terug een grote beurt gehad, combineren zit er niet in.

mvg,
 

R3D

Actief
7 sep 2020
115
59
28
Dat is nog een aardig klusje als ze er twee uur mee bezig zijn. Ik reken ook niet op een Red Carpet leenauto, volgens mij is dat pas vanaf 3 uur werk (en misschien alleen bij onderhoud?). Gecombineerd met APK en Wintercheck zit ik er dan wel even.
 

willemSeles

Actief
10 nov 2020
109
56
28
Nou, ik wacht wel rustig af met de afspraak totdat ze er zo'n 50 vervangen hebben en er handigheid in hebben gekregen bij Lexus A'dam.
Het is wel zo, dat als ik eenmaal op reserve rijd, het vloeiend tanken de eerste 10 liter met veel horten gaat. Door de ontluchting?

mvg,