Draadloos opladen telefoon

sanookh

Actief
23 mrt 2024
200
207
43
Weet iemand of je de draadloos laden optie voor je telefoon ook uit kunt zetten?
Ik gebruik Android Auto draadloos en als ik dat doe terwijl de telefoon op het laadplateau ligt wil hij nog wel eens te warm worden op lange afstanden...
In de manuals kan ik niets vinden hierover. In mijn vorige auto kon ik de optie wel uitzetten met een schakelaar.

Draadloos laden zonder koeling maar wel Android Auto/Apple CarPlay gebruiken is een uitdaging bij lange ritten… Ik kan niet draadloos laden, maar gebruik altijd Flitsmeister en Spotify of de RadioNED+ app om muziek te luisteren. Als ik navigatie nodig heb dan is dat vaak Google Maps. Mijn telefoon loopt dan rap leeg, dus ontkom ik niet aan laden tijdens gebruik. Oftewel; als je draadloos laden uitzet, zal je telefoon rapper leeglopen.

Nieuwere auto’s (vaak de Chinese en Koreaanse EV’s) hebben een gekoeld draadloos laadsysteem. Dat zou ideaal zijn voor jouw situatie. Wat je kunt overwegen, maar je moet het mooi (en handig) vinden, is een kleine telefoon houder voor een luchtrooster plaatsen, de telefoon daarin plaatsen en dan met een kabel laden. In warme seizoenen zet je dan dat luchtrooster open en koelt de airco je telefoon.

Dit is hoe ik het doe want ik heb simpelweg geen plek om draadloos te laden, het helpt mijn telefoon lekker koel te blijven tijdens lange ritten, laden en Android Auto/Apple CarPlay.

• Leuk
Waarderingen: Johno
Helaas is dat niet uit te zetten. Ik heb daar al eens naar lopen zoeken.
Overigens is het draadloos opladen van een iPhone 16 in de NX uit 2022, op zijn zacht gezegd, waardeloos. Is mijn ervaring. Als je stil staat met de auto , prima. Maar op moment dat je gaat rijden valt continu de verbinding weg. Op het clublexus.com forum heb ik gelezen dat de oplaadplaat te klein is. Er zijn eigenaren die daar ( USA of Canada?) een groter oplaad plaat onder garantie hebben gekregen. In de nieuwe versies van de NX zou een grotere oplaad plaat zitten. Of dat in nederland ook zo is, weet ik niet.
68112b806132d-IMG_1686.jpeg

Laatst bewerkt:
Ik heb wel gezien dat er verschillende platen zijn inderdaad. De foto die jij postte heeft een LED aan de linker onderkant van de plaat volgens mij, dat is de nieuwe versie, bij mij zit de LED in het opstaande randje aan de voorkant:
1746000454539.jpeg

Maar goed, het lijkt dus niet mogelijk om dit uit te zetten.
Ik heb op zich geen issues met het draadloos opladen (Pixel/Android telefoon)

mmm, onze NX, een schone Italiaanse uit 2016, heeft een heus 'aan / uit' knopje om draadloos laden [on]mogelijk te maken.
Dat getikt hebbende: nog nooit gebruikt. Reden m'n enigszins slimme iPhone is te groot voor het oplaadplateau.
Dus gebruiken we een USB kabeltje om onze iPhone opgeladen te houden wanneer we ons op onbekend terrein begeven en dan Google Maps; Waze of Here WeGo [off line] gebruiken.

‘is een kleine telefoon houder voor een luchtrooster plaatsen, de telefoon daarin plaatsen en dan met een kabel laden. In warme seizoenen zet je dan dat luchtrooster open en koelt de airco je telefoon.’
FANTASTISCH (y) de airco gebruiken om je mobiel koel te houden.
Ik heb op zolder nog een koelbox met ‘sigarettenaansteker’stekker voor in de auto.
Plaats ik daar mijn mobiel in en boor ik een gat in de deksel voor het USB-snoertje om op te laden.
Werkt dat dan ook @D43m0n ? :ROFLMAO:(y)

• Haha
Waarderingen: D43m0n en Lexus4me
Ik heb op zolder nog een koelbox met ‘sigarettenaansteker’stekker voor in de auto.
Plaats ik daar mijn mobiel in en boor ik een gat in de deksel voor het USB-snoertje om op te laden
Zekers!

Check wel even dan of je koelbox met aluminium is uitgerust, anders blijft je telefoon wel lekker koel, maar zit ie zonder bereik in kooi van faraday :LOL:

• Haha
Waarderingen: Johnny Le