Nog even…..

PH1977

Nieuw hier
26 aug 2025
7
18
3
Hallo,

Volgende week haal ik m’n IS300h op. Na 2 jaar 3-serie tijd voor wat anders.
Kan niet wachten! Het is een F-Sport uit 2019. Prachtig (al zeg ik het zelf☺️).

Nu nog even goed verdiepen in:
1. Apple Carplay
2. Upgrade audio (helaas geen ML)

Tips zijn welkom. Maar zal eerst eens neuzen op dit forum.

Tot snel!
Peter
Zwolle

Bijlagen

• IMG_2678.jpeg
    IMG_2678.jpeg
    4 MB · Weergaven: 49
  • IMG_2673.jpeg
    IMG_2673.jpeg
    6,3 MB · Weergaven: 48
Mooie auto, gave kleur ook. Aan Mark Levinson mis je helemaal niks. Ik heb voor de IS van Phoenix Gold een plug and play speaker upgrade, zowel Coax of Composet.

• Leuk
Waarderingen: PH1977
Mooie auto, gave kleur ook. Aan Mark Levinson mis je helemaal niks. Ik heb voor de IS van Phoenix Gold een plug and play speaker upgrade, zowel Coax of Composet.
Ik snap dat in jouw wereld waar jij je in bevind, ML niet past. Maar voor anderen is het juist van harte aan te bevelen wat mij betreft. Het is een van de best klinkende OEM systemen op de automarkt. Ik kan er een beetje over meepraten omdat ikzelf in mijn leven al heel wat aftermarket systemen heb ingebouwd (Phoenix gold, infinity, Alpine, Boston Acoustics). En nee, als je een bombastisch audio systeem in je auto wil dan is ML wellicht niet passend, maar de gebalanceerde geluidskwaliteit die ik in al mijn Lexii heb gehad, met nu de LS, heb ik in mijn 'carrière' nooit kunnen bereiken. En let wel, geluid is een puur persoonlijke belevenis en erg subjectief. Dus om dit op deze manier af te raden ben ik het niet mee eens.
Wel veel respect hoe jij je systemen inbouwt!

Laatst bewerkt:
Welkom Peter, dat is een gave bak 👍
Een apple carplay is makkelijker te realiseren dan de audio.
Eerst maar eens fijne km’s maken!

• Leuk
Welkom hier met je erg mooie IS Peter, helemaal in de facelift F-Sport uitvoering 🥰
Wederom een champagnekleurige, erg mooie kleur!

Qua Apple Carplay is een Grom Vline wellicht een optie. Sponsor Motrade levert dat. Prijs viel me nog mee.

Qua audio zijn er natuurlijk tig systemen. Ligt helemaal aan je smaak en budget.

• Leuk
Gefeliciteerd en alvast veel probleemloze km's gewenst. Audio is persoonlijk en zou het eerst eens aanhoren een poosje, ML klinkt goed en zoals bobusa het verhaal neergezet heeft klopt. De standaard audio heb ik geen idee van hoe het klinkt maar zal toch niet belabberd klinken lijkt me. Ga eerst maar genieten van de rust. Carplay grom/vline heb ik ook ingebouwd in mijn GS en besteld bij Motrade, een aanrader, altijd uptodate. Makkelijk zelf in te bouwen en bij vragen kan je bij Motrade ook terecht via WhatsApp en hij reageert vlot.

Welkom! Echt een plaatje zeg. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de overstap van BMW naar Lexus vast goed gaat bevallen. Alvast veel fijne kilometers toegewenst!

Gefeliciteerd en alvast veel probleemloze km's gewenst. Audio is persoonlijk en zou het eerst eens aanhoren een poosje, ML klinkt goed en zoals bobusa het verhaal neergezet heeft klopt. De standaard audio heb ik geen idee van hoe het klinkt maar zal toch niet belabberd klinken lijkt me. Ga eerst maar genieten van de rust. Carplay grom/vline heb ik ook ingebouwd in mijn GS en besteld bij Motrade, een aanrader, altijd uptodate. Makkelijk zelf in te bouwen en bij vragen kan je bij Motrade ook terecht via WhatsApp en hij reageert vlot.
Klopt qua Motrade.
Maar …… radio werkt dan niet meer, die moet dan ook via de telefoon.

Nou, de radio werkt dan nog wel. Je kunt alleen niet gelijktijdig radio (FM/DAB) luisteren terwijl je CarPlay of Grom Vline gebruikt. Een oplossing is een radio app gebruiken op je smartphone of Grom Vline. Bijvoorbeeld RadioNED+ ofzo. Dat gaat dan ten koste van je databundel maar dat valt best mee. In Duitsland (waar 4G of 5G dekking belabberd is) heb je dan niet altijd voldoende bereik. Spotify, Tidal, Apple Muziek laten je ook muziek vooraf downloaden.

Sinds ik een CarPlayBox heb, gebruik ik alleen nog maar CarPlay. Bevalt me prima, afgezien van de krakkemikkige bediening met de remote touch controller. Maar dat went.

• Leuk
Waarderingen: Paniekje en robtp09
Dank, de kleur is ook echt prachtig. Die krijg je niet op de foto’s….
Ik heb in mijn bmw de Harman Kardon set en dan valt de standaard audio wel echt tegen in de Lexus. Maar, je kunt niet alles hebben (als niet eerste eigenaar).
Eerst maar eens rijden. Misschien eens de speakers vervangen.

Welkom! Echt een plaatje zeg. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de overstap van BMW naar Lexus vast goed gaat bevallen. Alvast veel fijne kilometers toegewenst!
De jouwe is ook erg mooi. Gave kleur ook. Ik vind (tijdens de proefritten) vooral de rust aan zo heerlijk. Ik moet wel zeggen dat een eerdere rit in een niet F-sport wat tegenviel. De F-sport beviel mij zo goed dat ik de overstap ga maken (ergens deze week).

• Leuk
Waarderingen: Lexus_Dennis
Dank! Eerst maar eens rijden inderdaad en dan eens kijken of ik de speakers ga vervangen (zonder al teveel gedoe).
Een CarPlay mogelijkheid heb ik al geregeld bij Car Options. Eens kijken hoe dat gaat straks.

Die upgrade ben ik wel nieuwsgierig naar. Ik heb geen behoefte om een verstkerker of sub te plaatsen.

Ik heb in mijn bmw de Harman Kardon set en dan valt de standaard audio wel echt tegen in de Lexus
Een (bekend) audiomerk in een auto(merk) zegt niet zoveel. Ik heb de "premium" audio, Harman Kardon en Bowers en Wilkins in verschillende Volvo's V60 gehoord. Die eerste, da's in mijn optiek helemaal niks. Die Harman Kardon in een V60 komt in de buurt van de (standaard? premium?) audio in een IS300h, maar is niet beter. De Bowers en Wilkins was niet verkeerd, maar klinkt niet zo zuiver over het hele volumebereik als een Mark Levinson. En er zijn Lexus-modellen waarin een Mark Levinson tegenvalt en er zijn Lexus-modellen waar een "standaard" audio niet tegenvalt. Maar er is niets zo persoonlijk als smaak, en daar valt audio ook onder.

Een CarPlay mogelijkheid heb ik al geregeld bij Car Options
Bij deze heb je de mogelijkheid om het geluid van CarPlay/Android Auto rechtstreeks van je telefoon naar je radio te sturen (via Bluetooth), i.p.v. via het kastje zelf naar de AUX-ingang van de radio. Ook hier zal het van de (auto)radio af hangen, maar ik hoor heel duidelijk verschil tussen een directe ingang (DAB+, USB, Bluetooth) of AUX.

Ik heb geen behoefte om een verstkerker of sub te plaatsen.
Ik ben niet 100% zeker, maar volgens mij heb je in een IS altijd een versterker zitten. Alleen het type versterker verschilt. Rechtsachter in je kofferbak, onder de kunststof plaat ligt je (originele) versterker. In mijn jongere jaren heb ik een setje met Phoenix Gold en Boston Acoustics regelmatig meeverhuist als ik eens van auto wisselde, dan klonk het altijd goed. Maar ga eerst maar eens gewoon je auto ophalen en wat ervaring opdoen met je audio, spelen met instellingen kan al een verschil maken. En als je muziek via je CarPlay-interface gaat afspelen kun je vaak ook nog wel wat aan equalizer instellingen aanpassen voordat het geluid je telefoon verlaat.

De jouwe is ook erg mooi. Gave kleur ook. Ik vind (tijdens de proefritten) vooral de rust aan zo heerlijk. Ik moet wel zeggen dat een eerdere rit in een niet F-sport wat tegenviel. De F-sport beviel mij zo goed dat ik de overstap ga maken (ergens deze week).
Was die niet F-sport ook een facelift? Ik heb nog nooit in een F-sport gereden, maar ik vind de auto zo al een hele mooie balans hebben. Rijdt ontzettend comfortabel, maar een bocht op hogere snelheid is ook geen probleem. Ook rotondes kun je behoorlijk vlot nemen. Wat sportiviteit betreft mis ik niks. Maar misschien is dat onwetendheid 🙂

Was die niet F-sport ook een facelift? Ik heb nog nooit in een F-sport gereden, maar ik vind de auto zo al een hele mooie balans hebben. Rijdt ontzettend comfortabel, maar een bocht op hogere snelheid is ook geen probleem. Ook rotondes kun je behoorlijk vlot nemen. Wat sportiviteit betreft mis ik niks. Maar misschien is dat onwetendheid 🙂
Ik heb zowel in een F-sport (MY2017) als in een Luxury Line (m’n huidige) gereden. Beide 18” velgen. Ik merkte amper tot geen verschil tussen beide uitvoeringen om eerlijk te zijn. Dat vertelde de verkoper van die F-sport vooraf al. Dit was een F-sport met AVS (Adaptive Variable Suspension) en in de Sport S+ stand bleef ie wat vlakker in de bochten liggen zonder veel harder/stugger te worden dan in Normal of de Luxury Line. Ik vind de Sport Edition (standaard sportonderstel, niet adaptief) stugger dan de F-Sport met AVS in Sport S+. Het enige wat ik verder echt als verschil merkte was de zitting van de stoel van de F-sport; de zijwanden zijn iets geprononceerder. Als je wat bredere benen hebt, dan kan dat op den duur wat drukkend aanvoelen aan je bovenbenen. Bij de Luxury Line merk ik dat niet.

Neem jij de meeste rotondes ook driftend ? 😁
Dat lukt me niet :LOL: Misschien op een nat wegdek met de winterset (=vierseizoenenband) met een volle hybride accu in de Sport-stand

• Leuk
Waarderingen: Lexus_Dennis