- 7 mrt 2021
- 52
- 40
- 18
De nieuwe UX (long range) is binnen, vanaf 1999 rijden we Lexus, maar door onze grote hoeveelheid zonnepanelen kregen we het idee om 100% elektrisch te gaan rijden. In Ridderkerk bij Marc van Louwman een proefrit gemaakt in 2022 en al snel waren we het eens. 100% Elektrisch!! Ontdekken hoe het is, kan bijna niet fout bij Lexus maar dat laden moet vast wennen. En jazeker, super fijn autorijden met de 300e. Maar de actieradius is 300 km in de zomer en 200 km in de winter, en die laatste breekt je op. Dus na 3,5 jaar en 64.000 km eens kijken voor meer actieradius. Tesla....geprobeerd, technisch is het heel goed spul, maar totaal geen fijn gevoel met rijden, dus NEE. Daarna Ionic 5, wat gewaagd fraai, maar van binnen was niet onze stijl, ook NEE. Maar omdat ik altijd op auto's zit te zoeken(heerlijk) kwam ik enkele 73 kWh UX'en tegen. Dat is wat we zoeken. Inruil was boven verwachting, vraagprijs lijkt "te mooi om waar te zijn"(uitkijken dus), alles in orde en vandaag de UX "long range" opgehaald en chapeau. Wat uitgebreidere luxe(ondanks Business uitvoering). En nu met de 73 kWh kunnen we WLPT 450 km halen tov vorige UX 315 km. De nieuwe UX stond 27 km op de teller bij aanschaf en is Italiaanse import. Italiaanse elektrische Lexus loopt niet, verouderd elektriciteitsnet en de Italiaan haakt af. Wij gaan ervoor, ik hou jullie op de hoogte inzake de "Italiaanse UX 300e"

, maar nog steeds Chademo, maar we laden 95 pct thuis. 3 a 4 x per jaar "buiten de deur". Snelladen blijft onmogelijk
. Maar dat missen we eigenlijk niet.