Internet optie

Paul Mulsehap

Nieuw hier
5 jul 2025
2
10
3
hi In mijn 2021 ux250 zit in het menu ergens de optie internet.
Wat doet deze optie ik zie geen signaal in het display en heb geen idee hoe en waar dit aan te zetten is.
Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn.

Groet.

Volgens mij kun je daarmee een wifi verbinding opzetten met je telefoon en dan de data van je telefoon delen met de auto. Je moet op je telefoon de hotspot aanzetten dan kan de auto daarmee connecten. Wat de auto er verolgens mee kan? Geen idee want voor de belangrijke dingen is ie (waarschijnlijk) al online via zijn eigen verbinding. Misschien voor bepaalde browser opties? Misschien dat je (multimedia) manual je meer opties kan geven hierover.

Volgens mij is het net andersom: je deelt de verbinding van je telefoon met de auto, en die maakt er dan weer een wifi netwerk van zodat iedereen in de auto internet heeft. Staat er niets over in de handleiding?

Jarno

Volgens mij is het net andersom: je deelt de verbinding van je telefoon met de auto, en die maakt er dan weer een wifi netwerk van zodat iedereen in de auto internet heeft. Staat er niets over in de handleiding?

Jarno
Dat zei ik al:
en dan de data van je telefoon delen met de auto.
Zo bedoel ik het in ieder geval. Ik snap alleen het nut niet helemaal want de inzittenden kunnen net zo goed inloggen op de hotspot van je eigen telefoon.
Maar inderdaad, de manual geeft uikomst, oftewel RTFM! :)

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Waarschijnlijk nog een overblijfsel uit de tijd dat de telefoons geen hotspot functie hadden. Hoe lang is Lexus nog doorgegaan met CD spelers in de auto's te zetten terwijl de hele wereld al op MP3 en streamen was overgegaan? Met dat soort dingen loopt Lexus over het algemeen niet bepaald voorop.

Jarno

Nou, “FM” van de GS legt keurig uit hoe dat op te zetten, maar ik zie nergens staan wat je ermee kan.
🤣
Heb destijds zowel Bluetooth als Wifi maar aangezet, voor de zekerheid.
Krijg ik linksom of rechtsom wel verbinding….