Terugroepactie /service campagne div. modellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lexy
  • Startdatum Startdatum

Lexy

Actief
17 mrt 2023
353
257
63
Net vastgesteld dat er een service campagne is voor oa de NX en andere modellen.
Vlg’s clublexus.com kan het scherm bij gebruik van de achteruit rij camera bevriezen of uitvallen. Ik zelf heb het nog niet ervaren.

Bijlagen

• IMG_1825.jpeg
    IMG_1825.jpeg
    177 KB · Weergaven: 118
Laatst bewerkt:
Toevallig had ik hier ook naar gekeken deze week, bij mij staan er 2 vrijwillige acties open. 1 was me al bekend (alleen voor PHEV denk ik) maar die van die camera is nieuw voor mij:

We hebben vastgesteld dat uw Lexus het deel uitmaakt van een vrijwillige service campagne of een uitstaande veiligheidsoproep.
Dit kan kosteloos worden verholpen.
Combination Meter ECU Reprogramming
PDC&R/SSC NOT READY - - for Parking Assist ECU reprogram on certain Toyota/Lexus Multiple models

Zit te twijfelen om dit bij de eerstvolgende beurt (mei) te laten doen of nu al een afspraak te maken ervoor. Ben bang dat het over het hoofd gezien wordt bij een beurt.

Ik was van plan om het bij de beurt te laten doen. Is wel pas in september. Effe in de agenda zetten.
Of ik moet het eerder ervaren dat het beeld blokkeert. Wel effe opletten bij achteruit rijden. Niet dat je denkt dat je nog een meter vrij hebt achter je terwijl het nog maar een paar cm is.

...nog maar een paar cm over? Da's nog steeds genoeg om schadevrij te blijven. Pas als je voelt dat de cm's op zijn, dan zakt je humeur de put in... :cry:

Pas als je voelt dat de cm's op zijn, dan zakt je humeur de put in... :cry:
Valt wel mee hoor. De eigenaar van de auto achter me zal daarentegen minder blij zijn met mijn trekhaak... :sneaky:

Mijn auto valt ook onder deze terugroepactie, maar volgens de RDW staat er een andere open:
Referentiecode producent: YGG27 / 23SD-075
Omschrijving van het defect: Een regelmodule op een gelijkstroomconverter kan zijn beschadigd en de converter niet uitschakelen.
Materiële gevolgen: Blijven laden van de 12-volt accu waarbij oververhitting ontstaat en mogelijk kortsluiting.
Mogelijk gevaar: Brand met letselschade

Daar ga ik toch ook maar even naar vragen. Heeft iemand anders deze ook?

Jarno

Ik heb ook een terugroepaktie maar gaat om het uitvallen van de cockpit.
Is een softwareprobleem die ook bij veel toyota modellen moet worden uitgevoerd.
Ik heb een LBX

in "mijn Lexus" staat ook de "PDC&R/SSC NOT READY" nog open.
Vreemd, omdat mijn auto 14 dagen gelden voor een kleine beurt bij de Lexus dealer stond en dit blijkbaar niet is afgehandeld?

Waarschijnlijk is er nog geen oplossing voor. (Is ook al op clublexus geopperd)

Mijn NX 450 is ook aan onderhoud toe (en valt ook onder de PDC&R/SSC terugroepactie), maar bij het inplannen van de afspraak is te zien dat de service inderdaad een stuk achteruit is gegaan:
- geen haal & breng service meer
- vervangend vervoer kost € 34.95
Laat ik nou denken dat de red carpet service nou juist één van de rechtvaardigingen was voor de hogere aanschafprijs van een Lexus... In combinatie met de halfbakken houding van Toyota / Lexus t.o.v. elektrisch rijden sterkt dit mij in de overtuiging dat mijn volgende auto géén Lexus meer wordt. Goed bezig Louwman - NOT!!!

Sorry moest even mijn irritatie kwijt. Als de servicebeurt gedaan is geef ik een update over de terugroepactie.

Jarno

Dan verwacht de planning dat er minder dan anderhalf uur aan servicewerkzaamheden nodig zijn. Of er moet glas-/plaatwerkreparatie nodig zijn. Heb je een dashcam met parkeermodus? Dan kun je achteraf bekijken of je €34,95 terug kunt vorderen. Maar daar gaat het ons natuurlijk niet om. Red Carpet Treatment is bij Lexus een impliciete eigenschap geworden, net zoals “nul dodelijke slachtoffers in een Volvo” impliceert dat je in een Volvo absoluut overleeft bij een ongeval. Die belofte van Volvo is heel mooi, maar best uitdagend om te kunnen garanderen (ze hebben dat inmiddels los gelaten). Die belofte van Lexus is ook mooi, minder nobel dan die van Volvo, maar is inmiddels verworden tot een rekensom.

Is er trouwens niet ergens een stukje tekst te vinden dat wanneer je Lexus voor een terugroep actie komt, dat dit dan wel onder Red Carpet Treatment valt?

Mijn ervaring is dat een leenauto alleen gratis is bij een grote beurt (want die duurt langer).
Ik hoefde de leenauto alleen maar af te tanken (en dan hoop je dat de vorige persoon dat ook gedaan heeft). Kostte me een whopping 2 liter 😄
Maar wellicht kan dit ook nog per dealer iets verschillen (ik ging naar Bloemberg Arnhem).

Ik heb eind 2025 ook een update gehad voor mijn LBX. Heb toen gratis een leenauto gehad en hoefde de ook beznzine niet te betalen ( breda - Tilburg vv, ). Was bij Lexus Breda.
Leverde de LBX in om 8 uur en om 13 uur een belletje dat ie klaar was. Ook zei ik dat de accu, via de app, eens te lage spanning had gemeld en deze is ook onder garantie meteen maar vervangen. Dus ik had en prima ervaring met de service.

Mijn NX 450 is ook aan onderhoud toe (en valt ook onder de PDC&R/SSC terugroepactie), maar bij het inplannen van de afspraak is te zien dat de service inderdaad een stuk achteruit is gegaan:
- geen haal & breng service meer
- vervangend vervoer kost € 34.95
Laat ik nou denken dat de red carpet service nou juist één van de rechtvaardigingen was voor de hogere aanschafprijs van een Lexus... In combinatie met de halfbakken houding van Toyota / Lexus t.o.v. elektrisch rijden sterkt dit mij in de overtuiging dat mijn volgende auto géén Lexus meer wordt. Goed bezig Louwman - NOT!!!

Sorry moest even mijn irritatie kwijt. Als de servicebeurt gedaan is geef ik een update over de terugroepactie.

Jarno
Zit jij bij Louwman Ridderkerk? Heb je met hun contact gehad over deze update? 1-2 maanden geleden kon deze nog niet gedaan worden bij mijn NX, nog niet alle details zouden bekend zijn over de update.

Over de Red Carpet service, daar heb ik nog niet veel van gemerkt bij ze, maar heb alleen een kleine beurt en een (poging tot) inbouw startonderbreker bij ze laten doen dus nog geen grote beurt.
Onlangs had ik een lekke band, auto weggetakeld bij mij uit de straat en toen wilden ze kosten rekenen om de auto weer bij mij thuis te krijgen. Beetje van me af gebeten en toen is de auto (door 2 man sterk) bij me terug gebracht, zonder kosten. Ik heb af en toe het idee dat het personeel wel klantvriendelijker wíl zijn maar het niet mag....

Mocht het zo zijn dat ik voor een vervangend vervoer moet gaat betalen….tja..
Met OV van de dealer naar huis 1,5 uur minimaal en 4 x overstappen. En dan 17 euro kwijt. En om een hele ochtend bij de mediamarkt rond te hangen , om de tijd te doden, lijkt me ook niet zo. Dan is de keuze snel gemaakt en neem de vervangende auto wel.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: HondaFan
Het is idd Louwman Ridderkerk, en het gaat om de 60.000km onderhoudsbeurt van €754 dus niet echt een kleine beurt lijkt me. Ik heb ondertussen al wel wat dingen met ze meegemaakt waar ik niet blij van werd:
  • Dingen in rekening gebracht waarvan ik expliciet had gezegd dat ze niet gedaan hoefden te worden (interieurfilter en ruitensproeiervloeistof) en die ook niet gedaan waren
  • Vergeten om de APK te doen waardoor ik nog een keer terug moest
  • Schade rijden met mijn auto, en die vervolgens niet goed repareren
Als ze dan ook de service gaan terugschroeven, begin ik mijn enthousiasme terug te schroeven. Utrecht en Breda zijn een stuk verder weg, maar naar Utrecht hoef ik ten minste niet de Brienenoord over. De laatste keer heb ik er bijna twee uur over gedaan om vanuit Ridderkerk de 15km naar huis af te leggen... Iemand ervaring met de service in Utrecht?

Jarno

Ah, een Louwman dealer. Daar hebben we vaker dingen over gehoord.
Bloemberg Arnhem is geen Louwman meer. En dat blijkt. Helaas voor jou te ver weg.

Mocht het zo zijn dat ik voor een vervangend vervoer moet gaat betalen….tja..
Met OV van de dealer naar huis 1,5 uur minimaal en 4 x overstappen. En dan 17 euro kwijt. En om een hele ochtend bij de mediamarkt rond te hangen , om de tijd te doden, lijkt me ook niet zo. Dan is de keuze snel gemaakt en neem de vervangende auto wel.
Ik zou ook de vervangende auto kiezen hoor, maar het gaat om een steeds verdere verschraling van wat ooit met veel bombarie is gelanceerd; die “befaamde” Red Carpet Treatment. Het is niet dat andere kosten daardoor dalen (of niet verder zullen stijgen, want dat doen ze wel).

Als je als merk/importeur je wil onderscheiden op het gebied van service zoals dat eigenlijk alleen voorkomt bij de prestige merken zoals Bentley, Rolls Royce, Ferrari enz en je doet dat meer dan 25 jaar lang heel goed tot volle tevredenheid van je klanten en gaat dat op een moment verschralen en strakker sturen tot op de centen (achter de komma), dan gaat dat opvallen. Men merkt dat. Men = klant in deze. Medewerkers krijgen zeer waarschijnlijk de opdracht hiertoe en zij vangen de opmerkingen en discussies op. Zolang importeur of dealergroep (zelfde naam, andere BV’s?) geen significante terugloop ziet in omzet/winst zitten ze “precies goed” met hun afschraling.

De unieke en befaamde Red Carpet Treatment is qua inhoud aan erosie onderhevig en dat gaat met een hoger tempo. Het is dat vestiging Arnhem overgenomen is door een kleiner familiebedrijf, anders was ik daar op termijn ook weggegaan. Ik hoop niet dat Lexus NL in Arnhem hetzelfde gaat doen als in Enschede onlangs is gebeurd. En Amsterdam (gaat u allen maar naar Utrecht).