Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Mijn auto is vanochtend voor de 75000 km beurt geweest bij Bloemberg. Een heel positieve ervaring.

Bij het ophalen een rondje om de NX gemaakt en geconcludeerd dat die toch echt wel meer beenruimte zou hebben voor mijn tieners. Zoonlief vindt dat het een ES moet worden.

Ik ga rustig aan eens rondkijken. Mijn oudste heeft net zijn rijbewijs. Die verstelt nu elke keer alles wat er te verstellen valt. Dus, stoelgeheugen komt op wensenlijstje. Net als de uitparkeer sensor en een trekhaak, dus dat beperkt de keuze wel aardig.
Dat klinkt als een leuke zoektocht, succes!

Hoi, deze week een schoonmaakset gekocht van Detailrs, zodat ik elke keer een onderdeel grondig kan aanpakken. bijvoorbeeld een paar uur alleen de velgen, een andere keer het interieur en later weer de lak. Zo blijft het behapbaar en krijgt elk onderdeel de aandacht die het verdient.

Bijlagen

• IMG_1082.jpeg
    IMG_1082.jpeg
    2,8 MB · Weergaven: 23
Hoi, deze week een schoonmaakset gekocht van Detailrs, zodat ik elke keer een onderdeel grondig kan aanpakken. bijvoorbeeld een paar uur alleen de velgen, een andere keer het interieur en later weer de lak. Zo blijft het behapbaar en krijgt elk onderdeel de aandacht die het verdient.
Als je wat tips wenst over hoe iets aan te pakken, ik heb al jarenlang ervaring met het detailen van auto’s, lakcorrecties etc!

Hier inmiddels ook vrij veel schoonmaakspul. Zo'n karretje is een prachtig idee! Hoofdzakelijk gekocht bij van Carcleaners. Sommige producten zijn hetzelfde maar vele malen goedkoper bij Ali oid. Die koop ik dan daar. Ik probeer zoveel mogelijk contactloos te doen. Eerst foamen met een milieuvriendelijk product, met HD afspuiten en dan met één emmer shampo met wasmit wassen. Daarin een wet-sealent. Wassen met enkel shampo voelt stuk prettiger. Die wet sealent lijkt de wasmit 'af te remmen'. Denk dat ik een tweede foambeker koop om daar de wet sealent in te doen. Dan zo de wagen afspoelen en daarna met een spec. doek drogen. Is dit een goede manier @NielsWK ?

Ik stel voor dat jij een keer een workshop organiseert. Dan wil ik mijn hand over mijn hart halen en mijn wagen ter beschikking stellen om door jou als voorbeeld te laten gebruiken. Kun je iedereen goed laten zien hoe je de wagen op de juiste manier wast, droogt en vervolgens de binnenzijde aanpakt. Klinkt dat als een goed idee? Ik vind het een top idee! Neem ik een volledige luxe lunch mee.

• Leuk
Waarderingen: Jeff_A
Als je wat tips wenst over hoe iets aan te pakken, ik heb al jarenlang ervaring met het detailen van auto’s, lakcorrecties etc!
wow, ja tof. Veel dingen die ik nog moet leren denk ik. De basiskennis heb ik inmiddels wel opgedaan via YouTube, maar ik heb sterk het gevoel dat er ook genoeg valkuilen zijn.
Ik ben ook benieuwd: hoeveel kun je nu eigenlijk veilig doen in een wasbox, en wat zijn volgens jou de meest gemaakte fouten? Ik vermijd bijvoorbeeld altijd de borstel, en dat ‘wax-programma’ geloof ik eerlijk gezegd niet zo in.
Een handmatige wasbeurt is natuurlijk het beste, maar dan loop ik weer tegen het punt van afvalwater aan. Vandaar dat ik ook elke keer een onderdeel wil aanpakken. Excuses als ik off topic raak…

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Raymond Schrave
Hier inmiddels ook vrij veel schoonmaakspul. Zo'n karretje is een prachtig idee! Hoofdzakelijk gekocht bij van Carcleaners. Sommige producten zijn hetzelfde maar vele malen goedkoper bij Ali oid. Die koop ik dan daar. Ik probeer zoveel mogelijk contactloos te doen. Eerst foamen met een milieuvriendelijk product, met HD afspuiten en dan met één emmer shampo met wasmit wassen. Daarin een wet-sealent. Wassen met enkel shampo voelt stuk prettiger. Die wet sealent lijkt de wasmit 'af te remmen'. Denk dat ik een tweede foambeker koop om daar de wet sealent in te doen. Dan zo de wagen afspoelen en daarna met een spec. doek drogen. Is dit een goede manier @NielsWK ?

Ik stel voor dat jij een keer een workshop organiseert. Dan wil ik mijn hand over mijn hart halen en mijn wagen ter beschikking stellen om door jou als voorbeeld te laten gebruiken. Kun je iedereen goed laten zien hoe je de wagen op de juiste manier wast, droogt en vervolgens de binnenzijde aanpakt. Klinkt dat als een goed idee? Ik vind het een top idee! Neem ik een volledige luxe lunch mee.
Workshop, dat zou super zijn inderdaad! Ben benieuwd wat het dan zou kosten 😉

wow, ja tof. Veel dingen die ik nog moet leren denk ik. De basiskennis heb ik inmiddels wel opgedaan via YouTube, maar ik heb sterk het gevoel dat er ook genoeg valkuilen zijn.
Ik ben ook benieuwd: hoeveel kun je nu eigenlijk veilig doen in een wasbox, en wat zijn volgens jou de meest gemaakte fouten? Ik vermijd bijvoorbeeld altijd de borstel, en dat ‘wax-programma’ geloof ik eerlijk gezegd niet zo in.
Een handmatige wasbeurt is natuurlijk het beste, maar dan loop ik weer tegen het punt van afvalwater aan. Vandaar dat ik ook elke keer een onderdeel wil aanpakken. Excuses als ik off topic raak…
Velgen altijd eerst, met een aparte velgenborstel. Aangekoekt vuil pak je aan met een speciale velgenreiniger spray. Voor de voorwas kun je prima het actiefschuim van de wasbox gebruiken; even laten inwerken is belangrijk.

Daarna shampoo in een emmer en met de washmitt over de auto. Ik gebruik zelf één washmitt tot aan de bumpers en een aparte voor de bumpers, je schrikt echt van hoeveel vuil daar zit.

Vervolgens goed afspoelen en drogen met een goede droogdoek. Optioneel: na het afspoelen nog een spray sealant, nogmaals afspoelen en dan afdrogen voor wat extra bescherming.

• Leuk
Waarderingen: Raymond Schrave

Heb je ook advies over ruiten?
Ik heb in de voorruit en 1 zijruit in totaal 4 kleine lijntjes, lijken krasjes van een slechte ruitenkrabber. 3 zijn net voelbaar met de nagel, 1 niet.
Ik weet dat het niet te fixen is maar welke tips om het minder zichtbaar te maken zijn geschikt? Er staat zoveel online dat ik niet durf te proberen.

Ik denk niet dat je krasjes in glas zelf kunt herstellen want krassen moet je wegpolijsten of ergens mee opvullen. Polijsten van glas is mogelijk maar dan heb je diamant slijpmiddelen nodig en moet je heel goed weten wat je doet, dus houd je opvullen over. Misschien zou het lukken met een glascoating maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd. Gewoon eens vragen bij een ruithersteller is denk ik de beste aanpak.

Ik kan trouwens het Youtube kanaal van Carclean aanbevelen. Uiteraard promoten ze producten maar mijn eigen ervaring is dat als ze dat doen, het product dan ook écht goed is. Bovendien geven ze een heleboel tips over hoe je dingen het beste kunt aanpakken, onafhankelijk van het product.

Jarno

Ik denk niet dat je krasjes in glas zelf kunt herstellen want krassen moet je wegpolijsten of ergens mee opvullen. Polijsten van glas is mogelijk maar dan heb je diamant slijpmiddelen nodig en moet je heel goed weten wat je doet, dus houd je opvullen over. Misschien zou het lukken met een glascoating maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd. Gewoon eens vragen bij een ruithersteller is denk ik de beste aanpak.

Ik kan trouwens het Youtube kanaal van Carclean aanbevelen. Uiteraard promoten ze producten maar mijn eigen ervaring is dat als ze dat doen, het product dan ook écht goed is. Bovendien geven ze een heleboel tips over hoe je dingen het beste kunt aanpakken, onafhankelijk van het product.

Jarno
Klopt, als ik iets zoek staan er teveel bomen en hoe fijn is het dan om een nette uitleg en enkele adviezen te krijgen. Zoveel anders als dat schreeuwerige blauwe merk wat ene grote marketingmachine is.

Ergens had ik dat idee al maar moest het even van jullie horen.
Toch maar een keer doen, ik erger me er al te lang aan.

Vandaag deze bandenpomp ontvangen, ziet en voelt zeer degelijk. Vrij veel meningen en testen gelezen cq gezien. Het bedrijf heeft nog een model die de dubbele opbrengst van deze heeft, maar helaas niet leverbaar in NL.
Uiteraard Gitte zuchtend en met het hoofd schuddend :p

Bijlagen

• IMG_9297.jpeg
    IMG_9297.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 11
  • Leuk
Waarderingen: HondaFan en quattrootje
Mooi pompje! Zoets wil ik ook wel, en ook erg handig voor de fiets.

Zag de Pro versie in de aanbieding bij Amazon voor 33,- o_O
In dit geval 'helaas' koop ik principieel niet bij Amazon maar een mooie deal is het wel :cool: