Waarom is deze IS300h F-Sport niet gewild?

green-space-guy

Nieuw hier
12 jan 2026
6
16
3
Ik zit al een tijdje te azen op een mooie, volledig uitgeruste IS300h. Als upgrade vanuit mijn luxury line CT.
Er staat al een tijdje een witte F-sport IS online, volledig uitgerust en met Mark Levinson. Wel is deze geïmporteerd uit Italië. Er is onderhoudshistorie vanuit daar, en hij is twee keer in regulier onderhoud bij lexus in Nederland geweest. Hier is de link naar autotrack.

Daarnaast ziet hij er heel strak uit, al zijn er wel wat puntjes:
- bumper voor heeft kleurverschil met de rest (lijkt geen schade historie te zijn)
- er zit een scheur in het plastic van de middentunnel, waar je elleboog ongeveer zit bij de elleboogsteun (hoe krijg je dat voor elkaar?)
- er steekt een USB kabel uit het dashboard bij de passagier die, behalve het opladen van de telefoon, niks lijkt te doen met het scherm.
- Velgen zijn rondom best beschadigd, maar hier is zwarte lak overheen gedaan.
- Er is een fysiek schakelknopje voor de parkeersensoren, terwijl dit in elke andere IS een push-knop is?

Aangezien de prijs erg scherp is, vraag ik mij af waarom deze toch niet zo gewild lijkt. En aangezien een mooie, goed uitgeruste IS erg zeldzaam is, zit ik hier steeds meer over te twijfelen. Is er iemand die misschien iets kan zeggen over de aandachtspunten?

IMG_0032.jpeg

@green-space-guy Deze al gezien? Dacht eerst dat het geen hybride is gezien de originele uitlaten en ontbrekende badges. Maar op de middenconsole zit gewoon een knop voor de EV-mode. Bijzondere uitvoering zo.
Valt wel mee.
De hybride badges zijn verwijderd en de beide uitlaten zijn zichtbaar gemaakt (uitsparingen in de bumper gemaakt en andere eindstukken gemonteerd).

Wel een mooie luxe facelift uitvoering met lage km-stand, open dak én trekhaak.

Valt wel mee.
De hybride badges zijn verwijderd en de beide uitlaten zijn zichtbaar gemaakt (uitsparingen in de bumper gemaakt en andere eindstukken gemonteerd).

Wel een mooie luxe facelift uitvoering met lage km-stand, open dak én trekhaak.
Eens m.b.t. de badges. Aan de uitlaten is wat meer aandacht besteed. Lijkt op de OEM diffusor en uitlaten van een IS350.
IMG_7364.jpeg

Ik vroeg mij af of de topicstarter op zoek is naar een vol-uitgevoerde F-sport
Of dat het ook een Luxury-line mag zijn. In mijn zoektocht was ik voornamelijk op zoek naar de combinatie F-sport en ML/premium navigatie. Overigens een IS300h met aftermarket uitlaat zou ik sowieso sceptisch zijn. Tijdens een proefrit vorig jaar vond de combinatie cvt en die uitlaat bijzonder hinderlijk en afbreuk doen aan de ervaring.

• Leuk
Waarderingen: Lexus_Dennis en D43m0n
F-sport zou geweldig zijn, al is het alleen maar om de bewegende snelheidsmeter voor je. Dat is wel de ultieme gimmick. Maar ik ben wel wat opties gewend in mijn volledig uitgeruste CT. Elke dag geniet ik weer van mijn Mark Levinson. Mijn vader claimt dat zijn NX mooier geluid heeft (geen ML) maar daar ben ik het zeker niet mee eens :)

Dus mijn zoektocht is ook uitgebreid naar reguliere IS'en met ML. Daar zijn er gelukkig meer van. Ik ben wel fan van de IS met de andere uitlaat. Lijkt me een goede deal. Helaas is het even wachten tot mijn vriendin haar rijbewijs heeft gehaald en ik mijn CT aan haar kan verkopen. Ik zou er op marktplaats vast meer voor kunnen krijgen, maar dit is wel makkelijker.

Inruil van m'n CT bij een garage vond ik niet fijn. Er werd van alles bijgehaald om de prijs omlaag te krijgen. Import, aparte kleur (Dark Opal metallic is de mooiste kleur die je kunt krijgen lol), niet standaard kleur leer enz.

• Leuk
Waarderingen: Lexus_Dennis