Ik heb nóóóóit meer een lege 12 volt accu.

Nou, we lachen erom -ik natuurlijk ook- maar als om de een of andere reden de stroom voor wat langere tijd uitvalt dan lacht @Higgie het laatst…
Vooropgesteld dat hij voordien de generator uit zijn bak heeft gehaald :)

• Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken
Net een setje deurverlichting besteld. Dat kunnen heel goedkope zijn. Die dingen zijn van plastic met als eigenschap dat ze vrij snel vervagen. Via Gemini kwam ik op AddCarlights.com. Zij gebruiken glazen lenzen en Osram LED chips die een permanent zeer scherp beeld projecteren op de weg. Kost wat, maar het past goed bij de premium uitstraling van onze wagens. Ik heb wel voor optie D gekozen: logo met Lexus in tekst. Het moet extreem makkelijk te monteren zijn, dus ik kan dat ook wel, toch?. Ben nog op zoek naar originele spatlappen die erg netjes staan op de RX. Iemand voorbeeldfoto’s van zijn/haar RX?

Bijlagen

• IMG_0148.png
    IMG_0148.png
    44,6 KB · Weergaven: 6
Nou, we lachen erom -ik natuurlijk ook- maar als om de een of andere reden de stroom voor wat langere tijd uitvalt dan lacht @Higgie het laatst…
Vooropgesteld dat hij voordien de generator uit zijn bak heeft gehaald :)
Jup, daar is die aggregaat voor uiteraard, kan 3KW continu leveren (vindt de buurt leuk), maar ik wil hem alleen voor de vriezer (ca. 400 W per dag), koelkast (ca. 600 W per dag) en CV (Gebruikt indien deze draait 115 W, hopelijk is er dan nog wel aardgas.)
Het leuke is dat er ook een 13.8 volt aansluiting op zit, daar kan ik weer mijn thuisaccu mee bijladen.
Jeetje, ik lijk wel een prepper....
Better safe than sorry..

Is dat onderdeel van je noodpakket? Wie hier is daar al mee bezig? Ik ben het zelf aan het voorbereiden. Ik heb noodstroom op mijn thuisaccu, maar wellicht is een aggregaat geen overbodige luxe.

Dus eigenlijk rij je een kruising tussen Hybrid en een soort van EREV. Als je nou een generator op diesel had genomen had je ook nog een bifuel gehad

Is dat onderdeel van je noodpakket? Wie hier is daar al mee bezig? Ik ben het zelf aan het voorbereiden. Ik heb noodstroom op mijn thuisaccu, maar wellicht is een aggregaat geen overbodige luxe.
Zo’n aggregaat is idd geen overbodige luxe, just in case. Heb jij hem op diesel? Als brandstof is diesel ongevaarlijk in de opslag tov explosiegevaarlijke benzine. Vooral voor de vriezer en koelkast idd. Verwarming hebben wij zo’n Laser kachel die brand op geurloze petroleum. Grote doos met batterijen in verschillende maten. Ongeveer 10kg meel, want broodbakken doe ik al heel erg lang en dat kan ook in het groene eitje. Ben ook bezig een drinkwatervoorraad aan het aanleggen. Steeds bij het boodschappen doen met de wagen gaat er een doos Barleduc in. Opvangen van regenwater in twee tonnen totaal iets van 800L. Te gebruiken om te wassen en na het plassen🤓.
In overweging dus nog een aggregaat en een vacumeerapparaat. Op agrieuro.com is er een keur aan machines te koop. Mijn spiraalkneder heb ik daar vandaan en die doet het na 10 jaar nog perfect.

Ik denk niet dat er een WOIII op komst is, maar echt grote stroomstoringen zijn er vaker, dus daar doe ik het voor.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa en Higgie
Oorlog zal wel meevallen, maar stroomstoringen hoor je steeds vaker her en der.
Ik heb ook al jaren een petroleumkachel en een flinke voorraad brandstof daarvoor. Plus een camping gasstelletje, deze had ik al, maar toch maar getest en een busje gas gekocht.
En jerrycans zijn besteld, kan ik ook een lading E5 aanleggen, ieder half jaar verversen door op te rijden met de auto.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Oorlog zal wel meevallen, maar stroomstoringen hoor je steeds vaker her en der.
En jerrycans zijn besteld, kan ik ook een lading E5 aanleggen, ieder half jaar verversen door op te rijden met de auto.
Oja, voor camperen idd ook vanalles, oa benzinebranders. Daar bak ik altijd oliebollen mee. Dingen worden roodheet. Goed idee om benzinevoorraad aan te gaan leggen. Litertje of 100…..? Heb jij die metalen 25l cans? Waar gekocht?

Collega heeft ze besteld, omdat hij zuinig is en 120 liter per keer in d'n Bels gaat tanken. Het zijn in ieder geval 30 liter plastic cans, geschikt voor benzine.
Plastic cans met benzine in het verkeer, brrrrr. Dat is echt erg link hoor! Ik gebruik die dingen ook wel, maar dan voor die speciale petroleum. Die laat ik dan vullen in Dedemsvaart.