Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Klein klusje maar: het standaard interieur filter vervangen door een carbon filter.
Hopelijk dan weer terug naar de oude situatie waarin ik zelden een luchtje van buiten rook.

• Leuk
Waarderingen: HondaFan en Jan v S
Klein klusje maar: het standaard interieur filter vervangen door een carbon filter.
Hopelijk dan weer terug naar de oude situatie waarin ik zelden een luchtje van buiten rook.

Het helpt ook om verkouden te zijn, afgelopen week rook ik geen enkel luchtje 😅.

Ik ben benieuwd naar je ervaring met een carbon filter. Ik vraag mij af hoe snel deze verzadigd is.

• Leuk
Waarderingen: Jan v S en Lexus4me
Bij mij was het vervangen bij de 75000 km beurt en sindsdien allerlei luchtjes. Ik denk dus dat het standaardfilter tegenvalt. Helaas weet ik niet wat er daarvoor in zat.

Vandaag thuiswerken maar morgen merk ik het vanzelf.

Ik weet het niet. Mijn auto is eerder onderhouden door Peterman en van Leussen en ik heb nooit hinderlijke geurtjes gehad. Nu sinds de beurt bij Bloemberg steeds rook en dieselluchtjes. Dat lijkt me geen toeval. Maar nooit eerder zelf gekeken wat er in zat. Wat er nu uitkwam was wit dus waarschijnlijk standaard.

• Leuk
Waarderingen: Lexus4me
Een carbonfilter is optioneel (heeft een meerprijs). Komt er alleen in indien expliciet aangegeven/aangevinkt. Anders heb je gewoon het standaard interieurfilter.
Kan het even zo snel niet terugvinden bij het inplannen van een werkplaatsafspraak maar ik heb het daar ergens zien staan.

Ja, kennelijk is het dan de vorige twee keer wel gewoon gedaan zonder vraag of meerprijs. Maar kan goed.
Ach nu heb ik het zelf gedaan. Weer wat geleerd, namelijk hoe makkelijk dat eigenlijk is.

• Leuk
Waarderingen: quattrootje