Je hebt audio in een auto en je hebt Mark Levinson in je Lexus

@Lexus_Dennis Ik heb ook ML in mijn CT200h maar een DVD afspelen is me nog niet gelukt.
Ik heb het (toen ik de auto net had) een paar keer geprobeerd, maar het werkte niet.
Ook in handleidingen voor de CT vind nergens dat een DVD afgespeeld kan worden... misschien heb ik de verkeerde versie handleiding?

Hoe heb jij het voor elkaar gekregen?
Auto in stilstand, op de handrem? Verder nog andere vereisten?
Wat ik weet: parkeren, P en op de handrem (voetpedaal bij mij)

• Leuk
Waarderingen: Namssam
Sacd is heel anders qua opbouw/indeling dan een cd of dvd.
Dat er dolby e.d. op staat zegt daar verder niks over.

Je mag bij Bol datadragers alleen retourneren als ze ongeopend zijn.
Dat is bij films iig wel zo.
Dus check wel even het retourbeleid :sneaky:

Dat gezegd hebbende, ik heb die sacd ook. Zal 'm morgen eens in de auto uitproberen, ben ook wel benieuwd.
Nou @quattrootje, je hebt mij nu wel genoeg laten w88. Kom op, doetie het of doetie het niet 😂

@Lexus_Dennis Ik heb ook ML in mijn CT200h maar een DVD afspelen is me nog niet gelukt.
Ik heb het (toen ik de auto net had) een paar keer geprobeerd, maar het werkte niet.
Ook in handleidingen voor de CT vind nergens dat een DVD afgespeeld kan worden... misschien heb ik de verkeerde versie handleiding?

Hoe heb jij het voor elkaar gekregen?
Auto in stilstand, op de handrem? Verder nog andere vereisten?
Oh wat bijzonder! Zowel in mijn auto als die van mijn vader (2011 CT200h Luxury line met ML) werkt het zo. Auto dus starten, in de parkeerstand zetten en de voetrem goed intrappen. Als je dan de dvd invoert zou het moeten werken.

• Leuk
Heb ook gekeken in de handleiding. Daar staat inderdaad niets in over het afspelen van een DVD. In de handleiding van de navigatie staat het wel. Onderstaand een screenshot uit de handleiding uit 2017. Bron
IMG_0040.jpeg

• Leuk
Nou @quattrootje, je hebt mij nu wel genoeg laten w88. Kom op, doetie het of doetie het niet 😂
Disclaimer: ik heb geen ML-systeem (wel het 'middelste' systeem met sub) maar desondanks triggerde dit topic me dus puur uit nieuwsgierigheid ben ik net even wat gaan testen 😆

De sacd geeft muziek maar ik vermoed dat het slechts de standaard cd-laag is (zoals ik eerlijk gezegd wel had verwacht).
Ik kan nergens switchen of zien of het cd of sacd is. Surround heb ik wel (of is dat default?).
Ook bij dvd's met films krijg ik alleen muziek (vermoedelijk de soundtracks), geen beeld.
Ik heb denk ik geen dvd-a schijfjes in mijn collectie. Wel gewone dvd's met muziek concerten.

• Leuk
Waarderingen: Lexus_Dennis
Disclaimer: ik heb geen ML-systeem (wel het 'middelste' systeem met sub) maar desondanks triggerde dit topic me dus puur uit nieuwsgierigheid ben ik net even wat gaan testen 😆

De sacd geeft muziek maar ik vermoed dat het slechts de standaard cd-laag is (zoals ik eerlijk gezegd wel had verwacht).
Ik kan nergens switchen of zien of het cd of sacd is. Surround heb ik wel (of is dat default?).
Ook bij dvd's met films krijg ik alleen muziek (vermoedelijk de soundtracks), geen beeld.
Ik heb denk ik geen dvd-a schijfjes in mijn collectie. Wel gewone dvd's met muziek concerten.
Dank voor het proberen.
Oke, dan druk ik mijn schijfje er morgen gewoon in. Hij leest idd alleen de cd, want hybride Sacd. Ben benieuwd

Misschien is het dan voor de muziekbeleving icm ML handiger om muziek DVD’s te beluisteren. Dus wellicht dat ik dan Mark Knopfler weeromme stuur. Zie net dat hij alweer 76 is 😱. Heb hem nog -getooit met een krullig dakje, bij elkaar gehouden met een band- meegemaakt in de Amsterdam Arena. Wat een feest was dat!

• Leuk
Waarderingen: quattrootje
Sinds het prille begin groot Dire Straits fan, jammer dat de band niet meer bestaat, allang niet meer. Er bestaat wel zoiets als tribute bands maar die teleurstelling heb ik mezelf bespaart door even online te kijken hoe dat dan klinkt, werd daar bijna verdrietig van dus nooit aan begonnen.
Ik zag de Dire Straits voor het eerst als 14 jarige op PinkPop in Geleen (mijn geboorteplaats) in 1979, ik was meteen verkocht, eigenlijk daarvoor al, had ze al gehoord. Daarna nog Paradiso en de Kuip.
In de NX klinken ze geweldig over de ML-installatie en ik geniet er dan ook vaak van, heerlijk!!

Mark Knopfler heeft een leuk account op Instagram.

Back ontopic..... ;)

• Leuk
Waarderingen: Bobusa