Deur Stootstrips IS250

maar-teng

Nieuw hier
19 feb 2017
16
15
3
Mijn IS250 heeft stootstrips die aan vervanging toe zijn.

Ik heb ze nog niet eerder op een IS250 gezien en ze zouden er van mij af mogen.
Bij de detailer raden ze dat echter af, je zou dit altijd blijven zien.
Wat zijn jullie ervaringen/ adviezen daarmee?

Mocht ik nieuwe strips vinden kan ik ze mee laten spuiten met de voorbumper.
Nu kan ik ze online tot nog toe niet vinden, zit ook een beetje te stoeien met de juiste zoekterm.
Iemand tips?

Bijlagen

• WhatsApp Image 2026-06-01 at 13.37.46.jpeg
    WhatsApp Image 2026-06-01 at 13.37.46.jpeg
    112,6 KB · Weergaven: 17
Een 2IS met deurstrips? Voor mij heb je een primeur als ze zijn voorzien van een OEM-partnumber. Maar volgens mij zijn je strips aftermarket / universeel.

Mijn ervaring met eropgeplakte goodies, is dat ze prima te verwijderen zijn: stook ze iets op met een föhn of heatgun (met die laatste wel oppassen!) en het spul laat los. Lijmresten kan je veilig verwijderen met wasbenzine of stickerverwijderaar (al moet je ook daar ook soms mee oppassen: sommige mengseltjes kunnen onvriendelijk zijn voor je blanke laklaag). Voor kleurverschil hoef je niet bang te zijn.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Dank voor jullie snelle reacties :)
Een 2IS met deurstrips? Voor mij heb je een primeur als ze zijn voorzien van een OEM-partnumber. Maar volgens mij zijn je strips aftermarket / universeel.

Mijn ervaring met eropgeplakte goodies, is dat ze prima te verwijderen zijn: stook ze iets op met een föhn of heatgun (met die laatste wel oppassen!) en het spul laat los. Lijmresten kan je veilig verwijderen met wasbenzine of stickerverwijderaar (al moet je ook daar ook soms mee oppassen: sommige mengseltjes kunnen onvriendelijk zijn voor je blanke laklaag). Voor kleurverschil hoef je niet bang te zijn.
Klinkt goed en niet moeilijk! Als ik dit zo lees klinkt het als een detailer die er zijn handen niet aan wilt branden.

Mijn voorbumper laat ik opknappen, de schade hersteller even gesproken en die ziet het wel zitten i.c.m. dat die daarna wordt gepolijst :)
Dank voor het meedenken!

Laatst bewerkt: