Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Waarom is een paar jaar zoeken eigenlijk zo raar? 😅 Als ik een auto zoek en ik wil echt het maximale eruit halen qua opties en uitvoering, dan vind ik het niet gek dat dat langer duurt. Hoe vaak zie je nou in Nederland een Lexus LS 430 te koop staan die echt helemaal compleet is met alles erop en eraan?
Ik begrijp je manier van zoeken als je echt perse die ene uitvoering wilt van een bepaald type, bewonder in dat opzicht je geduld, ik wilde een LS430 en qua uitvoering zou ik, met wat ik nu van de 430 weet, juist voor minder opties kiezen, geen luchtvering, geen softclose deuren en kofferbak om maar wat te noemen, de motor is in elke wagen gelijk en dat was waar het mij om te doen was toen ik 'm kocht, ik ben eerst naar een GS430 wezen kijken voor ik m'n LS kocht, ik heb geen bediening van de radio en ac nodig vanaf de achterbank, ik zit alleen in de auto en geniet liever van de Mark Levinson onder het rijden, die wilde ik perse hebben. Daar dit meestal gepaard gaat met een optie pakket heb ik nu wel een aantal zaken waar ik liever zonder mee zit en hoop maar dat het voorlopig blijft werken.

Ik begrijp je manier van zoeken als je echt perse die ene uitvoering wilt van een bepaald type, bewonder in dat opzicht je geduld, ik wilde een LS430 en qua uitvoering zou ik, met wat ik nu van de 430 weet, juist voor minder opties kiezen, geen luchtvering, geen softclose deuren en kofferbak om maar wat te noemen, de motor is in elke wagen gelijk en dat was waar het mij om te doen was toen ik 'm kocht, ik ben eerst naar een GS430 wezen kijken voor ik m'n LS kocht, ik heb geen bediening van de radio en ac nodig vanaf de achterbank, ik zit alleen in de auto en geniet liever van de Mark Levinson onder het rijden, die wilde ik perse hebben. Daar dit meestal gepaard gaat met een optie pakket heb ik nu wel een aantal zaken waar ik liever zonder mee zit en hoop maar dat het voorlopig blijft werken.

Dank je voor je begrip. Je hebt gelijk over hoe meer erop zit, hoe groter de kans dat er iets stuk gaat. Dat is uiteindelijk een afweging tussen risico en kosten. Voor mij heb ik die keuze gemaakt, en mocht er iets kapot gaan, dan neem ik dat voor lief.

Heb je de LS430 nog steeds?

Dank je voor je begrip. Je hebt gelijk over hoe meer erop zit, hoe groter de kans dat er iets stuk gaat. Dat is uiteindelijk een afweging tussen risico en kosten. Voor mij heb ik die keuze gemaakt, en mocht er iets kapot gaan, dan neem ik dat voor lief.

Heb je de LS430 nog steeds?
Ja, heb 'm nu 3 jaar en rijd er hoofdzakelijk 's winters mee en als ik het geen motor weer vind zoals vandaag, net op weg naar huis op de snelweg sommige stukken 60 gereden vanwege het slechte zicht door zware regenval.
Wat betreft het kapot gaan van onderdelen, de luchtvering zou ik dan vervangen voor instelbare "gewone" vering, zodat ik wel de hoogte en demping kan instellen, softclose zou ik moeten kijken wat de mogelijkheden zijn, hopelijk kan dat dan oplossen met normale sluiting.
Ik overweeg soms wel eens om een stationwagen te kopen wat voor mij toch handiger is, maar tot nu heeft de LS nog steeds m'n voorkeur. En een trekhaak zou ik ook wel fijn vinden.

• Leuk
Waarderingen: kotje