Voorstellen

GLexus

Nieuw hier
1 jan 2024
10
15
3
Hallo allemaal en de beste wensen voor 2024!

Mijn naam is Gerard, 34 en al jaren een groot fan van het merk Lexus. Thuis opgegroeid met verschillende modellen Toyota's en in 2015 mijn eerste Lexus (een IS300h 25th edition) gekozen als leaseauto. Destijds de originele voorbumper laten vervangen door een F-sportbumper en grille, was erg blij met de auto tot ik deze ivm een switch van werkgever moest inleveren.

Sinds 2021 rij ik zakelijk in een UX300e Executive en ik heb vorige maand de naar mijn mening één van de mooiste auto's van Lexus kunnen kopen: een zwarte IS300h F-Sport Line met Dark Rose bekleding uit 2014. De UX moet er binnenkort uit: omdat een nieuwe Lexus EV niet binnen budget valt zal de keuze helaas wel op een ander merk komen te liggen.

Ik laat nog het een en ander aan de IS300h doen: er komt een Carplay module in (het scherm blijft origineel) en wellicht zou ik de diffuser met de dubbele uitlaatsierstukken van de IS F-Sport willen plaatsen. Als iemand een tip heeft over hoe dit goed te doen is deze van harte welkom, maar waarschijnlijk is hier op het forum ook genoeg over te vinden!

Al met al super blij met de auto's!
 

Bijlagen

  • Screenshot 2024-01-01 at 16.23.27.png
    Screenshot 2024-01-01 at 16.23.27.png
    4,7 MB · Weergaven: 73

Lexus

Nieuw hier
10 nov 2021
19
19
3
Gefeliciteerd met de IS, heel erg mooie uitvoering inderdaad. Ik zit er zelf ook nog over na te denken om Carplay in mijn IS in te laten bouwen maar ben toch nog wat huiverig. Mijn grootste vrees is dat er na het ombouwen iets gaat trillen, de auto is nu zo lekker stil.

Ben benieuwd naar jouw ervaring!
 

GLexus

Nieuw hier
1 jan 2024
10
15
3
Een update want inmiddels zit de module voor Android Auto/Carplay erin. Op zich werkt het goed, maar met twee punten:
- de muis (ik heb helaas niet het systeem met de draaiknop) werkt niet echt lekker in combinatie met het systeem. Die muis is echt alleen geschikt voor de Lexus menu's, maar goed, daar kan Android Auto niets aan doen, maar in mijn UX met touchpad werkt Android Auto soepeler.
- de knop op het stuur voor opnemen/ophangen is omgeleid, dus die werkt niet meer. Wel kan je opnemen/ophangen met de muis of gewoon met je telefoon.
Maar al met al ben ik positief.
 

Bijlagen

  • 20240127_094248.jpg
    20240127_094248.jpg
    3,8 MB · Weergaven: 33

GLexus

Nieuw hier
1 jan 2024
10
15
3

Citrofiel1975

Hoort erbij
8 nov 2022
94
55
18
Die muis daar kan zo'n in principe universeel systeem weinig aan doen lijkt mij, dat moet werken met Lexus, met BMW i-Drive en alle andere systemen.
Dat van die telefoonknop vind ik wél echt een minpunt voor een bedrijf dat adverteert met "Perfect compatibel met je originele bediening en scherm" en meerdere vergelijkbare statements op hun site. Dan moeten alle knoppen op het stuur blijven werken, punt - imho.
 

Lexus

Nieuw hier
10 nov 2021
19
19
3
Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Verder ook geen gerammel of getril in de auto?

Ik heb even gekeken op de website van de CarPlayBox en ik zie dat je het type besturing kunt kiezen, zie afbeelding. Lijkt mij als je daar de Joystick besturing kiest dat het dan ook moet werken.

carplaybox_besturing.png
 

GLexus

Nieuw hier
1 jan 2024
10
15
3
Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Verder ook geen gerammel of getril in de auto?

Ik heb even gekeken op de website van de CarPlayBox en ik zie dat je het type besturing kunt kiezen, zie afbeelding. Lijkt mij als je daar de Joystick besturing kiest dat het dan ook moet werken.

Bekijk bijlage 181286
Klopt, het werkt ook wel, alleen die muis is gewoon een onhandig ding voor een scherm met meer functies.

Verder geen gerammel hoor en werkt het goed.
 

GLexus

Nieuw hier
1 jan 2024
10
15
3
Die muis daar kan zo'n in principe universeel systeem weinig aan doen lijkt mij, dat moet werken met Lexus, met BMW i-Drive en alle andere systemen.
Dat van die telefoonknop vind ik wél echt een minpunt voor een bedrijf dat adverteert met "Perfect compatibel met je originele bediening en scherm" en meerdere vergelijkbare statements op hun site. Dan moeten alle knoppen op het stuur blijven werken, punt - imho.
Mee eens, ik twijfel om daarvoor terug te gaan, want vind die knop toch wel echt handig.