50 berichten voor je op LMP kunt aanbieden?

Descendent

Hoort erbij
15 jan 2024
25
21
3
Dat vind ik wel heel veel. Hoe moet ik nu de door de vorige eigenaar gekochte Automatten aan de man brengen?
(Is het in het verleden echt zo erg geweest met die verkoopspam dan? Of is het eerder een voorzorgsmaatregel?

Ben gewoon benieuwd.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Dit limiet is zodat het forum niet een marktplaats wordt. We willen dit exclusief voor "actieve leden" houden, anders komen er mensen langs om enkel iets te verkopen. (Ja, dat gebeurde in het verleden)
We moeten op een manier onderscheid maken tussen "actieve leden" en "handelaars", dus daarom dit limiet.

We zijn wel van plan om dit limiet te gaan verlagen en te combineren met bijvoorbeeld hoelang iemand lid is, maar hiervoor is nog onderzoek nodig wat er precies mogelijk is en hoe we dit willen inzetten.
 

Jvdn

Hoort erbij
27 feb 2020
30
27
18
Hier ben ik ook benieuwd naar, ik wil op termijn mijn IS200 verkopen en zou dat persoonlijk liever doen op een liefhebbers forum, dan op een website als marktplaats.
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB

classiconero

Nieuw hier
8 okt 2021
21
5
3
Een forum is in mijn ogen niet meer dan een communicatiemiddel tussen liefhebbers. Die kunnen elkaar op allerlei manieren helpen met informatie en met onderdelen, die bij de een overbodig en bij de ander gewenst zijn.

Voor mij niks meer of niks minder. Zo gaat het bijandere fora zoals Guzzi, Volvo, Ducati en Bimota fora. Allemaal fora van toegewijde liefhebbers, met dezelfde passie.
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
294
167
43
Ik ken geen enkel ander forum waar een bepaald aantal (nuttige) posts of, tenminste één jaar lidmaatschap, geen eis zijn voor verkopen van een auto of onderdeel. Het zijn dan ook geen verkoopsites.
 
Laatst bewerkt:

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
582
1
377
63
Ik heb het ook wel eerder gezien hoor, en ik vind het geen overdreven voorwaarde, een forum vervuilt vrij snel en vervuiling kost serverruimte en serverruimte kost geld. Met advertenties komen al gauw foto's, tel uit. Ik vind ze hier nog heel coulant wat dat betreft, ik ken een forum waar je wordt afgetikt als je een citaat doet als dat niet nodig is omdat je op het laatste bericht reageert, om maar een voorbeeld te geven....
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
835
1
433
63
Ik ken geen enkel ander forum waar een bepaald aantal (nuttige) posts of, tenminste één jaar lidmaatschap, een eis zijn voor verkopen van een auto of onderdeel.
Het Audiforum laat je gewoon betalen voor een verkoopadvertentie. Per 4 weken kun je verkoopadvertenties maken of je wordt ”goldmember” (donateur). En als er een forum is waar met de botte bijl gemodereerd wordt is het dat forum wel.
De MX-5 club kent ook een forum waar leden auto’s of onderdelen te koop kunnen aanbieden, maar daar kun je alleen op schrijven als je een betalend lid bent.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator en RoelVB

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
697
620
93
Ik kan me wel voorstellen dat geprobeert wordt om de verkoopmogelijkheid te beperken tot "actieve" leden en "gelegenheidshandelaren" uit te sluiten. Naast het aantal posts zou je daar wellicht ook het aantal geregistreerde bezoeken aan het forum per tijdseenheid als maatstaf kunnen nemen. Als iemand vrij regelmatig enige tijd doorbrengt op het forum na te zijn ingelogd, zonder ooit een post te hebben geplaatst, zou je zo iemand wellicht toch als "actief" kunnen aanmerken. Dat veronderstelt wel dat op de een of andere manier wordt bijgehouden wat individuele bezoekers op het forum doen. Of dat uit privacy oogpunt zo maar kan, weet ik niet.

50 posts is inderdaad best veel. Voor iemand die het forum al jaren volgt, zonder ooit enigerlei opmerking te hebben geplaatst best lastig. Je verzint niet zo maar 50 posts als je geen vragen of opmerkingen hebt. Dat je bepaalde eisen stelt aan verkopers ondersteun ik echter ten volle. Als je dat niet doet wordt je ondergesneeuwd met allerlei zaken die je niet wilt.
 
  • Leuk
Waarderingen: classiconero en Lexus4me

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Echt belachelijk dat we voor onze leden een (voor hen) gratis platform aanbieden om auto's en onderdelen te verkopen en daar als voorwaarde voor stellen dat ze iets bijdragen op het forum. We zouden net als marktplaats €30 (per 4 weken per advertentie) moeten vragen aan iedereen die hier zijn/haar auto wil verkopen.

Zoals aangegeven vinden wij 50 posts ook wat aan de hoge kant, dus zijn we opzoek naar een betere oplossing, maar er zullen altijd voorwaarden blijven.
Het is natuurlijk gek om te verwachten dat we het forum open zouden stellen voor handelaars en wij de kosten en het werk dat hierbij komt kijken mogen dragen.

Dat veronderstelt wel dat op de een of andere manier wordt bijgehouden wat individuele bezoekers op het forum doen. Of dat uit privacy oogpunt zo maar kan, weet ik niet.
Nee, wij tracken/volgen geen gebruikers/bezoekers.
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
294
167
43
Het Audiforum laat je gewoon betalen voor een verkoopadvertentie. Per 4 weken kun je verkoopadvertenties maken of je wordt ”goldmember” (donateur). En als er een forum is waar met de botte bijl gemodereerd wordt is het dat forum wel.
De MX-5 club kent ook een forum waar leden auto’s of onderdelen te koop kunnen aanbieden, maar daar kun je alleen op schrijven als je een betalend lid bent.
Excuses, had een typefout in m'n bericht staan. Ik bedoelde júíst dat ik geen forum ken waar men geen eisen heeft voordat je een advertentie mag plaatsen. Inmiddels aangepast.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en RoelVB

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.122
4
833
113
LF is volledig gratis:
Geen irritante advertenties, geen trackingcookies. <-- oftewel dit kost LF geld.
Alles wordt betaald door de stichting, serverruimte, onderhoud, zelfs de jaarlijkse LF meeting (indien deze door gaat) is helemaal gratis, inclusief gratis eten en drinken.

Particulier onderdelen en auto's aanbieden door leden is ook gratis, mits je aan bepaalde voorwaarden voldoet, voor nu is dat 50 (zinnige) posts.
Ik denk dat we met z'n allen blij mogen zijn met dit Forum.

Hier staan overigens de heel schappelijke regels om van dit mooie forum gebruik te mogen maken.
 

Descendent

Hoort erbij
15 jan 2024
25
21
3
Ik snap overigens prima de beweegredenen en klaag niet hoor; en zeker, zo'n forum in de lucht houden en onderhouden kost geld.
Bij het Saabforum kun je een jaarlijkse bijdrage doen en kreeg je dan een vermelding. (lintje met 'donateur 2022' op je postaccount). Idee?
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n