Aankoop Lexus CT

BertIS250C

Nieuw hier
25 mrt 2023
20
36
13
Ik wil graag een Lexus CT aanschaffen voor de vrouw. Rijden nu in een 6 cilinder voor woon werk (IS cabrio) maar ze gaat nu verder weg werken dus worden de brandstofkosten ook hoger. Nu is de twijfel een Yaris of een CT. Nu wil ik ook geen 20.000 uitgeven aan een CT. Maar wat is jullie mening over een CT met een kilometerstand van rond de 2 ton, kunnen we daar zonder al teveel onkosten nog een ton bij op zetten.
 

mailliW

Nieuw hier
28 jan 2024
11
9
3
Ik heb er één met 163K gekocht en zit nu na 2,5 jaar op 223K zonder problemen. Enige wat ik nu heb is een stukgaande kachel motor. Zie hiervoor deze post. En m'n condensor is stuk gegaan, volgens m'n monteur door steenslag, maar dat kan bij elke auto gebeuren volgens mij.

Wat misschien handig is om op te letten bij een auto rond die km-stand is in wat voor staat alle rem-onderdelen zijn. Die worden vaak rond de 180K vervangen, evenals de bougies. Maarja, als dit de aandachtpunten zijn, zegt misschien genoeg :). Is niet echt een antwoord op je vraag , maar ik ben in ieder geval van plan om met mijn CT nog even door te karren.
 
  • Leuk
Waarderingen: BertIS250C

BertIS250C

Nieuw hier
25 mrt 2023
20
36
13
Hij is dealer onderhouden. Wat ik lees dat iets met egr en dan dat de koppakking te heet wordt bij hogere km standen. Krijg wel een jaar garantie maar toch. Twijfel ook heel erg om eentje van 2019 of zo te kopen dan heb je tot 2029 garantie op zulke dingen. Rij nu een IS cabrio en een Volvo V60 van 2021 maar die gaat volgend jaar de deur uit. Dan wil ik een RX dus wil eigenlijk niet teveel aan een woon werk auto uitgeven maar moet ook niet leeg lopen op garage kosten dat vindt ik altijd sneu geld.
 

ErwinCT

Hoort erbij
13 sep 2023
30
21
8
Volgens mij zijn de "problemen" (is al een te groot woord denk ik) aan de CT vooral bij de eerste serie. Na 2014 zijn er wat updates gedaan aan de toch al geringe problemen die er waren....wat ik ervan begrijp.
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
294
168
43
Die koppakking is enkel een punt bij de bouwjaren 2011-2013, designfout van de koppakking zelf. Na de eerste facelift (2014) komt dit eigenlijk zo goed als niet meer voor en hoef je absoluut niet meer bang te zijn. Vanaf 2014 is er sowieso een hele rits verbeteringen (meen iets van 90 punten) doorgevoerd. Dus zo'n auto heeft wel mijn aanbeveling. Een 2019 is een super veilige aankoop. Maar begrijp me niet verkeerd hoor, ik zou er zo eentje van 2011 kopen. Absoluut niet veel mis mee, op wat later verholpen 'kinderziektes' na.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
836
1
440
63
Wil je proberen zoveel mogelijk met gesloten beurs je IS250C te vervangen door een CT200h, of ben je bereid daarop (minimaal) een paar duizend euro bij te betalen? Ik kan me niet voorstellen dat je niet tevreden bent met je huidige IS250C, als je je 250C inruilt en een paar duizend euro bijbetaald omdat je wat afschrijving incasseert, kan het best zo zijn dat je ook voor die paar duizend euro ook een flinke periode/afstand die extra brandstof kunt afwegen. Juist met langere afstanden is een IS wel fijn.
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
220
63
EGR sowieso reinigen mocht je een eerste type nemen. ( en dan niet alleen het buisje )

verstopte EGR is ook de grootste veroorzaker van de "lekke" koppakking.
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
220
63
ik ben nu bezig met eentje uit 2019. met 70000 km. Heb je dan ook al dat probleem met de egr.
Stukken minder. heel veel stukken minder. Mijn advies nog steeds.. voor de 120k gewoon doen/laten doen...

ik heb een 2016 model met 65k op de teller. Deze heeft dit probleem in principe ook niet. Maar voor de 100k is de EGR in ieder geval gereinigd.
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
294
168
43
EGR en koppakking heeft niets met elkaar van doen, een USA praatje. Het is bij de eerste bouwjaren een ontwerpfoutje, namelijk gebruiken van een pakking die in een 1.8 non hybrid zat. EGR reinigen kan op zich geen kwaad. Maar wordt meestal gedaan bij inhouden/bokken en rateltje.
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
220
63
EGR en koppakking heeft niets met elkaar van doen, een USA praatje. Het is bij de eerste bouwjaren een ontwerpfoutje, namelijk gebruiken van een pakking die in een 1.8 non hybrid zat. EGR reinigen kan op zich geen kwaad. Maar wordt meestal gedaan bij inhouden/bokken en rateltje.
Nou ja kunnen we lang over discussiëren. Maar het probleem ligt hem dat als het EGR gedeelte verstopt raakt dat je dan druk op plekken krijgt waar je die niet wilt. En dat kan weer leiden tot een lekke koppakking.
Het verhaal van jou ken ik niet.

Gek is het wel dat als je bijvoorbeeld bij een OEM pakking fabrikant kijkt. Ze nog steeds dezelfde koppakking verkopen die bijvoorbeeld op een Verso 1.8 zit voor de CT200H.
 

LHM

Nieuw hier
10 nov 2020
24
13
3
Beste, wij hebben 3 jaar een CT gekocht met 102000 op de teller. Alle onderhoudsbeurten zijn door de dealer uitgevoerd. Afgelopen woensdag heeft de auto zijn 180000 km beurt gehad. De enige bijkomende kosten waren schijfremmen en blokken voor. Deze waren volgens de monteur nog de originele vanaf de fabriek. Kortom zeer tevreden met deze onderhoud vriendelijke auto.
Misschien nog een plus, Mijn gebruik over de gehele periode is 1:19,4 gemiddeld.

Succes
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
294
168
43
Nou ja kunnen we lang over discussiëren. Maar het probleem ligt hem dat als het EGR gedeelte verstopt raakt dat je dan druk op plekken krijgt waar je die niet wilt. En dat kan weer leiden tot een lekke koppakking.
Het verhaal van jou ken ik niet.

Gek is het wel dat als je bijvoorbeeld bij een OEM pakking fabrikant kijkt. Ze nog steeds dezelfde koppakking verkopen die bijvoorbeeld op een Verso 1.8 zit voor de CT200H.
Dat komt als hypothese van de USA Prius fora en dat is als een lopend vuurtje rondgegaan. Er heeft ooit eens iemand in de wereld geslingerd dat EGR koelers dichtkoeken en er dan extreem hete uitlaatgassen de koppakking slopen. De officiële verklaring is een pakking die niet voorzien was op de vele cycles tussen koud en warm, dit heeft Toyota uiteindelijk in 2014 op weten te lossen, dikkere legering gebruikt, waardoor de slijtage niet zo snel een defect veroorzaakt tesamen met nieuw type kopbouten. Uiteraard zijn er ook gevallen van waterpompjes die vastlopen of lekkage waardoor de motor ook aan de kook gaat.
EGR is in de jaren enkel de klep iets groter gemaakt en het inlaatspruitstuk heeft een wat ander design gekregen. Dus de grote "schuldigen" zijn nooit aangepast. EGR wordt pas penibel als de motor veel olie gaat verbruiken.

Overigens heeft de Verso 1.8 hetzelfde blok - maar dan non-hybrid - als de CT. Dus logisch dat ze dezelfde koppakking gebruiken. Het was hetzelfde onderdeel en het blijft hetzelfde onderdeel. Het is veel te duur om voor ieder model met in de basis hetzelfde motorblok een losse koppakking te maken en op voorraad te leggen, terwijl ze uitwisselbaar zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Lexpeter

BertIS250C

Nieuw hier
25 mrt 2023
20
36
13
Beste, wij hebben 3 jaar een CT gekocht met 102000 op de teller. Alle onderhoudsbeurten zijn door de dealer uitgevoerd. Afgelopen woensdag heeft de auto zijn 180000 km beurt gehad. De enige bijkomende kosten waren schijfremmen en blokken voor. Deze waren volgens de monteur nog de originele vanaf de fabriek. Kortom zeer tevreden met deze onderhoud vriendelijke auto.
Misschien nog een plus, Mijn gebruik over de gehele periode is 1:19,4 gemiddeld.

Succes
Van welk bouwjaar is uw CT Ik ben nu zelf wel tot de conclusie gekomen om voor een model van de laatste versie te gaan. De grille vindt ik hem super staan.
 

LHM

Nieuw hier
10 nov 2020
24
13
3
Hoi
er is weinig te koop. Vooral met een beetje opties. De meeste allemaal zonder stoelverwarming en zonder led. Mark levinson is al helemaal uitzonderlijk. hoe bevalt de 25th uitvoerin?
Hi Bert, de 25th edition bevalt uitstekend. Stoelverwarming, geblindeerde ruiten achter, open dakje.... We zijn zeer tevreden.
Bij Lexus Zwolle staan een aantal CT's te koop.

Gr