Dat laatste lijkt me voor een niet-techneut bijna onmogelijk. Ja, het kan maar is redelijk complex.Vermoedelijk is het inderdaad een HDD systeem. Moeten inderdaad aan de computer of je moet de HDD gaan vervangen, door eentje met nieuwe kaarten..
Dank Romke voor jouw uitvoerige uiteenzetting.
Wat is dat enorm moeilijk gemaakt om te updaten, ook voor Lexus zelf. Heel bijzonder. Ik denk dat ik het maar laat voor wat het is. Jammer voor mijn mooie head-up display. Volgens mij kan ik daar e.e.a. volgen. Nu moet ik mijn telefoon maar gebruiken.
Gracenote (cddb): ver. 12498Mijn advies aan TS is:
Kijk welke versie navigatie je hebt in het info scherm, en Google deze. Je komt dan waarschijnlijk meteen de laatste versie tegen, al dan niet tweedehands of anders...
Het is niet realistisch om van Lexus of ander merk te verwachten dat ze alle systemen erg lang ondersteunen, een jaar of 10 vind ik netjes. iOS, Android, Windows, Mac-os etc. hebben ook maar beperkte updates.
Dat waag ik te betwijfelen; kaartmateriaal is altijd aanzienlijk ouder dan de uitgiftedatum je laat denken en dat varieert van een half jaar tot wel meer dan een jaar. Zo is het bij Toyota al heel erg lang en dat zal bij Lexus gelijk zijn. Heeft ermee te maken dat na de opnamedatum al dat kaartmateriaal ook weer verwerkt moet worden en dat duurt kennelijk zo lang. Heeft duidelijk geen prio bij onze Japanse vrienden.....Dan zijn de kaarten van ongeveer maart 2024.
Bij welke dealer is dit? En werkt deze met HDD of SD kaart of nog anders?Updat van Lexus zelf. De update kost mij 189 euro incl. BTW. Dan zijn de kaarten van ongeveer maart 2024.
Snorlax, zijn de bijkomende navi functies zoals traffic info en vaste snelheidscamera's dan ook updated en functioneel?Ik heb voor mijn RX gen 4 deze kaartupdate gekocht: https://satnavupdate.nl/product/lexus-premium-navigatiekaart-update-micro-sd-europa-2024-v2/
Kwestie van micro-SD kaartje erin, dan gaat er bij de eerste start een update draaien en klaar voor 40 euro.
Er zijn ook voor andere Lexussen/Toyotas updates, misschien zit er voor jouw navigatiesysteem ook een goede bij.
Hoi Raine,Snorlax, zijn de bijkomende navi functies zoals traffic info en vaste snelheidscamera's dan ook updated en functioneel?
Ik heb wel eens gelezen dat bij aftermarket kaartmateriaal updates camera's er vaak niet in zitten en je ook specifiek een kaartupdate versie moet hebben voor systeem met traffic info, omdat anders traffic info daarna mogelijk niet meer functioneel is.
Nog nooit gekeken, waar zit dat SD kaart sleufje bij de RX?