Clima regelpaneel

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Bij mij is de airco gerepareerd. Werkt weer perfect. Waarschijnlijk zat er het verkeerde gas in. Er zijn geen lekkages geconstateerd.
Servomotortjes zijn gekalibreerd en alles werkt weer naar behoren. Ook het veelvoorkomend euvel dat uit niet alle ventilatieopeningen evenveel lucht komt, is nu opgelost.
En niet onbelangrijk; alles onder garantie!

• Leuk
Waarderingen: Dirk_S en Bobusa
Heb dit met mijn GS300h van 2017 ook voorgehad(zie eerdere meldingen) resetten lukte helaas niet. Er zijn dan (onder garantie) 2 nieuwe stelmotortjes geplaatst. 1was stuk maar aangezien het hele Dashboard er uit moest hebben ze beide vervangen. We zijn nu enkele maanden verder en heb maar 1x gehad dat de display niet opstarte, verschil met vroeger was dat ik 1min moest wachten eer ik iets kon doen en ik nu direct de toetsen kon bedienen.
Wat ik wel regelmatig merk is dat de temp bij vertrek ‘s morgens anders is dan wat ingesteld was de dag voordien. Ben alleenstaande, er rijd dus niemand anders met de auto die het zou kunnen veranderd hebben.

Ben er eindelijk achter, inderdaad de servomotor in het dashboard wat niet meer goed werkte. Even vervangen en alles werkt weer super.

Heb dit met mijn GS300h van 2017 ook voorgehad(zie eerdere meldingen) resetten lukte helaas niet. Er zijn dan (onder garantie) 2 nieuwe stelmotortjes geplaatst. 1was stuk maar aangezien het hele Dashboard er uit moest hebben ze beide vervangen. We zijn nu enkele maanden verder en heb maar 1x gehad dat de display niet opstarte, verschil met vroeger was dat ik 1min moest wachten eer ik iets kon doen en ik nu direct de toetsen kon bedienen.
Wat ik wel regelmatig merk is dat de temp bij vertrek ‘s morgens anders is dan wat ingesteld was de dag voordien. Ben alleenstaande, er rijd dus niemand anders met de auto die het zou kunnen veranderd hebben.

"Even vervangen" en "het hele Dashboard eruit moest" voelt als twee uitersten. Hoe moet ik dit lezen. Lijkt dus een wat vaker voorkomend probleem. Ihkv mijn zoektocht naar een 4GS iets om rekening mee te houden.

Ik ga vandaag mijn Lexus weer ophalen.....na een maand...
Airco werkte toch niet goed en was na 1,5 maand weer leeg. Er bleek toch een lek te zitten. Onderdeel was moeilijk verkrijgbaar. Dit was de boosdoener.
Opnieuw viel de airco weer uit. Eerst rechts en dan langzaam naar de linkerzijde van het interieur totdat hij volledig leeg was en dan schakelt de pomp automatisch uit en krijg je enkel warme lucht
Hopelijk is het nu wèl opgelost.
Nog steeds alles onder garantie maar het is een beste sleutelklus voor een onderdeel van €200,- (dacht eerst 2 tientjes..)
Bumper eraf, koplampen er uit, onderplaat demonteren etc.
Alle lof voor Beterams trouwens!

Bijlagen

• IMG-20250625-WA0023.jpg
    IMG-20250625-WA0023.jpg
    197,1 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
  • Wow
Waarderingen: D43m0n en Bobusa