Lexus Amsterdam gaat naar Utrecht verhuizen:-O

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Mgslisser

Hoort erbij
10 nov 2016
41
7
8
Vandaag een kaartje in de brievenbus gekregen waarin staat dat Lexus Amsterdam gaat verdwijnen, en in Utrecht door gaat vanaf 1 september (!) in de experience store...

Best wel een ding voor mensen uit Noord Holland, Utrecht is nu niet super lekker te bereiken in de ochtendspits, wellicht een reden voor ons om dan toch maar naar een Toyota CH-R te kijken als opvolger voor de CT boven een UX/LBX..šŸ¤”

Laatst bewerkt:
Pff, en wie betaalt de tijd dat de medewerker in de file staat? Gratis bestaat niet.
Gepensioneerden doen dit "erbij", althans in mijn gevallen tot nu toe, meestal 70-plussers.
En ik kijk dan stiekem naar het verbruik achteraf, dat is dan 30% zuiniger geworden.....

1752146509244.png

https://www.lexus.nl/lexus-rijders/red-carpet-treatment

Rode loper …
Dan komen ze hem toch ophalen en terugbrengen ?
Dan staan zij in de file, niet jij.
Dat is natuurlijk waar, maar met een wat oudere Lexus (uit 2012, in bezit vanaf 2016) vond ik dat altijd een beetje overdreven/bezwaarlijk.. wellicht volgend jaar als we een wat recentere auto aangeschaft hebben eens over nadenken šŸ˜ŽšŸ˜œ.. of toch die CH-R (modeljaar 2024).

Oei, dat is wel jammer. Het vorige pand langs de A10 lag voor mij al iets centraler, het huidige pand zaten ze ook nog niet zo lang? Lag in ieder geval vrij afgelegen en vooral krappe parkeerruimte / onoverzichtelijk. Enig idee of het tijdelijk is?

Ik heb nog geen bericht gehad, maar dat daar iets moest gebeuren is een feit.
Het was al erg druk met Lexus en Toyota in ƩƩn pand, maar sinds gemeente Amsterdam daar betaald parkeren heeft ingevoerd is de eigen parkeerplaats vƩƩl te krap. Voor weer een eigen pand in Noord Holland is Lexus dus duidelijk te klein.
Gelukkig is dit het merk met de minste storingen 😌

Told you so (min of meer) dagen geleden als antwoord op jouw post @LEX(D)US

Ik was toch van plan om naar Utrecht te gaan ivm slechte ervaringen met Amsterdam. Woon in Amersfoort dus qua afstand maakte het mij niet veel uit. Maar wel fijn dat het hier even gemeld wordt.

Toch raar dat een stad/regio als Amsterdam dan zonder Lexus dealer zit, lijkt me geen goede reclame.
Op de Oude locatie was het perfect, na de verhuizing A’dam ZO triest vwb de showroom en het spijt mij te zeggen maar de verkopers hebben geen affiniteit met het merk Lexus. Alternatief voor mij is Ridderkerk alsook Breda heb nog geen ervaring met Lexus -Utrecht.

Toch raar dat een stad/regio als Amsterdam dan zonder Lexus dealer zit, lijkt me geen goede reclame

Zeker geen reclame. Je zal daar net je Lexus gekocht hebben wonende in bv Heerhugowaard of omstreken.
Louwman ziet duidelijk geen brood in een groei van Lexus in de randstad, als ze daar eerst moet verhuizen door bij Toyota gepropt te worden, en daarna te worden opgeheven. Kosten van een nieuw pand in Amsterdam uiteraard veel te duur, maar had iets noordelijker boven het kanaal misschien ook een optie geweest om te proberen.
Als ik in Alkmaar zou wonen en eventueel een nieuwe LBX met een Yaris Cross zou willen vergelijken voor aanschaf, zouden die kilometers naar Utrecht daarin wel degelijk van invloed zijn.
Mijn ervaring met Lexus Utrecht bij de recente koop van mijn RX is wel positief.
Ik hoop nu dus dat ze daar genoeg 70+ hebben lopen voor de onderhouds afspraken....