Lexus Amsterdam gaat naar Utrecht verhuizen:-O

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

We gaan het merken. Zojuist een werkplaatsafspraak gemaakt. Voor vrijdag 12 september, dus dat is nog vrij rap.

Zullen waarschijnlijk noodgrepen zijn, ik vrees dat het dealernetwerk enkel dunner en dunner wordt.
Dat Louwman Arnhem afstoot, Amsterdam samenvoegt met Utrecht en de beste medewerker van een vestiging overhevelt naar een andere vestiging, zijn tekens aan de wand. Men is sinds dit jaar ook behoorlijk aan het conformeren aan de regels wbt. Red Carpet en vervangend vervoer.
Dat naast het feit dat je de verschraling van de service in een paar jaar tijd flink ziet, geeft geen 'gezond' beeld van Lexus Nederland..

Het merkwaardige daarvan is dat de verkoop van Lexus en Toyota in Nederland best wel goed gaat. Toyota sowieso, bij Lexus wellicht niet heel geweldig. En je ziet ook heel veel concurrentie met importauto's.
Je zou dus juist anticyclisch moeten investeren, veel meer media aandacht want je ziet Lexus relatief weinig in reclames bv.
Maar tegelijkertijd is het merk maar een grafiekbalk met alle andere merken van Louwman, er wordt dan met middelen geschoven (verhuizen e.d.) om alles 'efficiënter' te maken. De klant ziet daar helaas nu meer de gevolgen van. Vaste monteurs en receptionisten kunnen gaan lopen en dan loopt het vertrouwen terug.
Ik ben op zich dan (hopelijk) blij met de onafhankelijkheid van Peterman. Tot nu toe erg tevreden.

Weten jullie nog die afschaffing van de Louwman Service Card? Dat was een eerst veeg teken. Ik zie op de site van de nieuwe eigenaar van Arnhem dat zij bij hun (oorspronkelijke) Toyota vestiging de Bloemberg Servicepartner kennen, met zelfs meer voordelen dan de Louwman Service Card ooit had. Nu gaat het me niet om een Servicepas/-Card of ik daar onderhoud laat uitvoeren, maar in tijden dat het minder gaat (waar het bij Louwman vanuit klantperspectief op lijkt?) lijkt bezuinigen me een korte termijn strategie. Ik hoop dat Lexus in Nederland blijft en dat ze op een of andere manier weer terug kunnen naar hun oorspronkelijke serviceniveau. Ik vond Lexus er toen (ongeacht dealer) er positief boven uitsteken qua serviceniveau t.o.v. andere (premium) merken.

Een goed product is één, maar een goed serviceniveau is zeker net zo belangrijk. Een heel ander product, maar ik heb een aantal jaren geleden een van de eerste leveringen gekregen van de Somfy TaHoma box. In het begin was het een drama met elke software update van de box zelf. Ik heb direct contact gezocht met Somfy NL en de manier waarop ik toen geholpen ben ben ik zeer over te spreken. Ik heb een aantal keren mensen van Somfy thuis over de vloer gehad, nieuwe vervangende spullen gekregen. Aanvullende spullen gekregen. Ik kreeg naam, e-mailadres en direct telefoonnummer van een manager om direct te schakelen. Uiteindelijk hebben we het update probleem samen opgelost. Ik had eerlijk gezegd dit hoge serviceniveau niet verwacht van zo’n partij. Ze kwamen ook alle afspraken na, ook op het afgesproken tijdstip. Mijn ervaring stond voorop, in tevredenheid was leidend voor hun handelen.

Mijn vader is klant bij Bloemberg in Zevenaar en is daar erg over te spreken. Ik heb goede hoop voor de klantenkring rond Arnhem.

Ik heb nog steeds die card, in juni gehad. Pechhulp en gratis vervangend vervoer als het goed is. (exclusief brandstof).
Of hebben wij het hier ergens anders over?

Card.jpg

Wij hebben het ergens anders over, ik bedoel de Louwman Service Card:

Einde uitgifte van de Louwman Service Card​

We willen u op de hoogte brengen van een verandering die vanaf 15 februari 2024 van kracht wordt: we stoppen met de uitgifte van de Louwman Service Card. We zullen geen nieuwe kaarten meer verstrekken. Echter, voor degenen die al in het bezit zijn van een Louwman Service Card, kunt u gerust zijn: u kunt deze blijven gebruiken tot het einde van de looptijd.

Ow, dat is zo te zien hetzelfde als de Lexus card. Die dingen heb ik ook dacht ik.

Ja die Louwman Service Card is inderdaad ook nog ingetrokken indertijd.
APK kon dan gratis uitgevoerd worden, evenals een keertje sproeiervloeistof bij laten vullen. Dat soort dingen.

De Lexus Card staat daar weer los van, dat is gewoon het pasje voor pechhulp, wanneer de garantie 'verloopt' en met de Red Carpet service: vervangend vervoer bij onderhoud.
Je krijgt dat vervangend vervoer nog steeds wel, maar men hield zich nooit zo strikt aan de regels. Een kleine beurt of een kleine herstelling in de dagplanning: ''geen probleem, er staat een auto voor u klaar''. Eind vorig jaar begon men ineens over huurprijzen en bij doorvragen bleek dus inderdaad, dat de teugels aangetrokken waren: men moest zich strikter aan deze voorwaarden houden.

Wat overigens ook wel een leuke is, bij Toyota krijg je de APK bij een onderhoudsbeurt 'gratis'. Bij Lexus tik je dan weer ergens rond de €50,- af.. Dus Toyota - in hetzelfde pand bij meerdere dealers - levert op dat vlak weer nét wat meer service.

• Leuk
Waarderingen: Lexus4me
Ik heb mijn NX in september 2022 aangeschaft bij Louwman Utrecht. Op mijn vraag wat er met Lexus Amersfoort gebeurt was. Wist de verkoper mij toen al te vertellen dat ze in Utrecht het Lexus centrum van Nederland gingen creëren . Het komt voor mij , achteraf, niet echt als verassing dat er vestigingen overgeheveld worden naar Utrecht.

bij Toyota krijg je de APK bij een onderhoudsbeurt 'gratis'. Bij Lexus tik je dan weer ergens rond de €50,- af.. Dus Toyota - in hetzelfde pand bij meerdere dealers - levert op dat vlak weer nét wat meer service.
Zou er een manager van Pon bij Louwman zijn gaan werken? Volgende stap is dan dat Lexus en Toyota in gescheiden panden moeten zitten :trollface: