Kaartupdates

• Onderwerp starter Onderwerp starter Adje
  • Startdatum Startdatum
  • Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Bij mijn weten kun je het oude navigatiesysteem dat moet worden geupdate met een hele reeks DVD's prima zelf bijdetijd maken.
Klopt helemaal, bij mijn vorige IS250 executive uit 2011 was dat ook, Heb ze zelfs hier nog thuis liggen, je hebt er niks meer aan want navi is sterk verouderd.

Snorlax, zijn de bijkomende navi functies zoals traffic info en vaste snelheidscamera's dan ook updated en functioneel?
Ik heb wel eens gelezen dat bij aftermarket kaartmateriaal updates camera's er vaak niet in zitten en je ook specifiek een kaartupdate versie moet hebben voor systeem met traffic info, omdat anders traffic info daarna mogelijk niet meer functioneel is.
Nog nooit gekeken, waar zit dat SD kaart sleufje bij de RX?
Ik heb in mei bij die toko ook een SD kaart besteld, nooit ontvangen… Zou via internationale post verstuurd worden en kon 6 tot 10 dagen duren. Ik heb uiteindelijk m’n geld wel terug gekregen. Ik weet niet zeker of het mogelijk is bij auto’s waar een SD kaart gebruikt wordt, maar als je een update besteld die je kunt downloaden heb je misschien wat meer zekerheid dat je ook wat krijgt. Een download moet wel nog geactiveerd worden, die toko moet dat dan voor je doen als je hen een code geeft. Ik heb me er verder niet in verdiept of dit mogelijk is voor auto’s met een SD kaart omdat ik nu CarPlay heb ingebouwd.

Op Marktplaats staan de SD kaartjes vaak ook. Kun je gewoon ophalen of in NL laten verzenden.

Nog eens even in mijn RX gekeken en mijn 2020 Gen4 FL heeft duidelijk een andere middenconsole dan de Gen4 2016 van Snorlax, heeft een dual AC knop, een dubbele USB links boven- en geen SD slot boven de aansteker. De Facelift heeft een boel positieve upgrades tov de pre-FL (exact de reden dat ik persƩ de FL versie wilde), maar heeft een HDD navi, dus heeft de lastiger uitvoerbare navi update versie

Laatst bewerkt:
@Adje is het nog gelukt met updaten? we hebben iig dezelfde uitvoering qua auto. Heb jij ook met ML/navigatie? volgens mij kan je hem dan updaten via een usb in de middenconsole. Dat ga ik iig zo proberen. Koop de update online, zet em op een eigen usbstick en draai morgen de update. Moet dan toch 1.5 uur rijden, dus dat zou dan mooi tegelijkertijd kunnen..... Ik probeer t via deze club....

is geupdate tot 2022 eerste kwartaal. is iig beter dan de 2012 die ik heb. soms wel fijn als ik over een weg rijdt ipv een weiland :)

Ik heb vorige week bij de (ex)dealer Peterman gevraagd wat de mogelijkheden en kosten zijn voor mijn RX450h gen.3 npv. 2009. €190 voor een update naar 2020. Daarna niet meer ondersteund door Lexus. Ik denk dat ik het zo verder laat.

Moet zeggen dat t inmiddels al een hele onderneming is. Waarschijnlijk door mijn eigen stupiditeit maar toch…inmiddels 3 uur bezig om de gekochte usb stick in t juiste format te krijgenšŸ˜– das gelukt. Inmiddels t update bestand van 18gb binnen. Dat duurt nu nog een half uur om uit te pakken… daarna de check of de update gedraaid kan worden. Zo ja. Dan kan ik de sleutel opvragen…pfffff. @Rayminidas . Jij hebt de pre-facelift? Kan je die ook updaten via usb? Of moet dat met cd’s? Dat lijkt mij wel wat (extra😜) gedoe. Ik doe de update ook om de software van de radio te updaten. Bluetooth valt heel soms even weg. Vind ik irritant

@Rayminidas[/USER] . Jij hebt de pre-facelift? Kan je die ook updaten via usb? Of moet dat met cd’s? Dat lijkt mij wel wat (extra😜) gedoe. Ik doe de update ook om de software van de radio te updaten. Bluetooth valt heel soms even weg. Vind ik irritant
Eigenlijk weet ik niet of mijn RX de pre-facelift is. Denk het wel. Hij is van november 2009, model 2010. Facelift was -ik meen- in 2011. Wat betreft de navi: Het is een HDD-09 systeem. De laatste update versie is 2019-2020 V2. Er zit nu de 2015 kaarten in.

Ah ik dacht dat ik de hdd11 versie heb. Die is -zo lees ik iig - geupdate tot begin 22. Wel een gedoe hoor. USB stick viel bij 80%uitpakken uit. .nu fijn alles opnieuw uitpakkenšŸ˜”

Ah ik dacht dat ik de hdd11 versie heb. Die is -zo lees ik iig - geupdate tot begin 22. Wel een gedoe hoor. USB stick viel bij 80%uitpakken uit. .nu fijn alles opnieuw uitpakkenšŸ˜”
Klap de rugleuningenn maar neer, hoofkussen, comfy matje en een warme fleece. Dit gaat nachtwerk worden.....🄱

Hoi, ik lees even mee. Nee, ik heb de update gelaten voor wat deze is. Stoor mij overigens wel aan het scherm omdat ik toch wel vaak wegen pakt die niet op de kaart staan. Ik gebruik Waze op mijn telefoon. Niet fraai maar ach. Dus ik weet nog niet of ik deze laat updaten of niet. Ik verneem graag jouw bevindingen.

Nou gisteren de update gedaan. Was een werkje (mede door mijzelfšŸ˜–) maar is gelukt. Als je alles gewoon volgens de aanwijzingen doet is t best gemakkelijk. Hoe ging het bij mij? Welnu, ik dacht dat ik een 64gb usb stick nodig had (was niet zo, 32 was genoeg). 64 GN stick bij de action gekocht. Bestelling op website geplaatst en link naar download gekregen. Bestand gedownload en toen begon t. Mijn usb stick was in t verkeerde format .moest fat32 zijn, was t niet. Wat googlen leverde op dat opslagmedia groter dan 32gb niet in het format fat32 konden. Dus ik moest de usb stick in 2 partities indelen. Had ik wel eens vaker gedaan maar in dit geval blokkeerde het ding compleet. Uiteindelijk 3 uur bezig geweest om t ding weer aan de gang te krijgen. Uiteindelijk gelukt in t goede format. Had ik gewoon direct een stick van 32gb gekocht was t direct gelukt denk ik…..bestand dus gedownload en uitgepakt op de stick. Gisteren een rit van 2 uur van Leiden naar Harfsen. Update gedraaid tijdens t rijden. Duurde een dik uur. Update klaar, opnieuw starten en klaar is kees.
Merk ik verschil? Mwah: kaarten zien er iets beter uit, zijn up to date en kan de navigatie in de hud iig weer beter gebruiken. Voice command werkte nog steeds niet lekker. Was t t waard? Weet ik eigenlijk niet. Was iets wat ik graag wilde en nu dus heb gedaan. Geen idee of ik echt veel verschil ga merken. Maar goed. Het werkt wel dus. Oh ja. Kostte 49 euro exclusief de usb stick.

Kijk, fijn dat het is gelukt. Ik heb nu nog de kaarten van 2011. Hoe weet ik dat het linkje de juiste is voor mijn auto? Mijn auto komt uit 2012.

Laatst bewerkt:
Kijk, fijn dat het is gelukt. Ik heb nu nog de kaarten van 2011. Hoe weet ik dat het linkje de juiste is voor mijn auto? Mijn auto komt uit 2012.
Op de website staan ook de contactgegevens.
Ik heb ze destijds een mail gestuurd en kreeg vrij vlot antwoord terug.

Ik heb bij satnavupdate gekeken naar welk navigatiesysteem ik heb. Heb dat even uitgezocht en daarna op de website naar mijn navigatiesysteem gezocht. Ik heb gen7 dacht ik. Als je twijfelt kan je ze vast ook even mailen zoals Lexus4me ook zegt. Ik kreeg zeer snel reactie nadat ik de bestelling had geplaatst.

• Leuk
Waarderingen: snorlax