- 30 okt 2024
- 195
- 230
- 43
Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.
Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.
Bij de NX (2022) wordt er toch al ontlucht als je op het knopje op het dashboard drukt?Ik had dat ook wel eens, bij mijn vorige auto’s. Vooral bij warm weer. Bij de NX nog niet opgevallen.
Effe gegoogled.
Nb, ik denk dat Kim H onderhand wel valse lucht aanzuigt.
Dat lijkt mij minder zinvol. Als ik het stukje lees en beredeneer, dan zou er geen onder/overdruk in de tank moeten kunnen ontstaan. Dus niet enkel om de tankdop te openen. Bij mijn eerdere wagens zaten er een of twee bij die dat ook hadden. Niet dat ik bij elkaar een heel wagenpark heb gehad hoorBij de NX (2022) wordt er toch al ontlucht als je op het knopje op het dashboard drukt?
Mijn auto doet dit ook, en in mijn beleving alle Japanse auto's die ik de afgelopen jaren heb getankt. Bij auto's van Duitse en andere makelij heb ik het nooit meegemaakt.Toevallig zag ik dit filmpje voorbijkomen. Inderdaad als ik de tank leeg heb en draai de dop eraf lijkt de tank haast vacuüm te zijn.
Klopt dit verhaal dan en is die klep naar z’n grootje?
Dat filter heeft Lexus ook. (want is de wet, dus moet.)Bij mijn vorige Volkswagen zat er een actief koolstoffilter onder de motorkap. Deze deed iets met de benzinedampen uit de tank. Daardoor was er waarschijnlijk nooit een sissend geluid met openen van de tankdop.
Op bladzijde 234 van mijn manual:Ik weet niet of het bij de NX niet kan voorkomen. Ik dacht dat het knopje op het dashboard alleen de klep opent.
Nee hoor. Dat hoort zo.Toevallig zag ik dit filmpje voorbijkomen. Inderdaad als ik de tank leeg heb en draai de dop eraf lijkt de tank haast vacuüm te zijn.
Klopt dit verhaal dan en is die klep naar z’n grootje?
Op bladzijde 234 van mijn manual:
Bekijk bijlage 183865