Weten jullie nog die afschaffing van de Louwman Service Card? Dat was een eerst veeg teken. Ik zie op de site van de nieuwe eigenaar van Arnhem dat zij bij hun (oorspronkelijke) Toyota vestiging de Bloemberg Servicepartner kennen, met zelfs meer voordelen dan de Louwman Service Card ooit had. Nu gaat het me niet om een Servicepas/-Card of ik daar onderhoud laat uitvoeren, maar in tijden dat het minder gaat (waar het bij Louwman vanuit klantperspectief op lijkt?) lijkt bezuinigen me een korte termijn strategie. Ik hoop dat Lexus in Nederland blijft en dat ze op een of andere manier weer terug kunnen naar hun oorspronkelijke serviceniveau. Ik vond Lexus er toen (ongeacht dealer) er positief boven uitsteken qua serviceniveau t.o.v. andere (premium) merken.
Een goed product is één, maar een goed serviceniveau is zeker net zo belangrijk. Een heel ander product, maar ik heb een aantal jaren geleden een van de eerste leveringen gekregen van de Somfy TaHoma box. In het begin was het een drama met elke software update van de box zelf. Ik heb direct contact gezocht met Somfy NL en de manier waarop ik toen geholpen ben ben ik zeer over te spreken. Ik heb een aantal keren mensen van Somfy thuis over de vloer gehad, nieuwe vervangende spullen gekregen. Aanvullende spullen gekregen. Ik kreeg naam, e-mailadres en direct telefoonnummer van een manager om direct te schakelen. Uiteindelijk hebben we het update probleem samen opgelost. Ik had eerlijk gezegd dit hoge serviceniveau niet verwacht van zo’n partij. Ze kwamen ook alle afspraken na, ook op het afgesproken tijdstip. Mijn ervaring stond voorop, in tevredenheid was leidend voor hun handelen.
Mijn vader is klant bij Bloemberg in Zevenaar en is daar erg over te spreken. Ik heb goede hoop voor de klantenkring rond Arnhem.