Nog even…..

PH1977

Nieuw hier
26 aug 2025
1
13
3
Hallo,

Volgende week haal ik m’n IS300h op. Na 2 jaar 3-serie tijd voor wat anders.
Kan niet wachten! Het is een F-Sport uit 2019. Prachtig (al zeg ik het zelf☺️).

Nu nog even goed verdiepen in:
1. Apple Carplay
2. Upgrade audio (helaas geen ML)

Tips zijn welkom. Maar zal eerst eens neuzen op dit forum.

Tot snel!
Peter
Zwolle

Bijlagen

• IMG_2678.jpeg
    IMG_2678.jpeg
    4 MB · Weergaven: 34
  • IMG_2673.jpeg
    IMG_2673.jpeg
    6,3 MB · Weergaven: 33
Mooie auto, gave kleur ook. Aan Mark Levinson mis je helemaal niks. Ik heb voor de IS van Phoenix Gold een plug and play speaker upgrade, zowel Coax of Composet.

Mooie auto, gave kleur ook. Aan Mark Levinson mis je helemaal niks. Ik heb voor de IS van Phoenix Gold een plug and play speaker upgrade, zowel Coax of Composet.
Ik snap dat in jouw wereld waar jij je in bevind, ML niet past. Maar voor anderen is het juist van harte aan te bevelen wat mij betreft. Het is een van de best klinkende OEM systemen op de automarkt. Ik kan er een beetje over meepraten omdat ikzelf in mijn leven al heel wat aftermarket systemen heb ingebouwd (Phoenix gold, infinity, Alpine, Boston Acoustics). En nee, als je een bombastisch audio systeem in je auto wil dan is ML wellicht niet passend, maar de gebalanceerde geluidskwaliteit die ik in al mijn Lexii heb gehad, met nu de LS, heb ik in mijn 'carrière' nooit kunnen bereiken. En let wel, geluid is een puur persoonlijke belevenis en erg subjectief. Dus om dit op deze manier af te raden ben ik het niet mee eens.
Wel veel respect hoe jij je systemen inbouwt!

Laatst bewerkt:
Welkom Peter, dat is een gave bak 👍
Een apple carplay is makkelijker te realiseren dan de audio.
Eerst maar eens fijne km’s maken!

Welkom hier met je erg mooie IS Peter, helemaal in de facelift F-Sport uitvoering 🥰
Wederom een champagnekleurige, erg mooie kleur!

Qua Apple Carplay is een Grom Vline wellicht een optie. Sponsor Motrade levert dat. Prijs viel me nog mee.

Qua audio zijn er natuurlijk tig systemen. Ligt helemaal aan je smaak en budget.

Gefeliciteerd en alvast veel probleemloze km's gewenst. Audio is persoonlijk en zou het eerst eens aanhoren een poosje, ML klinkt goed en zoals bobusa het verhaal neergezet heeft klopt. De standaard audio heb ik geen idee van hoe het klinkt maar zal toch niet belabberd klinken lijkt me. Ga eerst maar genieten van de rust. Carplay grom/vline heb ik ook ingebouwd in mijn GS en besteld bij Motrade, een aanrader, altijd uptodate. Makkelijk zelf in te bouwen en bij vragen kan je bij Motrade ook terecht via WhatsApp en hij reageert vlot.

Welkom! Echt een plaatje zeg. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de overstap van BMW naar Lexus vast goed gaat bevallen. Alvast veel fijne kilometers toegewenst!

Gefeliciteerd en alvast veel probleemloze km's gewenst. Audio is persoonlijk en zou het eerst eens aanhoren een poosje, ML klinkt goed en zoals bobusa het verhaal neergezet heeft klopt. De standaard audio heb ik geen idee van hoe het klinkt maar zal toch niet belabberd klinken lijkt me. Ga eerst maar genieten van de rust. Carplay grom/vline heb ik ook ingebouwd in mijn GS en besteld bij Motrade, een aanrader, altijd uptodate. Makkelijk zelf in te bouwen en bij vragen kan je bij Motrade ook terecht via WhatsApp en hij reageert vlot.
Klopt qua Motrade.
Maar …… radio werkt dan niet meer, die moet dan ook via de telefoon.

Nou, de radio werkt dan nog wel. Je kunt alleen niet gelijktijdig radio (FM/DAB) luisteren terwijl je CarPlay of Grom Vline gebruikt. Een oplossing is een radio app gebruiken op je smartphone of Grom Vline. Bijvoorbeeld RadioNED+ ofzo. Dat gaat dan ten koste van je databundel maar dat valt best mee. In Duitsland (waar 4G of 5G dekking belabberd is) heb je dan niet altijd voldoende bereik. Spotify, Tidal, Apple Muziek laten je ook muziek vooraf downloaden.

Sinds ik een CarPlayBox heb, gebruik ik alleen nog maar CarPlay. Bevalt me prima, afgezien van de krakkemikkige bediening met de remote touch controller. Maar dat went.